Ik heb daarnet eindelijk een antwoord gekregen van Modell-Paradies: "thank you for the pictures. Unfortunately I cannot explain the defects.
We have send the pictures to CMC to clear the situation. Of course we will exchange the model but please be so kind and wait with the return until we get an answer by CMC."
Ben benieuwd wat daarvan gaat komen. Ik heb voor de veiligheid toch ook maar een mail naar CMC zelf gestuurd zodat ze zeker op de hoogte zijn. Ik vind het ook heel raar dat ik moet wachten met het terugzenden van het model totdat zij een antwoord van CMC krijgen. Ik krijg de indruk dat ik het model pas mag terugzenden als zij het ook mogen teruggeven aan CMC zelf. Wat een vreemde situatie zeg.
Ja, ik ben er ook van overtuigd dat dit reeds een retourmodel was. Volgens mij zijn ze aan het proberen om er vanaf te geraken
in de hoop dat het op een dag bij iemand terecht komt die er tevreden mee is. Als dit hun manier van promoties is,
kan je al schrik beginnen krijgen als Modell-Paradies nog een afgeprijsd model aanbiedt.
@Jan-Paul: Jij hebt zo te lezen ook geen geluk gehad met je Enzo. Wel straf dat ze geen terugbetaling wilden doen naar jou.
Heb je dan een ander model moeten kiezen en bijbetalen?
Laat ons hopen dat het goed komt maar het is toch sowieso het laatste model dat ik daar gekocht heb.
Ik las daarnet nog iets opmerkelijk ivm retourzendingen naar Modell-Paradies:
op het Duitse deel van hun website staat:
"In jedem Fall erfolgt die Rücksendung auf unsere Kosten und Gefahr." => dus zij betalen de terugzending.
en op het Engelstalige deel staat:
"The articles have to be sent back at the customer’s risk and costs" => hier mag je de terugzending dus zelf betalen.
Klopt toch het een en ander niet hoor