Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Johan
Schaal: 1:43

Re: GioGio collectie: Ferrari 250 TR

Bericht door Johan »

Kleine update:
De kasten zijn vrijwel klaar, glasplaatjes duurden even maar ik heb ze inmiddels.
Heb ze nog niet allemaal kunnen plaatsen omdat ik 80 extra pinnetjes nodig had en ze er maar 60 hadden, staan nu dus in bestelling.
Het indelen van de kasten valt nog niet mee, waar zet je immers wat en wat zet je bij elkaar... :|
Tevens zijn er nog een x aantal plaatjes leeg dus we hebben weer ruimte voor nieuwe aanwinsten... :D

En nu we het toch over nieuwe aanwinsten hebben, ik hoop dit weekend weer een model erbij te hebben en uiteraard komen de foto`s dan weer spoedig.
Ook proberen om de kasten fatsoenlijk op de foto te krijgen.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Johan

Re: GioGio collectie: Nissan Skyline GT-R 1970

Bericht door Johan »

Vandaag weer een nieuw model kunnen ophalen en wederom is het een Skyline maar ditmaal één uit 1970.

Nissan Skyline GT-R 1970
De Skyline heeft een lange historie, het eerste model Skyline verscheen al in 1957 op de markt.
In eerste instantie door de japanse autofabrikant Prins Motor Company maar later door Nissan/Datsun nadat deze twee fuseerden.
Het model van dit schaalmodel verscheen onder de code C10 (KPGC10), deze code omvatte meerdere Skyline uitvoeringen met o.a de 2000GT, 2000 GT-X (de X staat vermoedelijk voor 4 deurs uitvoering), GT-R en zelf een station uitvoering maar die had de naam Prince Skyway.

De GT-R (Gran Turismo Racer) verscheen voor het eerst begin 1969 als sedan uitvoering maar eind 1970 kwam deze twee deurs coupe en is uiteindelijk geleverd tot 1972, in dat jaar werd de Skyline afgelost door de volgende generatie Skylines.
Ook hebben de wagens een zeer rijke race historie waar ze zeer goed wisten te presteren en was er tevens onderscheid te maken kwa aërodynamische aanpassingen zoals een "wide body" voor de KPGC10.
Dat pakket is ook terug te zien op het schaal model met o.a bredere wielkasten en een achterspoiler.
Deze GT-R was voorzien van een 2.0 liter 6 cilinder motor met een vermogen van 160 pk.

Voor een leuk filmpje zie deze

Al met al staat de naam Skyline en dan vooral met de letters GT-R voor een ware legende.

merk: Nissan
model: Skyline
uitvoering: GT-R 1970
schaal: 1/43
fabrikant: Norev
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op zo 26 jul 2020 13:58, 3 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Johan

Re: GioGio collectie: Nissan Skyline GT-R 1970

Bericht door Johan »

:)
Laatst gewijzigd door Johan op do 23 jul 2020 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan

Re: GioGio collectie: Lancia Delta HF Integrale

Bericht door Johan »

Vandaag onverwachts een nieuw model in de collectie, een voor mijn apart model omdat ik deze vroeger zelf 1:1 in bezit heb gehad.
Het gaat hier om een Lancia Delta HF Intergrale (1992).

Lancia Delta HF Integrale Verde York
De Lancia Delta kwam in 1979 op de markt, ontworpen door de bekende ontwerper Giorgetto Giugiaro, in zweden is dit model een tijdje verkocht onder de naam Saab 600.
De lekkerste uitvoering van de Delta is de HF Integrale, voorzien van een dikke 2.0 liter turbo benzinemotor en 4 wielaandrijving.
Het model kreeg vooral bekendheid door de zeer goede prestaties in het World Rally Championship (WRC) waar het 46 overwinningen wist te behalen en 6 maal op rij het Constructors Championship, dit van 1987 tot 1992.

De Delta Integrale voor op de openbare weg was er in diverse uitvoering, allemaal even smakelijk, dat dan wel.
Het begon met een acht klepper, de Integrale 8V met een vermogen van 185 pk (0-100 in 6,6 sec.) terwijl in die tijd een dikke VW Golf GTI niet verder kwam als 150 pk.
Opvallende kenmerken van de 8V ten opzichte van de normale Delta 4WD waren de dik uitgeklopte wielkasten dubbel ronde koplampen en meerdere lucht/koel openingen waaronder in de motorkap.

