Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
MarcoAzzurro schreef:Waar haal je al die RJtjes weg die serie is zeer gezocht en waardevol en je komt ze amper tegen en jij plaatst de ene na de andere
@ Marco,puur toeval misschien...ik koop ze voor bijna niks deze modellen,want anders zou ik ze laten liggen... of ze zouden nieuw met doosje moete zijn....
waarvoor staat die RJ eigelijk.?
Heeft tot zover ik weet geen betekenis. Het is niet meer als een serie aanduiding. Politoys had voor elke serie altijd een letter, zo begon met met de M serie (1.43), de S serie (1:24) en later de E (voor Export, tevens 1:43) en EL serie.
Na het floppen van de penny serie in 1:66 en het veranderen van de naam Politoys naar Polistil (omdat de naam teveel leek op het britse Palitoy) kwam met begin jaren 70 met de RJ serie als opvolger en om de concurrentie aan te gaan met populaire merken als Matchbox, Siku en Majorette. Ook deze serie werd buiten italie niet echt een succes. Op de doosjes staat trouwens de naam Club 33 vermeld. RJ zou je dus kunnen zien als serienummer en Club 33 als verzamelnaam voor de hele serie.
Thx voor de info..
Ik zelf zie nog altijd liever de oude Norevjes,de plastieken zeg maar,die stralen echt iets uit...zeg maar het echte (warme) Franse..
Leuke Volvo Ik zou liever het origineel hebben dan deze re-make maar hij blijft leuk
Ik kwam deze nog tegen in mijn kast:
Een Gozan Mercedes Benz 450 SEL in schaal 1:24. Overduidelijk een kopie van het Bburago model, zelfs de wielen lijken erop.
Het model is van plastic en gemaakt in Spanje. Mocht iemand interesse hebben, hij mag weg en ik hoef er niet veel voor