Ebay problemen...

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
jarnos

Bericht door jarnos »

Dat klopt niet helemaal, in mijn geval was het voor $156, dus ik moest betalen! Heb er nog eens 37? moeten bijbetalen, dat is inkomende rechten, BTW+invoertax. Alhoewel er op het pakje vermeld stond "Gift".Pakje is door de douane open gemaakt, en ik kreeg een brief thuis met de vermelding dat ze niet akkoord waren met het vermelde bedrag, er stond op vermeld $40. Ik moest dan de originele factuur of betalingsbewijs opsturen, zodoende moest ik bijbetalen.

Frans

Maar dan heb je het in principe nog steeds voor weinig toch? Het bedrag wat jij noemt is idd ook net iets te hoog denk ik.
Als je bijv iets van ?50/?75 besteld valt het meestal wel een beetje mee (ik heb tenminste nog nooit wat bij hoeven te betalen)
Ik denk niet dat ze voor die paar tientjes moeilijk gaan doen. :dance:
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Op het pakje stond vermeld $40 en "Gift", werd door de douane niet aangenomen, vroegen de betaalde rekening, deze was $156. Ik ben op $156 belast!

Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
christophe320d

Bericht door christophe320d »

Frans schreef:
christophe320d schreef:zo doen we het in belgie:

eerst ff wat opzoekingswerk verrichten op het net. Je vindt alle reglementeringen omtrent invoerrechten op het www

dat leerde me dat alle objecten vrijgesteld waren als ze:

-Onder 40US$ waarde hadden
-Cadeaus waren. Gifts met andere woorden

dus als ik nu iets koop vraag ik de verkoper eerst of hij wil verzenden met lage waarde en of hij het wil versturen als gift.

nooit probleem met douane gehad

Dat klopt niet helemaal, in mijn geval was het voor $156, dus ik moest betalen! Heb er nog eens 37? moeten bijbetalen, dat is inkomende rechten, BTW+invoertax. Alhoewel er op het pakje vermeld stond "Gift".Pakje is door de douane open gemaakt, en ik kreeg een brief thuis met de vermelding dat ze niet akkoord waren met het vermelde bedrag, er stond op vermeld $40. Ik moest dan de originele factuur of betalingsbewijs opsturen, zodoende moest ik bijbetalen.

Frans

Klopt, maar als je vraagt om er 40US$ waarde vraagt om op te zetten moet je wel zorgen dat er ofwel geen factuur in je bestelling zit ofwel factuur op 40US$ laten maken. Meesten maken er geen problemen over.

alle paketten worden geopend dus....
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

ik heb het opgelost met de verkoper. Hij stuurt het eerst naar zijn bedrijf in de UK, en die sturen het dan door naar Nederland, goed geregeld !
Jos

Bericht door Jos »

ik heb het opgelost met de verkoper. Hij stuurt het eerst naar zijn bedrijf in de UK, en die sturen het dan door naar Nederland, goed geregeld !

maar dit is wel een les voor de volgende keer, zorg dat je altijd weet waar het model vandaan moet komen, zodat je rekening kan houden met custom fees etc. :!:
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

christophe320d schreef:
Frans schreef:
christophe320d schreef:zo doen we het in belgie:

eerst ff wat opzoekingswerk verrichten op het net. Je vindt alle reglementeringen omtrent invoerrechten op het www

dat leerde me dat alle objecten vrijgesteld waren als ze:

-Onder 40US$ waarde hadden
-Cadeaus waren. Gifts met andere woorden

dus als ik nu iets koop vraag ik de verkoper eerst of hij wil verzenden met lage waarde en of hij het wil versturen als gift.

nooit probleem met douane gehad

Frans

Klopt, maar als je vraagt om er 40US$ waarde vraagt om op te zetten moet je wel zorgen dat er ofwel geen factuur in je bestelling zit ofwel factuur op 40US$ laten maken. Meesten maken er geen problemen over.

alle paketten worden geopend dus....

De douane heeft het pakje open gemaakt ter controle!!!

Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
Tim

Bericht door Tim »

Frans heeft gelijk, niet alle pakjes worden opengemaakt. Alleen als ze denken dat er iets niet klopt maken ze het open. In al die jaren dat ik spullen uit de v.s. haal pas enkele keren voorgekomen.
Zoals ik elders op dit forum al zei, laat gewoon de verzendkosten invullen als waarde door de verzender, dan kan het niet fout gaan.
8)

[edit: het kan wel fout gaan, maar ik zie het altijd maar zo: als het 9 keer goed en 1 keer fout gaat, spaar ik me toch weer 9 keer onnodig geld doneren aan Den Haag uit. )
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
powerline

Re: Ebay problemen...

Bericht door powerline »

Jos schreef:Naar aanleiding van de poll van "c3ke" maak ik me ook zorgen. Ik heb gistermorgen een veiling gewonnen van een 1:18 auto. In de advertentie stond dat hij in Engeland stond. Nu heb ik met de verkoper contact gehad, en nu blijkt dat de auto in Singapore staat!

