Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: GioGio collectie: Nissan Skyline GT-R R34

Bericht door Ricardo »

Brimbrammer schreef:Vandaag zijn we weer een stapje verder gekomen.
Vanochtend vroeg de kasten nog eens gespoten en eind middag alles in elkaar gezet en opgehangen.
Nog moet ik nog op zoek naar van die dopjes om de plaatjes op te leggen en een 20 tal glasplaatjes laten maken.
Tevens de kasten stofvrij afdichten met waarschijnlijk tochtband, is goed mogelijk daar je hier niets van blijft zien.
Wel zijn er dan sterkere magneten nodig om de deuren goed strak aan te houden.

Een iets lastiger punt is de verlichting.
Ik denk dat we kwa mogelijkheden heel beperkt zijn omdat de kast weinig ruimte laat om iets anders te plaatsen dan de bekende spotjes boven in de kast.
Niets mis mee natuurlijk maar we willen de kast graag beter verlicht hebben in zijn geheel zodat ook de onderste modellen mooi uitgelicht zijn.

al met al nog genoeg te doen met als laatste het geheel leuk inrichten, één ding is zeker en dat is dat er weer ruimte is voor nieuwe modellen. :D
Misschien zijn led-balkjes een idee :?:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60116540" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan

Bericht door Johan »

Dat is inderdaad een idee, de kids hebben deze ook op de kamer hangen dus kan ook gemakkelijk even proberen hoe dat staat.
Dezelfde soort leds heb je nu ook platter (plakstrip) en is zelfs per rol te koop, is wellicht ook wat netter.
Maar het zal inderdaad ziets gaan worden denk ik.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Johan

Bericht door Johan »

Helaas helaas, de led strips uit de ikea link passen niet in de kast.
Wilde één strip van boven naar beneden laten lopen maar hiervoor zijn de strips te dik.
Andere optie is om zo,n strip onder de glasplaatjes te plakken en dan om de twee plaatjes ofzo maar dan krijg je aardig wat draadjes te verbergen, ook niet te doen eigenlijk.
Inmiddels ook diverse andere opties geprobeerd maar helaas.

Nu maar eens van die dunne plak ledstrips proberen omdat deze een stuk dunner zijn als de strips uit de link.
Al met al lastiger als verwacht.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Johan

Bericht door Johan »

Kleine update:
De kasten hangen inmiddels al zo,n anderhalve week en zijn inmiddels stofvrij afgedicht en voorzien van sterkere magneten om de deuren goed dicht te houden.
Ook is één kast voorzien van een zeer dunne led plakstrip, deze loopt van onder tot boven en verlicht te kast goed.
Enig nadeel van deze leds vind ik persoonlijk dat het wel erg wit licht is maar de modellen komen er wel mooi in uit.
Morgen de andere kasten voorzien van deze leds en extra glasplaatjes moet ik nog steeds bestellen.... :oops:

Dan ook nog een model update, afgelopen weekend een Citroen DS gekregen van Dinky Toys die ook nog eens is gebouwd alsof het schaalmodel in de jaren 50 is geproduceerd.
Model is simpel van opzet maar dat was nu eenmaal in die tijd, details zijn verders ver te zoeken maar zal hem spoedig op de foto zetten.
Tevens staan er twee modellen in bestelling, die zullen ergens eind volgende week wel binnen komen.
Johan

Re: GioGio collectie: Citroën DS 19

Bericht door Johan »

De Citroën DS is naar mijn idee een toch wel bijzondere auto en vandaag de dag nog altijd gewild bij de liefhebbers.

Citroën DS
De DS kwam in 1955 op de markt en was direct al een zeer groot succes, in totaal zijn er dan ook bij 1,5 miljoen van verkocht tot ie in 1975 uit productie ging.
Opmerkelijk hierbij was dat er in de eerste week al meer dan 80.000 exemplaren waren besteld.

Belangrijk bij de DS was het hydraulische systeem wat mede voor een zeer soepel veergedrag zorde.
Hier een stukje van Wikipedia:
Het hydraulische systeem vormt het 'hart' van de auto. In de DS is dat in zijn meest uitgebreide vorm aanwezig; in de latere ID was dat in een wat simpelere versie. Zodra de motor is gestart, komt de ID/DS omhoog in de 'rijstand', en als de motor wordt afgezet zakt de auto na verloop van tijd weer terug. De hydropneumatische vering levert een ideale karakteristiek op doordat de vering stugger wordt naarmate de belading toeneemt. Een DS kan dus nooit 'door de veren gaan', hoe zwaar men de auto ook belast. De bodemvrijheid van de auto is handmatig instelbaar en wordt automatisch gehandhaafd: de zgn. automatische hoogteregeling. Wanneer bijvoorbeeld passagiers instappen veert de auto vanwege de zeer soepele vering sterk in. Het systeem corrigeert echter onmiddellijk en de auto wordt weer omhooggepompt naar de oorspronkelijke rijhoogte. Die correctie werkt afzonderlijk op de voor- en achteras. Deze eigenschap maakte de auto ook zeer geschikt voor het trekken van een aanhanger of caravan omdat de dissellast geen enkele invloed heeft op de bodemvrijheid.

