Buttonfreak: April 2025 (P306)
Re: Buttonfreak, Van alles wat weer
Ik krijg steeds meer met de nieuwe oldtimers van Matchbox. Geweldige serie!
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Ik was op een modelautoshow en vond deze modelletjes:

Lledo: Ford Transit

Oxford Diecast: Alvis Speed 20

Del Prado: Dong Feng EQ1092F
De Ford Transit bleek goed te passen bij een Transit van een latere generatie zoals uitgebracht door Corgi. De schaal komt zo op 1:55 uit. De Alvis Speed 20 is de eerste Alvis personenwagen in de verzameling en is een alleraardigst model. Niet gerekend had ik op een Chinese vrachtwagen, naast de kraanwagens de eerste Chinese truck in de verzameling.

Lledo: Ford Transit

Oxford Diecast: Alvis Speed 20

Del Prado: Dong Feng EQ1092F
De Ford Transit bleek goed te passen bij een Transit van een latere generatie zoals uitgebracht door Corgi. De schaal komt zo op 1:55 uit. De Alvis Speed 20 is de eerste Alvis personenwagen in de verzameling en is een alleraardigst model. Niet gerekend had ik op een Chinese vrachtwagen, naast de kraanwagens de eerste Chinese truck in de verzameling.
- buttonfreak
- Contacteer:
Afgelopen week een werkbezoek aan België gebracht:

Johnny Lightning: Dodge Viper SRT10

Majorette: Citroën C5 (2e generatie)

Majorette: Seat Leon Cupra
De Johnny Lightning kreeg ik van een collega en ben er zeer dankbaar voor. In de Carrefour vond ik 2 Majorette modelletjes die ik nog niet had; de Citroën C5 van de 2e generatie en de voor mij interessantere Seat Leon Cupra. Het is het eerste SEAT model in deze schaal in meer dan 20 jaar en ik meen de eerste van een niet Spaanse modelautofabrikant. Maar het feit dat ik een Leon heb maakte het voor mij ook al interessanter

Johnny Lightning: Dodge Viper SRT10

Majorette: Citroën C5 (2e generatie)

Majorette: Seat Leon Cupra
De Johnny Lightning kreeg ik van een collega en ben er zeer dankbaar voor. In de Carrefour vond ik 2 Majorette modelletjes die ik nog niet had; de Citroën C5 van de 2e generatie en de voor mij interessantere Seat Leon Cupra. Het is het eerste SEAT model in deze schaal in meer dan 20 jaar en ik meen de eerste van een niet Spaanse modelautofabrikant. Maar het feit dat ik een Leon heb maakte het voor mij ook al interessanter

- Jeffrey1985
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Leuke modelletjes weer. Vooral de Citroën C5 

Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 
Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Charmante modellen weer! 

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- buttonfreak
- Contacteer:
- buttonfreak
- Contacteer:
Op vakantie geweest. Niet veel diecast te vinden, maar toch een paar meegenomen.

Hot Wheels: 1963 Ford Thunderbird (Treasure Hunt)

Hot Wheels: 1963 Studebaker Avanti (Treasure Hunt)

Guisval: Citroën C4 WRC
Helaas een van de weinige Spaanse diecastmerken die nog bestaan, helaas bovendien erg duur (4,90 euro) en de kwaliteit is helaas niet goed. Overigens kon ik de grille terugklikken op zijn plaats.

Maisto: Mercedes-Benz GLX

MotorMax: Mercedes-Benz McLaren SLX
Voor een "goedkoop" merk (1 euro) bijzonder fraai; ingezette plastic achter- en voorwielen.

Joal: Renault Kerax
En nog een Spaanse diecast, dit keer echter een heel fraaie, naar mijn mening. Aparte deurgrepen uit plastic, bijvoorbeeld.

Hot Wheels: 1963 Ford Thunderbird (Treasure Hunt)

Hot Wheels: 1963 Studebaker Avanti (Treasure Hunt)

Guisval: Citroën C4 WRC
Helaas een van de weinige Spaanse diecastmerken die nog bestaan, helaas bovendien erg duur (4,90 euro) en de kwaliteit is helaas niet goed. Overigens kon ik de grille terugklikken op zijn plaats.

Maisto: Mercedes-Benz GLX

MotorMax: Mercedes-Benz McLaren SLX
Voor een "goedkoop" merk (1 euro) bijzonder fraai; ingezette plastic achter- en voorwielen.

Joal: Renault Kerax
En nog een Spaanse diecast, dit keer echter een heel fraaie, naar mijn mening. Aparte deurgrepen uit plastic, bijvoorbeeld.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Laat me raden, je was in Spanje! Mooie aanwinsten, vooral de truck ziet er fraai uit.
- buttonfreak
- Contacteer:
InderdaadPeter Parker schreef:Laat me raden, je was in Spanje! Mooie aanwinsten, vooral de truck ziet er fraai uit.

Erg leuk en bijzonder spul. Ik keek vroeger mijn ogen uit als schoolvriendjes uit Spanje terug kwamen met leuke onbekende modelauto's, zelf maar een keer naar Spanje geweest en toen viel de oogst nogal tegen.
- buttonfreak
- Contacteer:
Ik was laatst op een modelautobeurs waar iemand zijn vakantieaanwinsten uit de jaren '70 en '80 verkocht. Had helaas niet zoveel geld bij me.tom schreef:Erg leuk en bijzonder spul. Ik keek vroeger mijn ogen uit als schoolvriendjes uit Spanje terug kwamen met leuke onbekende modelauto's, zelf maar een keer naar Spanje geweest en toen viel de oogst nogal tegen.
Heb toen een o.a. Spaanse modelauto van Barreiros (Een Spaans vrachtwagenmerk) en een Spaanse Joal Pegaso gekocht.
Joal is inderdaad een goed alternatief 

- buttonfreak
- Contacteer:

Majorette: Renault Magnum

Matchbox: DAF XF105
Mijn tweede Renault truck in relatief korte tijd. Stond al langer op mijn berlanglijstje, maar kon hem recent voor een paar centen overnemen. De DAF is geloof ik een nieuw modelletje.
gaaf die toyota team truck