Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

schuifelhoofd schreef:Iemand ervaring met Scuderia-customs uit Zwaag?
Ik heb een model met hem geruild, en er nog een bijgekocht.
Goed mailcontact. Alleen het verzenden duurde wat lang.
En hij zit de hele tijd te "bluffen" (denk ik) dat hij een hoop naar duitsland verkoopt en niet naar nederland omdat die weinig willen geven. Maar waarom ruilt hij dan een nieuwe, in ongeopende doos, Lexus SC430 Super GT 2006 Test Car tegen een gele Lexus IS300 in vitrinestaat???
Die nieuwe is €30.00 meer waard :roll:
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Marktplaats

Bericht door togicollector »

Het zou goed zijn als er bij marktplaats een zelfde beoordelingssysteem zou komen als bij ebay naar mijn mening. Je laat het daar wel uit je hoofd om je niet aan je afspraken te houden omdat het direct zichtbaar wordt in de beoordelingen. De vrijblijvendheid maakt dat ik geen grote fan ben van marktplaats en goede ervaringen heb met ebay. En dat zijn we ook meteen af van de soms toch wat eenzijdige meningen hier. :roll:

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door schuifelhoofd »

goededag schreef:
schuifelhoofd schreef:Iemand ervaring met Scuderia-customs uit Zwaag?
Ik heb een model met hem geruild, en er nog een bijgekocht.
Goed mailcontact. Alleen het verzenden duurde wat lang.
En hij zit de hele tijd te "bluffen" (denk ik) dat hij een hoop naar duitsland verkoopt en niet naar nederland omdat die weinig willen geven.
Dat "bluffen" is exact. Hij wil graag modellen inruilen, maar als je dan iets voorstelt zegt ie meteen minachtend
dat die modellen niets waard zijn, en dat hij die voor 15-20 euro minder kan kopen.
Ook als het om Autoart in ovp met certificaat, en gelimiteerde Ertls gaat.
Na enkele mails over-en-weer komt de aap uit mouw dat een vriend/kennis die aan inkoopprijzen kan hebben omdat die
een zaak heeft. Ja, zo is het niet moeilijk.

Als ik hem dan verweet van anderen af te kraken dat die te veel vragen, omdat de meeste nog altijd particulieren zijn,
en de winkelprijs betaalden, en dus niet moet bluffen dat hij zijn modellen altijd goedkoper kan krijgen,
bond hij in en deed een flauw voorstel. Nadien niets meer van gehoord.
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: Marktplaats

Bericht door Straetos »

Roel, je hebt nu eenmaal de schijn tegen en het is aan jezelf om dat aan te pakken als je je naam wil zuiveren.

En je hebt gelijk dat je weleens een aantal dagen later kan betalen ivm drukte of wat dan ook, maar het is wel op zijn plaats om de verkoper op de hoogte te brengen en
niet af te wachten tot jezelf een mail krijgt of je nog interesse hebt om dan alsnog af te zien.
Werk beter aan de communicatie :thump_up:
Wild wild horses couldn't drag me away
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door schuifelhoofd »

Op marktplaats een Chevrolet G10 1974 Highway61 gevonden die me als US-gek
onmiddellijk een bod deed doen. Fred Van Der Valk uit Delft.
Hij heeft er meerdere en nog een hele trits zonder spiegels e.d. die nog niet op markplaats staan.
Bijna meteen kwam een mail dat hij met het bod akkoord was, maar zei me ook dat hij niks opstuurde.
Dit had ik al gelezen in zijn ad en vertelde hem dat ik hiervoor gerust een tripje wilde maken met de motor (300kms).
In zijn ad stond "nieuw en compleet", maar al snel wist ik dat de doos er niet bij was,
al bevestigde hij het niet als ik het vroeg.
De verzameling was van zijn overleden vader, en diecast interesseerde hem totaal niet.

Vandaag van de laatste nachtdienst thuiskomen, douchen, en klaarmaken om om 12 uur te vertrekken,
aangezien we om 14 hadden afgesproken (2u rijden).
Uurtje voor vertrek mailt hij me dat hij een afspraak heeft en pas om 15.30 thuis is, ik moet nadien ook weer 2u
rijden naar huis, en net in spitsuur, lekker. Had ik evengoed een dutje kunnen gaan doen.

Bij hem thuisgekomen stond zijn salon vol met autootjes op de grond, onder de stoelen, kris kras door elkaar.
Ik zag meteen dat de spoiler op het dak gebroken was. Hij vertelde me dat hij dit niet eerder had gezien waarop
zijn vrouw zei dat zoonlief dat waarschijnlijk had gedaan met alle auto's terug in de doos te stoppen.
Toen viel me die grote bananendoos in de gang op :shock: Lekker stapelen die autootjes.
Als ik nu de foto's van zijn ad herbekijk (die ik opgeslagen had), blijkt de spoiler toen al stuk te zijn,
al viel het niet op door de hoek van de foto's.
Toen ik hem vroeg of er dan korting was aangezien ik niet had geboden op een kaduuke diecast,
die zoals hij in zijn ad noemde "nieuw" (met gratis stoflaag), "compleet" (zonder doos), en "onbeschadigd",
zei hij doodleuk: "je gaat hem toch meenemen, je bent er speciaal zo ver voor gereden,
deze morgen heeft er iemand gebeld die er meer voor wil geven, kopers genoeg".
Er was nog een Mustang die me een beetje interesseerde, toen ik ernaar vroeg moest hij onder een stoel
grijpen, en ging daarbij onachtzaam met zijn schoen op de bumper van een ander autootje staan.
Hij schonk er gewoon geen aandacht aan. Dat belooft als de autootjes er nog een tijdje blijven staan.

