Vanmorgen even naar de beurs in Beveren geweest. Het was eigenlijk niet de bedoeling (is het eigenlijk nooit

) om er veel geld achter te laten. En net op dagen wanneer dat net dus niet de bedoeling is staat er altijd wel iemand met een stand vol oud 1/24 en 1/25 spul.....
Heel veel van de aangeboden modellen staan hier al in de collectie, maar midden op de tafel stond een oranje Bburago Kadett coupe, in de originele (ietwat beschadigde ) doos. Een heel zeldzaam modelletje, er zijn er nogal een hoop verbouwd en overgespoten, of zodanig bespeeld dat er echt niet veel meer van te maken is. Jammer genoeg was de prijs (voor een Bburago) vrij fors te noemen

. Ik heb zeker anderhalf uur lopen te twijfelen of ik m al dan niet zou meenemen. Nee betekende waarschijnlijk eeuwig spijt, ja het einde van het budget voor de komende weken.... (en misschien zelfs langer)....
Tot mn maat die met me meegekomen was de bedenking maakte dat hij wel interesse had in 3 Polistil klassieke formule 1 modellen die in de kelder naast mn toog staan. De prijs hiervan kwam ongeveer overeen met de vraagprijs van de Kadett, en als er dan toch dingen weggaan, dan liever naar een mede-liefhebber... Hij heeft de Kadett dus gekocht (de prijs was NIET onderhandelbaar jammer genoeg) en om het helemaal compleet te maken ook mee naar huis genomen

De officiele "overdracht" zal volgend weekend plaatsvinden

Ik kan dus met enige trots zeggen dat ik eindelijk in bezit ben van één van de zeldzamere vroege Bburago's . Tot nu toe wel de duurste uit de verzameling, maar ik denk dat iedereen vroeg of laat wel op een punt komt waar je alleen nog enkele modelletjes uit een bepaalde serie mist, maar wanneer door de hogere prijzen het verzameltempo wat zakt. Voorlopig dus nog GEEN foto's

buiten deze geleende van carmodel.net...

Racing is life. everything in between is just waiting.