In 1989 stapte men over van een 8 kleps naar een 16 kleps motor en hiermee was de Integrale 16V een feit.
Uiterlijk van de 16V te herkennen aan nog dikkere wielkasten en een flinke verhoging in de motorkap waardoor het geheel lekker dik oogde, ook werd de vermogens afgifte tussen voor en achter veranderd, nu ging er meer vermogen naar de achterwielen.
De 2.0 liter 16v had nu een vermogen van 200 pk (0-100 in 5,5 sec.....!!!!!!), ook de Garrett T3 turbo reageerde nu beter.
Dat zijn toch heel serieuze acceleratie tijden hoor, zelf vandaag de dag nog. :worshippy:

Van 1991 tot 1992 kwam de Integrale Evoluzione op de markt, feitelijk een homologatie model.
De evo had tal van technische veranderingen waardoor het gewicht iets toenam, om dit te compenseren leverde de motor nu 210 pk waardoor de prestatiecijfers nagenoeg hetzelfde bleven.

In 1993 kwam de Integrale Evoluzione II, ook deze had tal van technische aanpassingen en wederom een iets hoger vermogen met 215 pk.

Het 2.0 liter turbo blok is betrouwbaar en sterk gebleken en werd regelmatig getuned op vermogens tussen de 300 en 500 pk met extreme uitschieters naar 700+ pk,s, let wel, we hebben het hier over pakweg 20 jaar geleden.
De Delta gaf dus vrijwel alles het nakijken.

Zoals ik al zei heb ik zelf deze genoegens mogen ervaren omdat ik enige tijd een Integrale in bezit heb gehad,het was en is een apart soort met waanzinnige prestaties en super wegligging.
De looks spraken dan weer niet iedereen aan maar ik vind het geweldig.

Helaas heeft een brand een eind gemaakt aan dit alles....... :eh:

merk: Lancia
model: Delta
uitvoering: HF Integrale Verde York
schaal: 1/43
fabrikant: Ixo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zowel IXO als HPI maken dit model maar moet wel zeggen dat HPI toch veel beter is afgewerkt.
Laatst gewijzigd door Johan op do 23 jul 2020 12:38, 4 keer totaal gewijzigd.
Johan

Bericht door Johan »

:)
Laatst gewijzigd door Johan op do 23 jul 2020 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan

Bericht door Johan »

Ook nog snel even een plaatje van de vitrinekasten.
Moet nog één en ander veranderen, wacht ook nog op pinnetjes om rest van glasplaatjes te kunnen plaatsen.
(foto niet meer beschikbaar)
Laatst gewijzigd door Johan op di 08 aug 2017 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Niek-106
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Niek-106 »

Het is altijd gaaf om zo'n Integrale te zien, prachtige wagens zijn dat, alleen zie ik ze persoolijk liever in het rood
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Heerlijke aanwinst deze Delta :worshippy: Je vitrines zien er ook erg goed uit :drool:
Silverarrow

Bericht door Silverarrow »

Mooie updates, de Ixo integrale ziet er goed uit! De vitrines zien er ook prima uit, mooie presentatie!
Afbeelding
Jeffrey1985
Contacteer:

Bericht door Jeffrey1985 »

Mooie vitrines zeg! Lekker veel planken om auto te plaatsen :thump_up: :thump_up:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
alain_1978

Bericht door alain_1978 »

De Integrale blijft een dijk van een auto! Eén van de monumenten in de autogeschiedenis.
Knappe aanwinst. Leuk dat je hem in een andere kleur hebt dan rood :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Johan

Bericht door Johan »

alain_1978 schreef: Leuk dat je hem in een andere kleur hebt dan rood :thump_up:
De kleur komt op de foto niet helemaal over, moet je in het echt zien.
Het is een donker groen, een kleur die ook een dikke bentley niet zou misstaan maar ja, in het rood is ie ook erg lekker natuurlijk. :cool:
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Als ik het budget zou hebben, stond er hier zeker eentje voor de deur.
Gewoon alles wat een sportieve wagen moet zijn.
Denk deze Ixo trouwens de Verde York is.

Afbeelding
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Heerlijke Lancia Deltum :worshippy:
Ik ben zelf een onwijze Delta fan. Simpel, doeltreffend en onlogisch Italiaan. Zoals het hoort :D
Modelletje ziet er ook bijzonder fijn uit :thump_up:

Maar het begeleidende schrijven verdiend al helemaal een pluim :worshippy:
Johan

Bericht door Johan »

OTF'er schreef:Als ik het budget zou hebben, stond er hier zeker eentje voor de deur.
Gewoon alles wat een sportieve wagen moet zijn.
Denk deze Ixo trouwens de Verde York is.
Dat klopt, met die aparte groene kleur.
Als je het budget heb kan ik zeker zo,n Delta aanraden, zoals gezeg heb ik er in het verleden zelf ééntje gehad, schat zo,n 15 jaar geleden inmiddels.
Het is echt een waanzinnig bruut ding, zelfs voor hedendaagse begrippen.
Plaats reactie