Daar is ie weer! Peter 25 april 2018
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Re: Peter's update 24-11 Renault F 1 2009-2010
Als je een Seat Leon ziet liggen van Majorette, denk aan mij 

Norev is best wel leuk bezig.
Wat is op dit moment in het 'Matchbox/Majorette/Siku-speelgoedformaat' de leukste aanbieder in realistisch ogend en kwalitatief goed speelgoed?
Is het überhaupt nog iets wat leeft bij de kinderen van nu in dit computertijdperk?
Onlangs zag ik in de grote speelgoedautograaibak van een zoontje van vrienden wel wat leuke Welly's liggen, hoewel de kwaliteit me niet top lijkt.
De auto die er nog het mooiste uit zag was een kever van Matchbox uit 1972... Dat was wel kwaliteit.
Dit was toch wel het sfeertje (ik ben intussen 44, vandaar):

Wat is op dit moment in het 'Matchbox/Majorette/Siku-speelgoedformaat' de leukste aanbieder in realistisch ogend en kwalitatief goed speelgoed?
Is het überhaupt nog iets wat leeft bij de kinderen van nu in dit computertijdperk?
Onlangs zag ik in de grote speelgoedautograaibak van een zoontje van vrienden wel wat leuke Welly's liggen, hoewel de kwaliteit me niet top lijkt.
De auto die er nog het mooiste uit zag was een kever van Matchbox uit 1972... Dat was wel kwaliteit.
Dit was toch wel het sfeertje (ik ben intussen 44, vandaar):

- buttonfreak
- Contacteer:
Nu, het sfeertje zal niet hetzelfde zijn.
Welly maakt een aantal series modellen, en de kwaliteit verschilt enorm tussen die series.

Deze BMW 1-serie is bijvoorbeeld erg geslaagd, met speciaal ingezette achterlichten.
Majorette is een beetje op de weg terug, maar de distributie is het moeilijke eraan. Deze Renault F1 is een goed voorbeeld van een recente Majorette.

Wederom een BMW-voorbeeld, de 5-serie Touring.
Matchbox en Hot Wheels hebben dezelfde moederfirma, tegenwoordig. Hot Wheels lijkt meer de Amerikaanse modellen te maken met vaak ietwat schreeuwerige opdruk, Matchbox heeft tegenwoordig een aardig aanbod aan moderne en ook klassieke auto's.
SIKU vind ik sinds 2005 een beetje teruggegaan in kwaliteit. Voornamelijk de wielen zijn mijn kritiekpunt, maar ook op andere dingen wordt bespaard.
Norev heeft het laatste jaar weinig nieuws laten horen.
Welly maakt een aantal series modellen, en de kwaliteit verschilt enorm tussen die series.

Deze BMW 1-serie is bijvoorbeeld erg geslaagd, met speciaal ingezette achterlichten.
Majorette is een beetje op de weg terug, maar de distributie is het moeilijke eraan. Deze Renault F1 is een goed voorbeeld van een recente Majorette.

Wederom een BMW-voorbeeld, de 5-serie Touring.
Matchbox en Hot Wheels hebben dezelfde moederfirma, tegenwoordig. Hot Wheels lijkt meer de Amerikaanse modellen te maken met vaak ietwat schreeuwerige opdruk, Matchbox heeft tegenwoordig een aardig aanbod aan moderne en ook klassieke auto's.
SIKU vind ik sinds 2005 een beetje teruggegaan in kwaliteit. Voornamelijk de wielen zijn mijn kritiekpunt, maar ook op andere dingen wordt bespaard.
Norev heeft het laatste jaar weinig nieuws laten horen.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Siku had de voorgaande jaren een paar hele mooie wagens in hun programma, zoals de traction avant en de karmann ghia, maar dat zijn een beetje uitzonderingen. Ze pakken daar niet op door. Ze zijn wel weer heel sterk in hun hulpverleningsvoertuigen. Die zie je maar heel spaarzaam bij andere merken. De wielen zijn minder, maar dat speelt ook bij Hotwheels en Matchbox. Siku doet nog een poging en hun versies vind ik beter dan die speedwheels.
- buttonfreak
- Contacteer:
Het is enkel mijn mening Peter.
Maar vind dat Norev beter zijn best doet. De wieltjes lijken beter, het zilver achter de koplampen bijvoorbeeld (wat SIKU wegliet bij de Amarok), e.d.
Maar vind dat Norev beter zijn best doet. De wieltjes lijken beter, het zilver achter de koplampen bijvoorbeeld (wat SIKU wegliet bij de Amarok), e.d.
strake f1 modellen, en ik vind de norev ook beter dan de siku persoonlijk.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Zo weer tijd voor een updaatje. Sinterklaas en Dinky aankopen en nog leuke mennekes van True Scale voor bij de modellen. Brengt de kasten tot leven.

Dit is een werbe model van Siku. Was wat duurder dan anders, maar wel erg mooi.

De crew van True Scale.
Verder kocht ik via mijn vaste verkoper een 4 tal Dinky's. De Ford en de Vagel Vega bus zijn schitterend. De bus heeft dubbele besturing voor. Er hoort een batterij in waardoor de lampje opzij gaan knipperen tijdens het rijden. De oranje dekseltjes daarvoor moet ik opnieuw bestellen en dan bestel ik ook een verse striping set voor de zijkanten. De Legertruck, vind ik mooi om zijn ronde vormen. Het vliegtuigje is beschadigd, maar heel erg oud. Vlak voor WOII.

De Ford had ik al in blauwe en politie uitvoering.

Tenslotte deze aparte uitgave van Greenlight, een beursmodel. Daar heb ik nu 3 versies van.

Dit is een werbe model van Siku. Was wat duurder dan anders, maar wel erg mooi.

De crew van True Scale.
Verder kocht ik via mijn vaste verkoper een 4 tal Dinky's. De Ford en de Vagel Vega bus zijn schitterend. De bus heeft dubbele besturing voor. Er hoort een batterij in waardoor de lampje opzij gaan knipperen tijdens het rijden. De oranje dekseltjes daarvoor moet ik opnieuw bestellen en dan bestel ik ook een verse striping set voor de zijkanten. De Legertruck, vind ik mooi om zijn ronde vormen. Het vliegtuigje is beschadigd, maar heel erg oud. Vlak voor WOII.

De Ford had ik al in blauwe en politie uitvoering.

Tenslotte deze aparte uitgave van Greenlight, een beursmodel. Daar heb ik nu 3 versies van.

- buttonfreak
- Contacteer:
Re: Peter's update 14-12 Siku Dinky en Greenlight
Bedford Val?
erg leuke modellen
Moet mijn Greenlights ook maar eens posten 

- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Erg fraai weer Peter, vooral de bus is indrukwekkend om te zien 

- zipperscales
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Gaaf zeg, al die oude dinky modellen.
Hoeveel heb je er inmiddels?

Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Mooie update,zeker de Dinky's... 

Nog een fan van het oude werk... echt super! 

Brengt de kasten tot leven, zegt tie
Waar wil jij die mannekes neerzetten, eerwaarde vriend? Kasjes zijn een beetje overvol
Maar al met al weer een up-date om te smullen. Blijf een genot om naar je verzamelwoede te kijken en wat het opleverd.

Maar al met al weer een up-date om te smullen. Blijf een genot om naar je verzamelwoede te kijken en wat het opleverd.

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Poeh, rond de 200 denk ik, maar ik moet nodig eens tellen.zipperscales schreef:Gaaf zeg, al die oude dinky modellen.Hoeveel heb je er inmiddels?