Op marktplaats een Chevrolet G10 1974 Highway61 gevonden die me als US-gek
onmiddellijk een bod deed doen. Fred Van Der Valk uit Delft.
Hij heeft er meerdere en nog een hele trits zonder spiegels e.d. die nog niet op markplaats staan.
Bijna meteen kwam een mail dat hij met het bod akkoord was, maar zei me ook dat hij niks opstuurde.
Dit had ik al gelezen in zijn ad en vertelde hem dat ik hiervoor gerust een tripje wilde maken met de motor (300kms).
In zijn ad stond "nieuw en compleet", maar al snel wist ik dat de doos er niet bij was,
al bevestigde hij het niet als ik het vroeg.
De verzameling was van zijn overleden vader, en diecast interesseerde hem totaal niet.
Vandaag van de laatste nachtdienst thuiskomen, douchen, en klaarmaken om om 12 uur te vertrekken,
aangezien we om 14 hadden afgesproken (2u rijden).
Uurtje voor vertrek mailt hij me dat hij een afspraak heeft en pas om 15.30 thuis is, ik moet nadien ook weer 2u
rijden naar huis, en net in spitsuur, lekker. Had ik evengoed een dutje kunnen gaan doen.
Bij hem thuisgekomen stond zijn salon vol met autootjes op de grond, onder de stoelen, kris kras door elkaar.
Ik zag meteen dat de spoiler op het dak gebroken was. Hij vertelde me dat hij dit niet eerder had gezien waarop
zijn vrouw zei dat zoonlief dat waarschijnlijk had gedaan met alle auto's terug in de doos te stoppen.
Toen viel me die grote bananendoos in de gang op

Lekker stapelen die autootjes.
Als ik nu de foto's van zijn ad herbekijk (die ik opgeslagen had), blijkt de spoiler toen al stuk te zijn,
al viel het niet op door de hoek van de foto's.
Toen ik hem vroeg of er dan korting was aangezien ik niet had geboden op een kaduuke diecast,
die zoals hij in zijn ad noemde "nieuw" (met gratis stoflaag), "compleet" (zonder doos), en "onbeschadigd",
zei hij doodleuk: "je gaat hem toch meenemen, je bent er speciaal zo ver voor gereden,
deze morgen heeft er iemand gebeld die er meer voor wil geven, kopers genoeg".
Er was nog een Mustang die me een beetje interesseerde, toen ik ernaar vroeg moest hij onder een stoel
grijpen, en ging daarbij onachtzaam met zijn schoen op de bumper van een ander autootje staan.
Hij schonk er gewoon geen aandacht aan. Dat belooft als de autootjes er nog een tijdje blijven staan.
Thuisgekomen bleek dat het zakje met de spiegels en antennes (die er los bijzitten) een hoek was afgescheurd
(dus niet netjes opengeknipt en terug dichtgemaakt), en er maar 1 spiegeltje in zit.