Alfetta72 update 30-03,Minichamps Alfa Romeo GTA 1300 junior

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
togicollector
Schaal: 1:18

Re: Alfetta72 collectie: update 06-03

Bericht door togicollector »

Prachtige verzameling, Frank! Die 504 is toch wel een van de beste modellen door Polistil gemaakt, net als de Rover en de Alfa 90. Gek genoeg zie je ze weinig naar mijn idee.

En aan die scharnieren bij de kever kon ik als model-kopende tiener al niet wennen, ondanks dat ik de cabriolet wel een leuke auto vond, die had deze enorme scharnieren ookals ik me niet vergis.

En die Seat en Fasa Renault 12 blijven geweldig.

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Nostalgisch en fijn, die oude 1:24 modellen.
Volgens mij zijn er nog maar weinig fabrikanten die in deze schaal maken.
1:43 vind ik zelf net te klein, 1:18 neemt veel ruimte in beslag en 1:24 zou een hele mooie tussenmaat kunnen zijn. Getuigen ook deze fraaie modelletjes.
Nostalgisch prima in orde met al die leuke modellen van fabrikanten die ook niet echt meer aan de weg timmeren. Toch spijtig :think:
togicollector

Bericht door togicollector »

Die schaal komt vast wel weer terug. Kijk maar naar de geweldige tijdschriften series in 1:24.

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
tom

Bericht door tom »

togicollector schreef:Die schaal komt vast wel weer terug. Kijk maar naar de geweldige tijdschriften series in 1:24.
Kijk maar naar fabrikanten als Welly die in deze schaal enorm aan de weg timmeren...

Ik ben de laatste jaren steeds meer 1:24 gaan kopen, erg mooie modellen met veel details die toch niet teveel kosten en niet zoveel plaats innemen als een 1:18.
alfetta72
Schaal: 1:43

Bericht door alfetta72 »

togicollector schreef:Prachtige verzameling, Frank! Die 504 is toch wel een van de beste modellen door Polistil gemaakt, net als de Rover en de Alfa 90. Gek genoeg zie je ze weinig naar mijn idee.

En aan die scharnieren bij de kever kon ik als model-kopende tiener al niet wennen, ondanks dat ik de cabriolet wel een leuke auto vond, die had deze enorme scharnieren ookals ik me niet vergis.

En die Seat en Fasa Renault 12 blijven geweldig.

Koen
De 504 is volgens mij toch in aardige hoeveelheden gemaakt,de Rover 3500 is wel een zeldzamer model,uitgebracht in 1980 en niet zo heel lang daarna weer uit productie gegaan.De Alfa 90 is niet echt zeldzaam,maar iedereen wil hem hebben,zodat modellen die aangeboden worden vaak voor hoge prijzen verhandeld worden.De Fiat Croma en Regatta uit dezelfde serie gaan voor aanzienlijk lagere bedragen weg.
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

wousmous schreef:Heerlijke modellen om te zien met idem ouwe doos erbij!!

die volvo 164's zijn gaaf zeg!!

:thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Het leuke is dat ik de grijze 164 al 30 jaar heb,daar hoort de doos ook bij,was destijds mijn favoriete model.
Smokey

Bericht door Smokey »

Knappe collectie maar het lijkt erop dat je aan een extra kast toe bent :D

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

Smokey schreef:Knappe collectie maar het lijkt erop dat je aan een extra kast toe bent :D

Greetz Richard
Klopt de 1/24 kast is een beetje een rommeltje,maar goed zoveel komt daar niet bij :)
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