Thuisgekomen bleek dat het zakje met de spiegels en antennes (die er los bijzitten) een hoek was afgescheurd
(dus niet netjes opengeknipt en terug dichtgemaakt), en er maar 1 spiegeltje in zit.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door schuifelhoofd op zo 20 mei 2012 03:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Marktplaats

Bericht door togicollector »

Dat risico lopen we bij mensen die willen verkopen en zelf geen verzamelaar zijn. Ergerlijk en ik begrijp je frustratie... :twisted:

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats

Bericht door bobbob »

Fijn zeg daar koop je ook niet meer denk ik.... :(
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Marktplaats

Bericht door thebulldog »

Heeft er iemand ervaring met Kruid aka Dhr. kruid aka Mr. kruid uit Rotterdam?

Hij heeft wat modellen staan die ik graag zou overnemen van hem, maar allemaal te duur in mijn ogen, en hij is niet eerlijk over de staat van de auto's. als er hier iemand is die al zaken heeft gedaan met dit persoon dan hoor ik dat graag, over verzenden hoef ik geen info ik kom zelf ook uit Rotterdam, ophalen kan en mag bij hem.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door schuifelhoofd »

thebulldog schreef:Heeft er iemand ervaring met Kruid aka Dhr. kruid aka Mr. kruid uit Rotterdam?
Alvast bedankt
Dat hij duur is wist ik al. Als je interesse hebt in 1 of meerdere wil hij ook geen geste doen ivm prijs.
Heb hem eens een ruilvoorstel gedaan wat minstens evenveel van waarde had,
en absoluut geen interesse om iets in je voordeel te doen.
Staat echter wel mooi spul tussen zijn ads.
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door schuifelhoofd »

togicollector schreef:Dat risico lopen we bij mensen die willen verkopen en zelf geen verzamelaar zijn. Ergerlijk en ik begrijp je frustratie... :twisted:
Koen
Tot heden nog steeds geen antwoord gekregen of het spiegeltje misschien nog bij hem lag,
in 1 van de grote bananendozen. Niks. Noppes. Nada.

Je kan geen verzamelaar zijn, en toch netjes verkopen. Genoeg handelaars die weten wat die speelgoedjes waard zijn.
Een goeie verkoper zorgt voor zijn waar.
In nette staat (zonder gebroken spoiler), compleet en met originele doos,
heb ik die Chevy G10 4 tot 5 maal zoveel zien opbrengen op eBay.

Sommige mensen hebben gewoonweg geen benul/besef/idee/verstand dat een verzamelobject iets waard is,
ook als het voor jezelf niets betekend.
Getuigd ook van weinig eerbied/begrip vind ik als je de verzameling van je overleden vader zo behandeld.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Marktplaats

Bericht door St. Paul »

Waarom heb je hem in hemelsnaam gekocht? Je kent het systeem van MP, je weet dat dit kan gebeuren. Ik ben ook een keer voor jan l*l naar Nijmegen gereden. Je gaat toch kijken om een reden? Als die reden gegrond blijkt laat je de troep staan en toedeledokie. Nu heb je de zooi binnen en zul je elke keer dat je naar die wagen kijkt hiervan balen.... :doh:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats

Bericht door bobbob »

Vergeet niet dat hij er 3 uur voor heeft gereden...
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door schuifelhoofd »

St. Paul schreef:Waarom heb je hem in hemelsnaam gekocht?
Deze worden redelijk zeldzaam, en verder was ie compleet, spoiler is te repareren en spiegeltjes vind ik wel een keer.
En voor de prijs vind je hem zeker noooooit meer. Gaan redelijk wat centjes op ebay en consoorten.
St. Paul schreef: Nu heb je de zooi binnen en zul je elke keer dat je naar die wagen kijkt hiervan balen.... :doh:
Ik heb hem stiekem toch in de vitrine staan :D
bobbob schreef:Vergeet niet dat hij er 3 uur voor heeft gereden...
euh...eigenlijk 4 :whistle: maar hij is het waard. Stond al heeel lang op het lijstje.
Alleen spijtig dat ik de verkoper heb gezien.
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats

Bericht door bobbob »

schuifelhoofd schreef:
St. Paul schreef: Nu heb je de zooi binnen en zul je elke keer dat je naar die wagen kijkt hiervan balen.... :doh:
Ik heb hem stiekem toch in de vitrine staan :D
Ofterwel: Opknappen? :lol:
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door schuifelhoofd »

bobbob schreef:
schuifelhoofd schreef: Ik heb hem stiekem toch in de vitrine staan :D
Ofterwel: Opknappen? :lol:
Opknappen is een groot woord, enkel de spoiler is geknakt, als je er iets ondersteekt dat de spoiler terug in normale postie dwingt zie je er niets van,
de verf past netjes in elkaar. En de spiegeltjes zijn niet stuk, ze ontbreekt er gewoon eentje, wat misschien makkelijker is om een ander setje
te vinden dat past, dan om een afgebroken spiegeltje te fixen.
Plaats reactie