Alfetta72 update 30-03,Minichamps Alfa Romeo GTA 1300 junior

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Jolly Club

Re: Alfetta72 collectie: update 06-03

Bericht door Jolly Club »

Feest der herkenning. Mijn lagereschoolmaatje was er één van de plaatselijke Alfa-dealer, dus die had verscheidene van deze modellen thuis staan. Niet de meest verfijnde modellen, maar wel die onvervalste die-cast uitstraling die het verzamelen toen zo leuk maakte! :thump_up: :D

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
tom

Bericht door tom »

De Alfetta heb ik wel te pakken kunnen krijgen, hier in Nederland niet zo makkelijk te vinden inderdaad. Verder heb ik de Alfa Spider, maar da's alles uit de QC helaas.

Iemand een link naar de 16 nieuwe modellen?
alfetta72
Schaal: 1:43

Bericht door alfetta72 »

tom schreef:De Alfetta heb ik wel te pakken kunnen krijgen, hier in Nederland niet zo makkelijk te vinden inderdaad. Verder heb ik de Alfa Spider, maar da's alles uit de QC helaas.

Iemand een link naar de 16 nieuwe modellen?
Yep,
http://www.hachette-fascicoli.it/upload ... %20bis.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
tom

Bericht door tom »

Dank je, erg mooie modellen. Als ze hier nou eens goed te krijgen zijn voor dezelfde redelijke bedragen als waarvoor ze in Italië liggen...
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

In Italie koste ze ongeveer 20 euro met boek,alleen als er een model aangeboden wordt op ebay of marktplaats is het meestal het dubbele,en vaak verkopen ze het bijgeleverde boekje ook nog apart. :(
tom

Bericht door tom »

Ik ga in ieder geval uitkijken naar de Alfasud, wat een gaaf ding.
MarcoAzzurro

Bericht door MarcoAzzurro »

Tot dusver zijn deze modellen nog niet in Nederland gesignaleerd en op Ebay zijn ze veeel te duur en als je eens mazzel hebt qua aanschafprijs dan verpesten de idiote verzendkosten (italiaanse post is absurd duur) het wel weer. Heel jammer want er zijn een aantal modellen in deze serie die ik maar wat graag wil hebben (vooral de 1750 Berlina staat hoog op mn verlanglijst).
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

alfetta72 schreef:In Italie koste ze ongeveer 20 euro met boek,alleen als er een model aangeboden wordt op ebay of marktplaats is het meestal het dubbele,en vaak verkopen ze het bijgeleverde boekje ook nog apart. :(
Zonder boek waren er velen zelfs voor onder de 15 hier te koop, maar zeker de gewilde modellen zijn wereldwijd toch snel verkocht!
Leuk ook om de oudjes er boven te zien staan, zo realiseer je je pas echt dat we een enorme sprong hebben gemaakt op detail gebied. Echt een mooie serie is het, al mogen ze van mij nu zo iets gelijks ook in 1:18 doen :roll:
Moet ik je misschien alleen nog even corrigeren op de schaal, de kiosken reeks is toch gewoon 1:24 en niet 1:25?
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

MarcoAzzurro schreef:Tot dusver zijn deze modellen nog niet in Nederland gesignaleerd en op Ebay zijn ze veeel te duur en als je eens mazzel hebt qua aanschafprijs dan verpesten de idiote verzendkosten (italiaanse post is absurd duur) het wel weer. Heel jammer want er zijn een aantal modellen in deze serie die ik maar wat graag wil hebben (vooral de 1750 Berlina staat hoog op mn verlanglijst).
Die verzendkosten is inderdaad vreemd,als ze het model aanbieden voor een lage aanschafprijs ,zijn de verzendkosten heel hoog en andersom,maar inderdaad die berlina 1750 is wel erg leuk.
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

Mr. Dj M. schreef:
alfetta72 schreef:In Italie koste ze ongeveer 20 euro met boek,alleen als er een model aangeboden wordt op ebay of marktplaats is het meestal het dubbele,en vaak verkopen ze het bijgeleverde boekje ook nog apart. :(
Zonder boek waren er velen zelfs voor onder de 15 hier te koop, maar zeker de gewilde modellen zijn wereldwijd toch snel verkocht!
Leuk ook om de oudjes er boven te zien staan, zo realiseer je je pas echt dat we een enorme sprong hebben gemaakt op detail gebied. Echt een mooie serie is het, al mogen ze van mij nu zo iets gelijks ook in 1:18 doen :roll:
Moet ik je misschien alleen nog even corrigeren op de schaal, de kiosken reeks is toch gewoon 1:24 en niet 1:25?
Klopt je hebt helemaal gelijk het is inderdaad 1:24
togicollector

Bericht door togicollector »

alfetta72 schreef:
MarcoAzzurro schreef:Tot dusver zijn deze modellen nog niet in Nederland gesignaleerd en op Ebay zijn ze veeel te duur en als je eens mazzel hebt qua aanschafprijs dan verpesten de idiote verzendkosten (italiaanse post is absurd duur) het wel weer. Heel jammer want er zijn een aantal modellen in deze serie die ik maar wat graag wil hebben (vooral de 1750 Berlina staat hoog op mn verlanglijst).
Die verzendkosten is inderdaad vreemd,als ze het model aanbieden voor een lage aanschafprijs ,zijn de verzendkosten heel hoog en andersom,maar inderdaad die berlina 1750 is wel erg leuk.
Ik heb het vermoeden dat ze bewust absurde verzendkosten aanhouden voor het geval de opbrengt tegenvalt. Ik heb er helaas ook al eens mee te maken gehad dat de verzendkosten zelfs hoger uitvelen dan het aangenaam lage bedrag waarvoor ik het model had gewonnen... En dat terwijl een verpakte Togi voor zo'n 10 euro deze kant op kan komen...

Koen
Laatst gewijzigd door togicollector op wo 09 mar 2011 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
togicollector

Bericht door togicollector »

foutje bedankt...
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooie update !!
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooie update !!
MarcoAzzurro

Bericht door MarcoAzzurro »

Mr. Dj M. schreef:

Frank doelde hier op de nieuwe Hachette Quattroruote serie die momenteel in Italie loopt (ter ere van 100 jaar Alfa Romeo) :cool: niet de oude Fabbri serie.
Overigens zijn de laatste modellen uit die eerste serie nooit of amper in Nederland verkrijgbaar geweest, en als je ze al tegenkwam dan waren ze behoorlijk wat duurder dan de begin modellen zoals de Alfa Romeo Giulia en Spider.

En wat die sprong vooruit betreft, qua details ja, maar qua vorm lang niet altijd.
Zo is de oude Mebetoys Alfetta berlina uit de jaren 70 beter van model als de Alfetta uit de Fabbri Quattroruote serie.
Persoonlijk heb ik veel meer met het oude spul maar dat is een kwestie van smaak :cool:
Plaats reactie