Heren, dames en andere wezens, ik ben jullie een verklaring schuldig:
"I did not have sex with that woman!"
Dan nu serieus: Ik heb gemeld dat ik een verzamelstop zou gaan doorvoeren, maar dat is niet helemaal juist. Er zit een flinke decelleratie in, om het zo maar te zeggen. Het Bond-gedeelte is toch wel gedeeltelijk over, daar de meeste producten die ik nog mis in de verzameling óf zeldzaam óf afgeleiden/andere versies van huidige modellen zijn.
Toch kan ik jullie verblijden met het volgende:
In 2002(2003 voor ons arme nederlanders) was Bond na 4 jaar eindelijk Back, met veel geweld, actie
(en CGI), en bombarie. "Her Majesty's loyal Terriër" mocht zich eindelijk weer nestelen in Engels leer ipv duits skai, en dat hebben we geweten ook. Een spectaculaire achtervolging op, over en dóór het ijs in Ijsland met de hagelnieuwe Vanquish en een stevig verbouwde XKR zorgde voor veel "ooh"s en "aah"s in de bioscopen. Veel minder bekend maar minstens even nieuw en imposant van de auto van Babe Halle Berry, een - toen nog niet te krijgen - Ford Thunderbird in "Coral", compleet met meegespoten hardtop, wit leer en verchroomde velgen:
FORD THUNDERBIRD - DIE ANOTHER DAY (PMA/Beanstalk)
Dan nu #2:
Een nieuwe president, een nieuw voertuig, moeten ze gedacht hebben. op 14 juni 1961 werd er een gloednieuwe Lincoln Continental afgeleverd bij het witte huis, kenteken GG-300, omgedoopt door de geheime dienst tot "SS-100X". In 1963 werd er een 62'er bumper op gezet, samen met de "sombrero-style" wieldoppen van een '57 Lincoln Premiere. De auto was, voor de verandering, niet in het zwart maar Midnight Blue gespoten, zodat de lijnen van de auto beter uit zouden komen. De auto was uitgerust met airco, antenne's voor directe verbinding met de geheime dienst, en 2 "jumpseats" om extra passagiers mee te nemen. De auto is wereldberoemd, alleen om de verkeerde reden...
Na de dramatische novemberdag werd in 1964 de auto, na een maar liefst $500,000,- kostende ombouw, opnieuw in gebruik genomen. Het model was van top tot teen beplaat met kogelwerend staal, een permanent dak met kogelvrij glas, zwarte lak en een andere voorbumper om de herrinering aan die ene dag minder te maken. NA de 2e aflevering werd de vernieuwde Continental ingezet in de termijnen van Johnson, Nixon, Ford en Reagan. Daarna de auto met pensioen werd gestuurd, welke hij uitzit in het Henry Ford Museum, samen met de '72 Continental van Reagan's aanslag en Roosevelt's "Sunshine special" Cadillac V16 Convertible.
Ben er zeer blij mee, wordt heel misschien de 26e nog vervolgd...