-Aangezien ik een paar Minardi's van Jos bezit ben ik even aan het knutselen gegaan met 2 modellen:
De eerste is verstappen die na een crash uitstapt:

Hierbij moet ik zeggen dat het model vooraf al niet helemaal perfect was zodat het niet erg was om wat te vernielen!
En de tweede moet de t-car van verstappen worden, deze komt in een nog te maken pitbox te staan naast de normale racewagen van Jos:

Voor dit model heb ik de voor en achtervleugel verwijderd, de wielen eraf gemonteerd en natuurlijk Jos eruit gehaald.
Het volgende project is dus een pitbox eromheen bouwen.......
UPDATE 26-01-06 <<PITBOX>>
Voor dit model heb ik de voor en achtervleugel verwijderd, de wielen eraf gemonteerd en natuurlijk Jos eruit gehaald.
Het volgende project is dus een pitbox eromheen bouwen.......
Dat zei ik dus ergens in april......nu eindelijk tijd en veel ideeën voor de pitbox

Komt ie dan:
Grondplaat van foamboard (plm. 43 x 70 cm oppervlakte)

Alle wanden op maat maken:

Waar het meeste werk in zit om de pitbox wanden na te maken, inclusief alle logo's. Ik heb goed gekeken naar veel foto's van de Minardi pitbox en deze helemaal nagetekend in CoralDraw (paar uurtjes werk

Na het gemaakte Coraldraw bestand geprint te hebben op zwaar A3 papier heb ik alles uitgesneden en op de al op maat gemaakte wanden geplakt:

Met de auto's erin kan je al zien hoe het moet worden!

Als laatste komen er de lichtbakken die boven de auto's komen te hangen en gereedschapskasten voor achter de auto, deze moeten nog uitgesneden en gemaakt worden:

Ook de ingang komt er nog voor, deze is bijna af:

Het begint al aardig wat te worden, vind ik zelf

Binnenkort meer......
UPDATE 27-01:
Ik heb vandaag de middenpaal gemaakt en uitgesneden:

De vorm v/d lichtbak voor Jos uitgesneden:

En daarnaast alle wanden vastgezet:

En de voorkant:

Verder nog in de planning:
-Dak erop met verlichting

-Gereedsschapskasten achterin
-2e lichtbak maken en ophangen
-Toebehoren zoals slangen e.d. leggen
Binnenkort weer meer.....
UPDATE 30-01:
Weer wat tijd gehad om met het diorama verder te gaan:
Dak gemaakt met VIP boxen erboven:

Ramen en reclame even passen:

Lichtbakken voor Verstappen en Wilson:

De voorzijde is bijna af, nu inclusief de luchtslangbruggen(?):

(Ze zitten nu alleen nog vast met ijzerdraad maar dat is omdat ze vastgelijmt zijn en de montagekit nog niet droog is)
Nu alleen nog de aankleding en afwerking, binnenkort meer!
UPDATE 01-02:
De gereedschapskisten zitten in elkaar en hoeven alleen nog maar afgewerkt en permanent bevestigd te worden:

Bovenaanzicht:

Vooraanzicht:

Voor de verlichting ga ik waarschijnlijk kerstlampjes gebruiken die ik makkelijk door het foamboard kan steken door er eerst kleine gaatjes in te boren. Zo krijg je het effect van allemaal halogeenlampjes en het is ook nog een keer goed verlicht

Daarvoor moet alleen het huidige enkele plafond vervangen voor een dubbelplafond zodat alle snoeren weggewerkt kunnen worden

Ik ga ook nog proberen een Tamiyas pitcrew setje te pakken te krijgen in 1:20.
Binnenkort dus wéér meer

<<UPDATE 03-02>>:
Ben weer even bezig geweest, ditmaal met de verlichting. Ziehier de
resultaten:
Ik moest voor de verlichting die erin gaat het dak vervangen voor
een dubbeldak zodat alle draden van de KERSTVERLICHTING

mooi weggewerkt zijn:

Er zitten zo'n 80 lampjes in het dak verwerkt, genoeg licht dus

Van dichtbij zelf verlichting in de lichtbak boven de auto:

En zo ziet het er van boven uit:

De voorzijde:

De reclame borden moeten weer opnieuw geprint worden en nog worden gelijmt
En de rest:

Ik ben best blij met het resultaat van de verlichting, makkelijk te plaatsen en redelijk wat licht
Ik ga nog verder met de afwerking en de pitmuur moet er ook nog komen, dus binnnekort weer een up-date