Als je voor een realistische weergave van de auto gaat is dat inderdaad een goed alternatief, Mark. Een erg leuke serie met erg begeerlijke en originele modelkeuze. En ook een geduchte concurrent voor de Togi's want veel tegenwoordige verzamelaars vallen niet zo voor de jaren 60 uitstraling van de (te) dure en inmiddels vaak wat simpele Togi's, die je daardoor ook weinig ziet. maar laat dat nou juist de charme zijn waar ik voor val, al twijfel ik wel erg bij het zien van die leuke SS of de 1900 berlina bijvoorbeeld.
Overigens heb ik een aantal jaren geleden bij Togi gepleit voor het ontwikkelen van de Disco volante als nieuwe Togi, een model dat volgens mij voldoende commerciele waarde heeft en prima in de stijl van Togi uit te brengen is. Net als mijn voorstel voor het uitbrengen van een 1750 berlina, als variant op de 2000 berlina (kan tegen weinig ontwikelingskosten), werd dat erg positief ontvangen. Inmiddels heeft de serie waarin ook de SS zit een leuke Disco volante uitgebracht en is het dus mosterd na de maaltijd geworden. Als je maar lang genoeg wacht hoeft het vanzelf niet meer...
Ik koester trouwens ook mijn ruwe onbehandelde en nog van gietbramen voorziene SS koets van Togi die in mijn vitrine staat. Een echte oude, nog helemaal van lichtgewicht aluminium. Ik denk niet dat daar nog een tweede van bestaat, al is de waarde ervan maar beperkt. Ook die curiosa zijn voor mij een begeerlijk verzamelobject. Zal er eens een foto van maken...
Koen