oude '70s en '80s 1/24 , update:Fiat 127

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rallywalt
Schaal: 1:24
Contacteer:

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door rallywalt »

Dit is wat het gidsje erover zegt Frank, of het betrouwbaar is weet ik niet. Ze vermelden alleen een rode Beta, geen blauwe.....

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat het boek wat Mark liet zien veel uitgebreider is.
"Mijn" stratos wordt ook beschouwd als een Martoys, staat ook in hele kleine lettertjes op de doos. Volgens de gids is ie van '75. Dus ze spreken zichzelf n beetje tegen.....
Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
tom

Bericht door tom »

Heerlijk model, die Stratos!
togicollector
Schaal: 1:18

Bericht door togicollector »

Heerlijk model die Beta... :wink:

Koen.

Ik heb trouwens de Porsche 911 in het zilver van Martoys. als het goed is dan ligt het model nog ergens...

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
alfetta72
Schaal: 1:43

Bericht door alfetta72 »

rallywalt schreef:Dit is wat het gidsje erover zegt Frank, of het betrouwbaar is weet ik niet. Ze vermelden alleen een rode Beta, geen blauwe.....

http://i116.photobucket.com/albums/o28/ ... /009-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i116.photobucket.com/albums/o28/ ... /011-3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk dat het boek wat Mark liet zien veel uitgebreider is.
"Mijn" stratos wordt ook beschouwd als een Martoys, staat ook in hele kleine lettertjes op de doos. Volgens de gids is ie van '75. Dus ze spreken zichzelf n beetje tegen.....
Wouter
Leuk dat boekje,misschien niet fouloos,maar wel een mooi overzicht wat er uitgebracht is,inderdaad vreemd dat alleen de rode versie vermeld staat,heb het idee dat de blauwe vaker voorkomt.
Rule

Bericht door Rule »

Ik heb ook wat van deze prachtige oude modellen, helaas niet zoveel dan er hier te zien zijn.
Maakt niet uit, wat ik wil zeggen is dat ik erg geniet van alle informatie die hier, en ook bij Alfetta72, wordt gebracht.
Ik vind het erg leuk en leerzaam om al die informatie en achtergrondinformatie te vernemen!
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
mienemini
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door mienemini »

He Wouter, ik heb zojuist je topic doorgebladerd en ben echt onder de indruk. Dit is wat je noemt "een feest der herkenning"

Ik heb zoveel modellen gezien die ik ook allemaal gehad heb, ik zeg gehad want ik heb alles ooit of verkocht of gesloopt of ben ik gewoonweg kwijt geraakt. (je doet rare dingen als je jong bent)

Vond vooral leuk de Polistil safari Mini te zien maar ook de Bburago Opel Ascona en de MB 190. Ben zelf Mini én MB fan en had vroeger best veel Polistil's waaronder de straatversie van de Mini, de MB SL met losse softtop en toen ik nog een heel klein jochie was had mijn vader van Polistil een Peugoet 104 die een kopie van 104 moest worden die in die tijd zelf hadden en het gaafste daaran vond ik dat alle 4 de portieren open konden. Hij is nooit afgemaakt trouwens, is ooit uit elkaar gehaald maar toen in mijn vader's werkkamer "kwijt geraakt" en nooit meer teruggevonden.
tom

Bericht door tom »

Ik liep vandaag over de Vehikel-beurs en zag ergens op een tafel een 1:24 Kadett C Coupé staan. Het viel op dat de grill verchroomd was, toen ik 'm omdraaide stond er 'Made in USSR' op. Een Russische kopie dus, maar een zeer behoorlijke. De kleur was groen metallic.
MarcoAzzurro

Bericht door MarcoAzzurro »

tom schreef:Ik liep vandaag over de Vehikel-beurs en zag ergens op een tafel een 1:24 Kadett C Coupé staan. Het viel op dat de grill verchroomd was, toen ik 'm omdraaide stond er 'Made in USSR' op. Een Russische kopie dus, maar een zeer behoorlijke. De kleur was groen metallic.
Die zijn behoorlijk zeldzaam.
De enige die ik ooit gezien heb staat op carmodel.net (zoek op USSR burago) en daar vroegen ze er 46 euro voor.
tom

Bericht door tom »

Hmmm, ik heb 'm niet gevraagd wat-ie moest kosten. Jammer, dus.
goededag

Bericht door goededag »

is dit niet iets voor je

(ik ben dit niet hoor. maar omdat ze nieuw in doos zitten)
Laatst gewijzigd door Ricardo op ma 14 mar 2011 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links naar advertenties graag via PB
Nelis

Bericht door Nelis »

Mooie Stratos!
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Wouter,het is hier zo stil !!!!!!!!!
geen nieuwigheden meer.... :oops: :(
rallywalt
Schaal: 1:24
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Hallo Serge :) De vastenmaanden zijn stilaan voorbij, ik heb ook echt keihard moeten werken de laatste tijd, en veel lange dagen gemaakt. Ik hoop dat het nu iets rustiger wordt, zodat ik in het weekend weer even een beurs kan meepikken ipv aan het werk te zijn. De laatste modellen zijn geen 1/24, maar 2 "oerBburago's" op 1/18 en 1/22. Ik heb ze aangeschaft omdat ik ze vroeger ook zelf gehad heb: een witte Rolls Royce Camargue, en een gele Ferrari Testarossa "le mans". Op slotracegebied nog een Porsche 356 Speedster en een Lancia Delta Integrale die nog in de collectie ontbrak. Ik maak vanavond even wat foto's, en ik hoop zo snel mogelijk de draad weer te kunnen opnemen. Ik wacht (na 3 maanden!) ook nog altijd op de nodige onderdelen voor mijn 1/1 Lancia Kappa. Italiaanse onderdelenvoorziening voor de wat oudere types is echt rampzalig :shock: je moet al echt helemaal gek zijn van deze auto's om niet af te dwalen naar een wat conventioneler merk...... Dit wil ook zeggen dat ik al vanaf nieuwjaar rondrij ik een leuke Citroën CX, en die valt ook echt niet tegen :)

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Ik kijk uit naar je fotos,hopelijk zie ik je wel is op een beurs (Maasmechelen) voor de Mazda RX7.. :)
tom

Bericht door tom »

Ach, onderdelen voor een jaren '80 Audi zijn ook niet makkelijk te vinden... voor de Porsche valt het enorm mee, ook de prijzen.
Plaats reactie