oude '70s en '80s 1/24 , update:Fiat 127

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rallywalt
Schaal: 1:24
Contacteer:

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door rallywalt »

Polistil BMW 525i Polizei:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze BMW is vrijwel helemaal mint, en dat is toch wel bijzonder gezien de kwetsbare uitstekende onderdelen die er op dit model zitten. Een hoog "Ein Fall für Zwei" gehalte :lol:

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Toch wel een zeer fraaie wagen deze Polizei Beemer :worshippy:
Nelis
Schaal: 1:18

Bericht door Nelis »

Zien er weer goed uit! De BMW heeft wel wat groffe koplampen, waardoor het eerder een 3 serie lijkt van voren.
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Daar heb je wel gelijk in. Maar in vergelijking met een toenmalige 1/24 Bburago vind ik de Polistils iets verfijnder, alhoewel ze het met sommige van hun modellen niet zo nauw namen met de proporties. Maar natuurlijk zeker niet te vergelijken met wat er nu op de markt is. :)

Wouter
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

Prachtige aanwinsten weer,de BMW was vroeger 1 van mijn favoriete modellen van polistil,heb zelf de civiele uitvoering waar een apart boekje bij zat waar op stond hoe je de motorkap moest openen,net als bij het origineel.De Fiat is ook gaaf,tegenwoordig moeilijk te vinden en volgens mij niet lang geproduceerd

Frank.
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Is jouw exemplaar ook blauw metallic zoals de mijne?

Wouter
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

togicollector schreef:Aan de doos van de Polistil te zien gaat het hier om een Innocenti mini Cooper, alleen ontbreken de herkenbare details op het model (raamstijltjes in de deuren, logo's, e.d.), behalve dan de italiaanse lichtmetalen wieltjes. En dat is toch wel jammer want dat maakt die Polistil Mini nou net even aantrekkelijker naar mijn smaak.

Wat een geweldige verzameling ontstaat hier in hoog tempo. Complimenten Wouter! Eigenlijk een vergeten verzamelgebied en nog aardig betaalbaar ook zo te zien. En zo heerlijk herkenbaar al die modellen.

Deze modellen zijn natuurlijk hoofdzakelijk als speelgoed gekocht en dozen zijn dus een redelijke zeldzaamheid neem ik aan?

Toch mis ik een aantal auto's die daar heel goed tussen hadden kunnen staan. Een Lancia Gamma coupé of berlina bijvoorbeeld, een Giulia Nuova, een Fiat 130 of en lekker gewone Fiat 124 Special of 132. Net als tegenwoordig had je toen ook al veel doublures. Kijk maar naar beide Mini's.

Koen

Inderdaad ,de Lancia Gamma was destijds een comleet vergeten model,terwijl bijvoorbeeld een Giulietta of Fiat 131 uit dezelfde tijd door alle italiaanse fabrikanten gemaakt werd.Denk dat een Giulia Nuova of 124 berlina destijds niet interessant genoeg waren omdat dat al modellen uit de jaren 60 waren en de meeste 1/24 modellen pas halverwege de jaren 70 op de markt kwamen ,en juist die auto's uitbrachten die toen nieuw waren.
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

rallywalt schreef:Is jouw exemplaar ook blauw metallic zoals de mijne?

Wouter
Ja heb er overigens twee ,allebij blauwmettalic,maar de ene duidelijk lichter dan de andere,de ene met Duits kenteken de andere met italiaanse platen.
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Dat heb ik ook met de Polistil Fiat 128 Safari: eentje is geelachtig van kleur, terwijl de andere meer bruin is. Overigens zijn ze voor de rest wel volkomen identiek. Mooi detail, die verschillende kentekenplaten op de BMW's..... Ik heb de straatversie nooit in andere kleuren gezien. Raar eigenlijk, van de meeste van hun andere modellen zijn er telkens varianten in 2 of meerdere kleuren geproduceerd.

Wouter
togicollector

Bericht door togicollector »

Wat een verschil maakt dat toch: de juiste wielen er onder of die lompe universele Martoys/Bburago wielen...
Wat zou de 128 er ongelooflijk veel beter uitgezien hebben met de juiste wielen met wieldoppen... Verder is het zo'n strak en goedlijkend model.
Destijds vond ik als kind die wielen al erg lelijk, net zo goed als dat ik nooit een fan ben geweest van de wizzzwheels of hoe ze ook maar mogen heten. Zelfs de Matchbox modellen werden verminkt met grote wielpoorten omdat die lelijke universele dingen er anders niet onderpasten. Ik heb alleen om die reden maar 1 Martoys gehad: de Porsche 911, en die heb ik destijds gekregen. De andere grote modellen die ik had waren allemaal Polistil's.

