Bien's collectie *28 nov: Ferrari F50 + Lotus Esprit Turbo*
Re: Bien's Collectie **update 13 apr: Corvette Stingray**
mooie wagen indeed
had hem wel al gezien, hier moet ie ook komen maar op 1/18 dan
voor bij de concept/prototypes en bij de Corvette's te staan
had hem wel al gezien, hier moet ie ook komen maar op 1/18 dan
voor bij de concept/prototypes en bij de Corvette's te staan
- Jeffrey1985
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Wat gewaagder dan de Corvette. Zeker een vette bak! 

Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 
Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars

- alain_1978
- Schaal: 1:18
Dit is idd een knappe en aparte concept car van Corvette. Knappe update
Schaal 1:24 is tegenwoordig een minder voorkomende schaal geworden dat is waar. Franklin Mint is een zeer bekende fabrikant hierin denk ik.
Ben benieuwd wat je nog allemaal gaat aanschaffen in deze schaal.

Schaal 1:24 is tegenwoordig een minder voorkomende schaal geworden dat is waar. Franklin Mint is een zeer bekende fabrikant hierin denk ik.
Ben benieuwd wat je nog allemaal gaat aanschaffen in deze schaal.

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Re: Bien's Collectie **update 17 apr: Ferrari 308 GTB**
Mijn eerste kit is ook afgerond. 
De keuze was gevallen op een Ferrari 308 GTB van Revell, omdat dit een makkelijke kit leek om mee te beginnen. Hij bestaat uit slechts 43 onderdelen (waarvan alleen al 16 onderdelen voor velgen zijn) dus er zit helaas geen motorblok in en hij mist verschillende details als remschijven. Maar dat is niet erg, ik beschouw deze als een leerproject en doordat er zo weinig onderdelen bij zaten kon ik me vooral concentreren op het strak maken en spuiten van de body.

Omdat het pas mijn eerste is heb ik hem OOB (out of box) gebouwd, dat betekent zoals Revell hem bedoeld heeft, zonder extra aftermarket onderdelen. Het enige dat ik heb veranderd is de kleurstelling. Ik ben begonnen met het interieur en ben vervolgens via de velgen naar de body gegaan. Er zitten totaal 13 uren werk in. Op het schilderen van de details (zoals de zilverkleurige accenten in het interieur) heb ik me soms scheel gekeken maar ik ben zelf erg tevreden over het eindresultaat.
Ik heb nog geen nieuwe kit liggen, dus ik heb nog geen idee wat de volgende wordt, maar dat er een volgende komt is zeker. Het bouwen is erg verslavend en ik kijk nu al uit naar een kit met meer onderdelen, dus langer bouwplezier en meer details.
Het bouwverslag vind je hier.
Ferrari 308 GTB (1975)
Revell -kit-

De keuze was gevallen op een Ferrari 308 GTB van Revell, omdat dit een makkelijke kit leek om mee te beginnen. Hij bestaat uit slechts 43 onderdelen (waarvan alleen al 16 onderdelen voor velgen zijn) dus er zit helaas geen motorblok in en hij mist verschillende details als remschijven. Maar dat is niet erg, ik beschouw deze als een leerproject en doordat er zo weinig onderdelen bij zaten kon ik me vooral concentreren op het strak maken en spuiten van de body.

Omdat het pas mijn eerste is heb ik hem OOB (out of box) gebouwd, dat betekent zoals Revell hem bedoeld heeft, zonder extra aftermarket onderdelen. Het enige dat ik heb veranderd is de kleurstelling. Ik ben begonnen met het interieur en ben vervolgens via de velgen naar de body gegaan. Er zitten totaal 13 uren werk in. Op het schilderen van de details (zoals de zilverkleurige accenten in het interieur) heb ik me soms scheel gekeken maar ik ben zelf erg tevreden over het eindresultaat.
Ik heb nog geen nieuwe kit liggen, dus ik heb nog geen idee wat de volgende wordt, maar dat er een volgende komt is zeker. Het bouwen is erg verslavend en ik kijk nu al uit naar een kit met meer onderdelen, dus langer bouwplezier en meer details.
Het bouwverslag vind je hier.
Ferrari 308 GTB (1975)
Revell -kit-

Laatst gewijzigd door Bien op ma 09 mei 2011 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeffrey1985
- Contacteer:
13 uur werk is heel wat maar het resultaat mag er zijn 

Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 

- F40F50ENZO
MOOI STRAK GEWORDEN
Een pareltje voor je collectie

Een pareltje voor je collectie

Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Mooier in het gele, deze 308 GTB.
Knap gebouwd
Knap gebouwd

- Zuugnap
Geslaagd project zo te zien Bien ... respect!!! ... toch maar die gele stoelbaantjes weggelaten?
ben benieuwd naar de volgende!! hou de moed erin!!!

- zipperscales
- Contacteer:
Wat een mooi karretje is het geworden zeg. Had het bouwproces al gevolgd maar hij is echt mooi gespoten! 

Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
het lijkt wel eredevisie niveauomdat dit een makkelijke kit leek om mee te beginnen.

neen, prachtig in elkaar gezet ik kan hier echt van genieten, en waarschijnlijk geniet je zelf nog meer

Bedankt voor de reacties!
In de loop van deze week start ik trouwens met een nieuw projectje: een Porsche 944 Turbo. Een oud die-cast model dat wat verbeteringen kan gebruiken. Ik weet nog niet of het bij wat verder detailleren blijft of dat hij een complete make-over krijgt dus we zien wel...

Ja, dat vond ik toch strakker. Ik twijfelde al langer om deze weg te laten, en als het model in elkaar geplakt is kun je niks meer veranderen aan het interieur. Dus maar op zeker gegaan voordat ze me later zouden gaan storen en het ziet er veel beter uit.Zuugnap schreef:...toch maar die gele stoelbaantjes weggelaten?
In de loop van deze week start ik trouwens met een nieuw projectje: een Porsche 944 Turbo. Een oud die-cast model dat wat verbeteringen kan gebruiken. Ik weet nog niet of het bij wat verder detailleren blijft of dat hij een complete make-over krijgt dus we zien wel...

-
- Moderator
Model ziet er snaarstrak uit, zeer fraai 

Mooi werk van je Bien !!!
Erg mooi geworden!
Tip: er is een fraaie 1:24 kit van een Porsche 944.

Nog goed te vinden in de winkels.
Tip: er is een fraaie 1:24 kit van een Porsche 944.

Nog goed te vinden in de winkels.