oude '70s en '80s 1/24 , update:Fiat 127

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rallywalt
Schaal: 1:24
Contacteer:

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door rallywalt »

Zo, het heeft even geduurd, maar hier gaan we.....

Bburago Fiat 131 Abarth "Alitalia". Als kind ook gehad, helemaal kapot gespeeld, jaren naar gezocht, en dankzij een tip van een vriendelijke mede-forummer eindelijk gevonden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bburago Fiat 124 Abarth

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2 maal Polistil Fiat Ritmo "Corse"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rolls Royce Camargue op 1/22, even een uitzondering gemaakt omdat ik deze in '81 zelf ook kreeg. Het betreft de oude doos, met de "Büro-butler", een soort bureau-organiser met een kleine Bburago agenda.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een Rolls, een Silver Shadow van Bburago

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bburago Mercedes 450 SEL Taxi

Afbeelding

Afbeelding

Polistil Fiat Regatta

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze wordt waarschijnlijk een restauratieproject, ik heb nog een spuitbusje Fiat Blauw metallic van de Fiat dealer. een Mattel Fiat Ritmo:

Afbeelding

Afbeelding

Superstoffig, in need of some TLC, Polistil Rover SD1

Afbeelding

Afbeelding

Bburago Lancia Stratos "Marlboro"

Afbeelding

Bburago Lancia Stratos "Challoils"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bburago Alfetta Corsa, deze had ik al, maar de verstralers ontbraken, eindelijk een compleet exemplaar...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
peugeot-gek
Schaal: 1:18

Bericht door peugeot-gek »

leuke modellen die je ons toont,zoals die fiat's ritmo vind dit wel leuke wagens.
Heb leren rijden met een fiat tipo,dat was wel een leuke wagen om mee te rijden,
maar de franse wagens hebben mijn hart gestolen.
leuke update :thump_up: :thump_up:

greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

ik zal deze week eens een paar fotos maken op t werk voor je. er staat nu wat oud frans spul in de showroom, ongerestaureerd, vol stof, zand en roest :)

Wouter
alfetta72
Schaal: 1:43

Bericht door alfetta72 »

Leuke modellen,de Rolls Royce Camarque heb ik destijds ook gehad met die doos,was toen een sensatie toen die uitkwam,ik dacht in 1978.Ik had destijds een goumettalic,helaas ooit een keer overgeschilderd in het zwart :( ,nu bijna onvindbaar in die eerste uivoering met fotodoos,mooie vonst :thump_up:
peugeot-gek

Bericht door peugeot-gek »

rallywalt schreef:ik zal deze week eens een paar fotos maken op t werk voor je. er staat nu wat oud frans spul in de showroom, ongerestaureerd, vol stof, zand en roest :)

Wouter
laat maar komen :)

greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

@alfetta72: die Bburago Camargue is eigenlijk de auto waarmee alles begonnen is, vanuit dit 1/22 model is Bburago dan verder gegaan met 1/18 modellen, wat de basis is geworden voor de hele 1/18 lijn die we nu ook kennen van zoveel andere merken. De gouden versie is samen met de groen metallic uitvoering de zeldzaamste camargue. Prijzen rond de 250 euro voor een MIB xemplaar zijn geen uitzondering. Niet slecht voor een simpele Bburago :cool:

Overigens heb ik vol bewondering zitten kijken naar je foto's hier, vooral die zilveren Beta coupe is knap, ik heb de uitvoering met de fietsen erop, maar omdat ik zelf een Beta gehad heb vind ik de "civiele" uitvoering erg mooi, met dat schuifdak erin.

Wouter
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

De groene Carmarque heb ik ooit 1 keer gezien,vroegen ze toen ook heel veel geld voor,wist trouwens niet dat de goudkleurige ook zo zeldzaam was,helaas de mijne heb ik ooit zwart geschilderd.Maar ja er is vroeger wel meer verloren gegaan waar van ik nu denk,had ik die nog maar.

De Lancia Beta die ik heb is waarschijnlijk ook een versie geweest waar fietsen op hebben gestaan,er zitten gaten in de achterklep,en het schuifdak heb ik ooit zelf gemaakt om de gaten op het dak te verdoezelen.Heb het model al erg lang,en volgens mij ooit een keer op een rommelmarkt gekocht.

Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Heerlijke aanwinsten weer! De Fiat 131 heb ik zelf ook, in het blauw/geel en de Ritmo in burgeruitvoering, in het primergrijs. Allebei in prima staat, ik ben er zuinig op geweest en ze gaan ook niet meer weg. Datzelfde geldt voor de Camargue, ook mijn eerste '1:18' (komt daar niet echt in de buurt) die ik in 1978 kreeg van Sinterklaas. Nooit meer zo'n mooi cadeau gekregen, en ook op dit model ben ik erg zuinig geweest. Helaas hebben de doos en de bureaustandaard het niet overleefd.

De rest van je aanwinsten is ook :thump_up: - allemaal modellen waar ik als jochie nog boven heb staan kwijlen. Helaas was ik te ongeduldig om het giga-bedrag bij elkaar te sparen voor deze modellen destijds, ik vond twee weken sparen voor de nieuwste Matchbox al heel wat... :)
Veicolo

Bericht door Veicolo »

Wat een mooie serie aanwinsten! De 124 spider Abarth had ik zelf ook, in wit/zwart. Heb ik een jaar of 15 geleden geruild voor een Solido (oud) Fiat 2300 S cabriolet in lichtblauw metallic. De toenmalige eigenaar van de 2300 vroeg 110,= gulden voor het ding... ik blij, hij blij! De Regata had ik in donkerblauw metallic. Volgens mij moet ik 'm nog ergens hebben als ik me goed herinner. Ga even zoeken... :D
Da's ook wat; ik heb er zelfs nog 4 :o :lol: . Een witte Burago Fiat Panda 45 in 1:24; een grijze Polistil Fiat Croma in 1:25; een witte Burago Fiat Uno in Totip-uitvoering in 1:24 en de eerder genoemde donkerblauwmetallic Polistil Fiat Regata in 1:25. Ik ben rijker als ik dacht :D .
Rock & Roll!!!
MarcoAzzurro

Bericht door MarcoAzzurro »

Schitterende aanwinsten weer hier :thump_up: Ben blij dat ik heb kunnen helpen :thump_up:
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Lekker genieten hier,was dit topic uit het oog verloren,mooie update !!!!
Nelis

Bericht door Nelis »

En het gaat maar weer door hier, leuk om te zien! :thump_up:
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Een beetje in dezelfde sfeer zijn deze Fiat dealer-puzzles uit de jaren '80. Ik heb ze gekocht omdat ik ze wel vind passen bij de tijdsgeest van de verzameling, en de prijs van 2 euro voor allemaal speelde ook een beetje mee :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het zou kunnen dat ze gebruikt gaan worden als achtergronden in de vitrinekasten.

Wouter
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooi die puzzels,heb er zo nog ééntje liggen van de Citroën Xantia :)
Plaats reactie