Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

chummy dj

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er j

Bericht door chummy dj »

Ben nooit opel liefhebber geweest,maar deze zijn wel heel mooi... :thump_up:
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Na de geweldig mooie Opels van straatauto,zet ik nog even een Franswerkpaardje...

Citroën Acadiane - Majorette 235

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Wat zijn er toch mooie modellen, foto's en fimpjes de laatste tijd voorbij gekomen.

Helaas door andere bezigheden, ben ik veel minder aanwezig op het forum maar ook in dit geweldige topic :cry: :cry:

Prachtig allemaal, te veel om op te noemen, maar hierbij een kleine bijdrage van mijn kant:

in het straat verkeer in de jaren "50 - '60 vaak geziene voertuigen, drie Mercedes Benz trucks:
grote: PMA LS 315 Esso trekker en brandstof trailer ( echt een aaanrader voor de liefhebber, PMA gaat ook andere trucks er voorzetten met andere reklame)
middel grote: Schuco L 6600, speciale Esso editie, een model met een juridisch verhaal tussen Esso en Schuco, medio 2000. De schaal is ongeveer 1:48
kleine: Shuco V 170 station, speciale Esso editie

Afbeelding

Kijk en geniet, meer details in mijn prive topic.

Ron
togicollector
Schaal: 1:18

Bericht door togicollector »

Nou maak je me wel nieuwsgierig naar dat juridische verhaal... :wink:

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Allemaal weer mooi en Chummy, jouw Acadianefoto's kan ik vast wel weer ergens voor gebruiken :wink:
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

Ik zie er erg veel voor mij bekende Seats tussenzitten... :D

Die Kaptein P2 is een geweldige bak (die voor geen meter reed trouwens) met een heerlijk luie zescilinder-in-lijn en voor mij één van de meest imposante Opels ooit. De P1 was me minder bekend maar toch een mooie "mini-amerikaan". Het Esso trio is geweldig trouwens!

Voor wat betreft die geinige Acadianes van chummy dj: ligt het nou aan mij of zie ik ze weer steeds vaker in het hedendaagse straatbeeld opduiken?
Rock & Roll!!!
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Citroën DS 21 Ambulance - Majorette 206

Afbeelding

Afbeelding
manowar

Bericht door manowar »

Hier een paar werkpaardjes uit mijn collectie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

togicollector schreef:Nou maak je me wel nieuwsgierig naar dat juridische verhaal... :wink:

Koen
Koen, dank voor je reactie :thump_up:

Het zal 1998-2000 zijn geweest.

Esso (nu Exxon-Mobile, van de Rockefeller familie) wilde graag een model uitbrengen met hun naam. Ze vonden de firma Schuco, die destijds net de firma Schabak had overgenomen en in de 1/43 wereld ging met modelauto's.

Esso, had alle licenties en rechten in huis betreffende de olie opbouw van deze MB L 6600 (er is ook een Krupp Titan gemaakt voor de Esso Group).
Esso heeft alle kosten betaald om die mal te maken / produceren, enz., enz. Ze hadden dus ook alle licenties van deze mal, contractueel in handen.

Schuco kendende, melkt graag zijn modellen uit, met de meest verschillende soorten liveries. Dus ook Tankwagens met BP / Aral / Shell / enz..
Esso zag dit, toen er al diverse modellen op de markt waren verschenen (veel te laat dus), en is hiermee naar de rechtbank gegaan, en werd een fikse strijd.

Het eind oordeel is, dat het tussen Schuco en Esso financieel geschikt is geworden, onder voorwaarden natuurlijk.

Zowel Schuco als Esso leven beiden nog, maar of ze nog vrienden van elkaar zijn, ik weet het niet.

Ron
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooi die Simca's.. :thump_up: .een transit fan ben ik nooit geweest.. :x
Veicolo

Bericht door Veicolo »

Mooi verhaal Ron, dank.
Ik vind een eerste serie Transit een geweldig busje/pick-up en wat voor derivaten er al niet meer zijn gemaakt. Wanneer zag u een eerste serie voor het laatst? Ik kan het me niet meer heugen. De Simca Fourgonette(?) is ook erg leuk; zie je ook bijna niet meer.
Rock & Roll!!!
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Een auto die in dit topic nog nooit aan bod kwam denk ik.. :)

Auburn Boat Tail - Silver Cars

Afbeelding

Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Wat een leuke auto's en modellen hier weer! Die oude Opels laten duidelijk zien waar in die tijd de inspiratie vandaan kwam, uit Amerika. Erg leuke Seats, Simca's en Transits ook... er rijdt hier zo'n eerste generatie Transit rond, het geluid van de Ford V4-motor is onmiskenbaar en ik weet altijd precies wat er langskomt.
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Mooie bijdragen allemaal weer. De Simcas Fourgonnette zijn wel erg mooi naar mijn smaak.

Vorige week heb ik twee nieuwe modellen binnengekregen: allebei met de motor achterin, maar daar houden de overeenkomsten ook zo'n beetje op.
Een Simca 1000 Rallye van Norev in schaal 1:18 en...een Volkswagen 1300 van Minichamps in dezelfde schaal. Eén van de weinige echt goed gelukte Kevermodellen in deze schaal vind ik.

Afbeelding

Een vreemde eend in mijn Franse bijt, maar ik wilde de tweede prijs in de MAF foto van het jaarwedstrijd eens op aparte wijze besteden.
Een luchtgekoelde Volkswagen, omdat luchtgekoelde Volkswagens (kever en 1600 Ponton/Variant en TL) als rode draad door mijn jeugdjaren heenliepen.
Een ode aan mijn jeugd dus. Beide auto's meteen maar gebruikt voor de fotowedstrijd van deze maand.

Binnenkort meer foto's (momenteel wat drukker met de website).
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooie foto,ben echt benieuwd naar de kever (LEES; Een vreemde eend in mijn Franse bijt )
Plaats reactie