Zij hij... die nu modellen verzameld met universele wielen met lompe centrale moeren...

Koen
Laatst gewijzigd door togicollector op ma 20 jun 2011 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

Die is er wel,maar kom je niet vaak tegen,een soort licht groen,hele rare kleur eigenlijk ,maar wel apart,de blauwmettalic 525 kom je meer tegen.

Afbeelding
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Kijk eens aan, wat een schitterende groene 525...... Deze had ik nog niet gezien, bedankt voor de info!

Koen, ik begrijp je mening over de Bburago wielen heel goed. Zelf vind ik de Polistil wielen ook veel mooier, behalve naar de Tonka-periode toe dan, toen ze overal van die ATS-achtige velgen onder zetten. Echter, onder sommige Bburago's vind ik ze echt wel mooi staan: de Datsun 240Z bijvoorbeeld. En die Martoys 911..... :) Ik bezit zelf een rood exemplaar, maar op beurzen kom ik de zilveren uitvoering veel meer tegen.

Momenteel kijk ik nog uit naar een echt mooie Mebetoys Alfasud Sprint, net als hun Alfetta vind ik het een heel erg mooi model. Ondertussen heb ik ook weer enkele Fabbri modellen gevonden op een beurs in NL: de 131 Abarth, de Alfa Giulia GT, de Alfetta 1.8, en de Alfa Giulietta Spider. Er stond ook een Autobianchi A112 Abarth, waar men 75 euro voor wou hebben... :x Als er iemand van jullie nog een Sud te koop weet, dan hoor ik dat ook graag.

Hier nog wat beeldmateriaal van een Bburago zonder de typische wielen, de R5 Alpine "calberson"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit model was in slechte staat, en er waren 2 donormodellen nodig om m weer in nette staat te krijgen. Ik vind t één van de mooiste rallylivery's, naast Martini en Totip.

Wouter
togicollector

Hoe kom je aan die donors, Wouter?

Mijn Martoys 911 was (en is) zilverkleurig inderdaad...

Als je nog eens een 1750 berlina tegenkomt voor een redelijk bedrag dan houd ik me aanbevolen. Alleen de gril van dat model is ook al voldoende... een ombouwprojectje dat ik wil gaan doen :roll:

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Als ik het me nog goed herinner, kwamen de donorauto's van dezelfde beurs, een paar tafels verder. Volgens mij was het in totaal 10 euro voor 3 auto's :) Op rommelmarkten heb ik ook al veel incomplete wrakken gekocht, soms heb je dan net dat ontbrekende achterlichtje voor 50 cent :) Maar ook op beurzen staan er vaak kratten met incomplete auto's voor of onder de tafels. En als je dan net vindt wat je zoekt ben je zo blij als een klein kind... Momenteel ben ik bezig om her en der ruitenwissers te recupereren van diverse Polistil sloopauto's. Ze zijn dan wel niet 100 % origineel, maar het ziet er toch beter uit als 2 van die halve stompjes onder de voorruit. Ook wissertjes van meer recentere Tonka modellen hebben al meermaals dienst gedaan. Uit de kringloop kwam er laatst nog een mooie groene Beta Montecarlo, deze wacht ook nog op wissers, maar hier moet ik op zoek naar zwarte exemplaren die mooi kunnen aansluiten tegen het ruitje. Ach ja, je blijft bezig op die manier, voor mij ook een leuk gedeelte van deze hobby.

Wouter
togicollector

Ik ken het gevoel. Heb ook al een paar keer een incomplete Togi voor weinig gekocht en vervolgens met een paar onderdelen en nieuwe banden (gewoon verkrijgbaar bij Togi) weer compleet gemaakt. Dat is een heerlijk gevoel. Het nadeel van Togi slopers is dat altijd dezelfde onderdelen missen die nou net niet meer verkrijgbaar zijn. Bovendien zijn de tegenwoordige bumpers, die nog wel eens ontbreken, van een ander materiaal en dus kleur.

Koen
Plaats reactie