Dit schaalmodel is van Dinky Toys en is gemaakt zoals men ook in de jaren 50 de schaalmodellen bouwde, simpel met weinig details zoals we dat nu gewend zijn.
Niet helemaal mijn ding maar wel een stukje nostaligie.

merk: Citroen
model: DS 19
schaal: 1/43
fabrikant: Dinky Toys
Afbeelding

Afbeelding

Ondanks zijn moderne technieken (op vele punten zijn tijd zeer ver vooruit) had ie een ouderwetse motor die feitelijk nog uit de 11CV Traction kwam.
Reden hiervoor was dat de ontwikkeling van een nieuwe moderne 6 cilinder boxer te lang op zich liet wachten.
De 1.9 liter vier cilinder produceerde 75 pk.
Laatst gewijzigd door Johan op ma 06 jul 2020 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
tom

Re: GioGio collectie: Citroën DS 19

Bericht door tom »

Mooi model wat met simpele middelen de vorm van de DS perfect weergeeft!
Johan

Re: GioGio collectie: Lamborghini Murcielago LP 640

Bericht door Johan »

Vandaag hebben we wederom twee modellen in de collectie kunnen toevoegen, twee modellen in de vorm van een Lamborghini Murcielago LP 640 en een Ferrari 250 TR.
Johan

Bericht door Johan »

We beginnen maar met de Lamborghini Murcielago LP 640.

Lamborghini Murcielago LP640
De Lamborghini Murcielago LP640, puristisch, sportief en functioneel: de Murciélago LP 640 voldoet aan alle traditionele Lamborghini kenmerken.
De machtige 6.5 liter V12, liggend onder een transparante motorkap, heeft het godelijke vermogen van 640 pk en een koppel van liefst 660 Nm.
Hiermee heeft ie voldoende vermogen om in 3.4 seconden van 0 naar de 100 km/u te sprinten om vervolgens door te gaan naar een riante top van 340 km/u, al met al adembenemende cijfers.

Naast deze LP640 is er ook de LP640 Roadster en beiden kwamen in 2006 op de markt.
Naast de "gewone" LP640 is er ook de LP640 Versace editie die alleen in het zwart of wit verkrijgbaar was met een beperkte oplage van 20 stuks.
Deze wagens waren o.a voorzien van two-tone bekleding in zowel zwart als wit leer en van de roadster werden eveneens 20 Versace exemplaren gemaakt.
LP staat overigens voor Longitudinale Posteriore, in lengterichting geplaatste motor achterin.

Ondanks dat we hier te maken hebben met een supersporter van de hoogste orde is het zeer zeker niet behelpen in het interieur, je kunt er immers van behoorlijk luxe genieten.
Inmiddels hebben we ook de LP670 rond rijden en is men druk bezig met de opvolger van de Murcielago maar dat is een ander verhaal, het schaalmodel is de LP640 dus houden we het daar even bij.

merk: Lamborghini
model: Murcielago
uitvoering: LP640
schaal: 1/43
fabrikant: HotWheels Elite
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op vr 31 jul 2020 01:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Maarten Mercedes
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Mooi model van Hotwheels :drool:

De stukjes achtergrondinformatie zijn leuk om te lezen :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Johan

Bericht door Johan »

Maarten Mercedes schreef:
De stukjes achtergrondinformatie zijn leuk om te lezen :thump_up:
Dank je, gewoon wat aanvullende informatie over het 1/1 exemplaar van het betreffende schaalmodel.

Hier nog wat plaatjes van de Murcielago samen met z,n kleinere broertje.
(foto's niet meer beschikbaar)
Laatst gewijzigd door Johan op za 16 sep 2017 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
peugeot-gek

Bericht door peugeot-gek »

weer mooie modellen die ons toont. :drool: :dance: :thump_up:

greetz :wink:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooi Topic GioGio,ik vond het dank zij Route Nationale.. :thump_up:
Johan

Bericht door Johan »

Dank jullie.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Heerlijk model en ook is de juiste "Lambo" kleur. Het duoshot is ook der lekker om naar te kijken :worshippy:
Jiry97

Bericht door Jiry97 »

mooie aanwinst. :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Afbeelding
Plaats reactie