Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er j
Ik meld me bij deze aan. Michelin-mannetje in mijn knoopsgat als identificatie? 

- MartinBond
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Iedereen doen? Ik heb die van m'n Grece nog wel ;D

Lijkt me leuk, zo'n Houten-meeting. Ergens tijd en plaats afspreken en iedereen op één of andere manier een Michelin-herkenningsteken.

- straatauto
- Contacteer:
Forum meeting...... Leuk idee !
Ik zou wél graag eerst een uurtje de tijd willen hebben om "de koopjes" eruit te halen (anders zijn ze weg)
En dan bijvoorbeeld samenkomst om 11.00 uur nabij de ingang kaartcontrole (met een Michelin-herkenning op de jas)
Óf hebben jullie nog een ander voorstel ?
Ik zou wél graag eerst een uurtje de tijd willen hebben om "de koopjes" eruit te halen (anders zijn ze weg)
En dan bijvoorbeeld samenkomst om 11.00 uur nabij de ingang kaartcontrole (met een Michelin-herkenning op de jas)
Óf hebben jullie nog een ander voorstel ?
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
- freeroad
- Schaal: 1:50
- Contacteer:
Als ik heel misschien naar de NAMAC kom, zal ik wel gewoon een Michelin kaart vasthouden. Of een autoband 

We kunnen afspreken in de middag in het Euretco-restaurant naast de beurshal. Om eerlijk te zijn wilde ik eigenlijk helemaal niet naar de NAMAC (een kwelling als je niks te besteden hebt) maar voor zo'n meeting fiets ik er met plezier naartoe!
- MartinBond
- Contacteer:
freeroad schreef:(....) Of een autoband

Nu begin ik toch licht te twijfelen: is het nou gewoon een gezelligheids-ding, of puur Michelin?

Michelin is bijzaak wat mij betreft, gewoon leuk om medemaffers eens te zien en te zien wat we die dag gescoord hebben, maar als er nog speciale Michelin-verlanglijstjes zijn, kunnen we kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.
We 'kennen' elkaar aardig uit de topics maar hebben elkaar zelden of niet ontmoet. Lijkt me een leuke aanleiding om daar verandering in te brengen.
- togicollector
Toch nog even een kleine reactie op de Oxford/Cambridge en de Princess. We hebben thuis beiden vroeger gehad. De Cambridge (in dit geval) was onverwoestbaar en engelse kwaliteit op z'n hoogtepunt, met leer en hout in het interieur en dik onverwoestbaar plaatwerk. De Princess (we hadden een van de allereersten van Nederland en in precies deze groene kleur) was een moderne auto maar van de inmiddels bekende BLMC kwaliteit... een hele andere kwaliteit dus dan uit de tijd van de Cambridge. Ook geen cent meer waard na een paar jaar en nu, ten onrechte, net als de Allegro het graf in geprezen. Want wat reed dat goed die auto's met Hydrolastic vering. Vind er nog maar eens een.
Des te leuker dat deze modellen (ook de Allegro en de Morris Martina zijn er bijvoorbeeld) er nu in 1:43 zijn.
En wat de SM betreft: heb er ooit eens in mogen rijden en dat maakte heel wat meer indruk dan de Ferrari een paar jaar later. Wat een combinatie; het weggedrag en de vering van de DS met de power en het geluid van een ras Italiaan. Staat sindsdien met stip bovenaan in mijn lijstje droomauto's.
Koen
Des te leuker dat deze modellen (ook de Allegro en de Morris Martina zijn er bijvoorbeeld) er nu in 1:43 zijn.

En wat de SM betreft: heb er ooit eens in mogen rijden en dat maakte heel wat meer indruk dan de Ferrari een paar jaar later. Wat een combinatie; het weggedrag en de vering van de DS met de power en het geluid van een ras Italiaan. Staat sindsdien met stip bovenaan in mijn lijstje droomauto's.
Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;

Hè, wat een leuke auto toch eigenlijk,die Allegro. Ik heb nog een stapeltje Allegrofolders, bij elkaar gegraaid op de AutoRAI 1977 (ik was toen 10).
Bijgaand filmpje met toepasselijk liedje, brengt me weer helemaal in de stemming. Hulde aan deze ondergewaardeerde Brit!

De eerste Allegro's (in Engeland bijgenaamd All-aggro, 'niks dan ellende') hadden een 'vierkant' stuurwiel. Je moet het maar durven... de meeste zijn overigens onder garantie door dealers vervangen. Het publiek kon blijkbaar niet tegen zoveel eigenzinnigheid.

straatauto schreef: Ford Taunus 1.6 GL 1981 IXO models
Ford Taunus P7 20M Coupé 1971 Neo Scale Models
http://i260.photobucket.com/albums/ii5/ ... n110p2.jpg
http://i260.photobucket.com/albums/ii5/ ... n110p1.jpg
van die taunus 1,6 GL zou ik wel een duo willen zien met de TC II (jamesbond)
groet michel
all objects in the mirror will be soon
dissapear
dissapear
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Het probleem van BLMC in het kort: In de jaren '70 was de kwaliteit te ver weg, maar de styling goed. En het omgekeerde was waar voor de 2e helft van de jaren '80.
- togicollector
Helemaal waar. Of hoe je zeer succesvolle merken in korte tijd de nek om kunt draaien.buttonfreak schreef:Het probleem van BLMC in het kort: In de jaren '70 was de kwaliteit te ver weg, maar de styling goed. En het omgekeerde was waar voor de 2e helft van de jaren '80.
Ik heb er aardig wat over gelezen en kan je vertellen dat het een opeenstapeling is van onbegrijpelijke keuzes en beslissingen die daar gemaakt zijn.
Kijk maar eens naar de huidige waarde van bijv. een Rover SD1, een Allegro, een Princess, een Morris Marina, een Triumph TR7, een Metro...
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;