Uiteraard zijn er in deze schaal ook heel wat Alfa Romeo modellen uitgebracht,hier een aantal uit de verzameling:
Afbeelding
Alfa Romeo Montreal,Polistil 1/25
Afbeelding
2x Alfa 90 Polistil,1/25,de zwarte is niet origineel deze is overgespoten.
Afbeelding
3x Alfasud,2x standaard ,1x ti,Polistil 1/25
Afbeelding
Alfa Romeo Giulietta en Alfetta ,Mebetoys 1/25.
Afbeelding
Alfa Romeo Giulietta en Alfetta GTV, Burago 1/24.
Afbeelding
Alfasud Togi 1/23 en Alfasud Sprint Mebetoys 1/25.
Afbeelding
Alfa 33 en Giulietta Polistil 1/25,de Giulietta was destijds een populair model bij de modelfabrikanten,zowel Polistil,Burago en Mebetoys hadden hem in het programma.
Afbeelding
Alfa Spider 2000,Giulia Gt en Montreal,Togi 1/23.
Afbeelding
3x Berlina 2000 Togi,ze lijken hetzelfde maar zijn op details verschillend.
Afbeelding
Giulia en Giulia GT Quattroruote collection 1/25.Dit zijn nieuwere modellen in deze schaal,sommige helaas erg moeilijk aan te komen omdat ze uitsluiten verkocht worden (en werden) in Italiaanse kiosken.
Afbeelding
Giulietta Spider en Spider 2000 ,Quattroruote collection 1/25.
Afbeelding
Alfetta en Alfasud ,Quattroruote collection 1/25
Smokey

Bericht door Smokey »

Wederom mooie modellen om te zien :thump_up: :thump_up:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
tom

Bericht door tom »

Fantastisch mooi! Ik ben ook begonnen met de Quattroruote Collection, maar omdat ik weigerde om ebay-prijzen te betalen voor wat er ontbrak is die collectie nooit afgekomen. Ik heb iets van 35 verschillende modellen, helaas bijvoorbeeld niet die prachtige Sud die hoog op mijn lijst staat... dit is de mooiste kiosk-serie die ik ooit heb gezien! :thump_up:
MarcoAzzurro

Bericht door MarcoAzzurro »

Je andere 1:24 modellen kast vind ik super maar hier ligt natuurlijk mijn hart :cool: schitterend Frank!
Ik vind die blauwe Politoys Alfasud vooral erg gaaf. Die kleur kom je ook erg weinig tegen.

De Quattroruote Alfetta zoek ik nog maar is amper nog te vinden. Laat staan de Alfasud en Giulia GT. Ik zie zo nu en dan wel eens een opduiken op ebay voor bizarre bedragen (80 euro en hoger..) en dat ga ik er gewoonweg niet voor betalen. wel jammer.
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

MarcoAzzurro schreef:Je andere 1:24 modellen kast vind ik super maar hier ligt natuurlijk mijn hart :cool: schitterend Frank!
Ik vind die blauwe Politoys Alfasud vooral erg gaaf. Die kleur kom je ook erg weinig tegen.

De Quattroruote Alfetta zoek ik nog maar is amper nog te vinden. Laat staan de Alfasud en Giulia GT. Ik zie zo nu en dan wel eens een opduiken op ebay voor bizarre bedragen (80 euro en hoger..) en dat ga ik er gewoonweg niet voor betalen. wel jammer.
De alfetta kwam je vorig jaar nog wel eens tegen voor rond de 15 euro,maar nu inderdaad bijna niet meer.Ook de nieuwe quattroruote collection (16 modellen inmiddels) is niet te vinden,wel op ebay,maar inderdaad de bedragen zijn niet leuk meer.
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

tom schreef:Fantastisch mooi! Ik ben ook begonnen met de Quattroruote Collection, maar omdat ik weigerde om ebay-prijzen te betalen voor wat er ontbrak is die collectie nooit afgekomen. Ik heb iets van 35 verschillende modellen, helaas bijvoorbeeld niet die prachtige Sud die hoog op mijn lijst staat... dit is de mooiste kiosk-serie die ik ooit heb gezien! :thump_up:
De Alfasud vind ik de leukste uit de serie,de vormgeving is erg goed,maar helaas bijna onvindbaar.Deze sud heeft iemand voor mij meegebracht uit Italie,inclusief een leuk boekje met artikelen van het italiaanse automagazine Quattroruote over de Alfasud
Montezemolo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Wat een geweldig topic dit, ik zie al die ouwe alfa's voorbijkomen uit de tijd dat ik bij alfa werkte en mijn verzameling begon. HEERLIJK :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Plaats reactie