Hoewel dit op het eerste gezicht geen probleem lijkt maak ik me toch zorgen over de douane kosten. Goederen van buiten de EU (boven de 22 euro) worden belast. Ik heb de verkoper al betaald, en ik vrees nu dat ik een naheffing krijg van de douane.

Deze verkoper heeft dus in mijn ogen met opzet gelogen over de plaats, om zo hogere biedingen uit te lokken. Is deze angst gegrond?
Nog belangrijker is, áls ik een naheffing krijg, kan ik dan actie ondernemen?

Ik heb via PayPal betaald en overweeg de transactie terug te laten draaien en eventueel opnieuw uit te laten voeren wanneer de verkoper mij opheldering heeft gegeven. Is dit een goed idee?

ik heb een keer op tv gezien dat als je product schade vertoont en dat stond niet in de advertentie vemeld, dan mag de koop ongedaan maken , dus als de plaatsnaam of het land niet klopt kan je de koop ook ongedaan maken , maarja als je al hebt betaalt is het natuurlijk lastig om het terug te krijgen. :eh:
powerline. bouw eens een modelauto om ! , dat is een stuk goedkoper dan een 1:1 auto tunen :) :P
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Er zijn dan wel meer regels waar je dan mee te maken krijgt dan wanneer alleen je plaats anders is. Zo makkelijk zal het inderdaad niet gaan....
Afbeelding
coolpappa04
Schaal: 1:18

nog nooit problemen gehad met e-bay

Bericht door coolpappa04 »

hallo allemaal,ik wil toch even reageren op dit onderwerp,ik doe 85 % van mijn aankopen in het buitenland (vs,duidsland,canada,hong kong,australie,engeland)en heb nog maar 1 maal problemen gehad op de pakweg 42 transacties met de douane,dus het is niet zo zeer e-bay die de schuldige is ,maar de douane (zeker in belgie)overlaats nog een mercedes evo2 van AA gekocht van een verkoper die was ingeschreven in engeland en het item moest van hongkong komen waarde een pak boven de 40 eur,geen enkel probleem gehad ,deze was wel via ups verstuurd maar toch,je mag ook niet vergeten dat engeland niet bij de eu behoort,dus voor de douane wordt deze gelijkgesteld als bv de vs i.v.m invoerrechten,daarom zou ik zeggen,wacht even af vooraleer pay-pal te contacteren om terugvordiging van je geld,want zo zorg je ervoor dat buitenlandse verkopers hun vertrouwen in ons verliezen
groetjes peter :lol:
Afbeelding
Jos

Bericht door Jos »

sinds wanneer hoort engeland niet bij de EU?
coolpappa04
Schaal: 1:18

Bericht door coolpappa04 »

Jos schreef:sinds wanneer hoort engeland niet bij de EU?

hallo jos, ik heb het misschien verkeert geformuleerd,maar i.v.m de euro en invoerrechten wordt engeland voor de douane anders aanzien als een eu lidstaat zoals bv frankrijk of spanje,de vrijstelling is ook anders geregeld
Afbeelding
Jos

Bericht door Jos »

ik zag laatst dat bij de Rabobank er geen kosten meer zijn verbonden aan betalingen naar de UK. Heb het niet getest, alleen gelezen. Verder is de UK lid van de EU, echter niet lid van de euro-landen. Echter binnen de EU gelden geldt vrij verkeer van goederen zover ik weet.

heb je een bron voor jouw informatie?
tom

Bericht door tom »

Geen kosten voor betalingen geldt alleen voor de eurolanden. Dan nog houden sommige banken zich er niet aan, heb laatst 7,29 overgemaakt naar Duitsland en daar kwam maar 2,29 van aan. :?

kwiebje schreef:Als we hier toch over problemen met ebay hebben kan ik er nog wel eentje voorleggen. Ik heb ook via ebay een modelauto besteld en deze betaald nu blijkt dat de verkopende partij mij een foutief rekening rekening nummer heeft doorgegeven. Met als gevolg dat de duitse bank mij 30 euro in rekening brengt omdat ze de goede rekening houder niet konden traceren. Dan is het toch niets meer als normaal dat de verkopende partij mij alles of een groot deel van deze kosten vergoed? Dit is hoe ik er over denk, wat is jullie mening hier over?

ALLE kosten. Jij kon toch niet weten dat het een fout nummer was?
[MOD-EDIT]: 2 berichten even samengevoegd, door schumi28
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Stoomcursus voor Ebay:
- Zoek naar het model dat je zoekt ( tip: wel Wereldwijd)
- als je het model tegen een leuke prijs hebt gevonden, druk dan rechts op de knoop "object volgen". Zo kunt deze op de lijst bij "Mijn Ebay"
- je kunt de verkoper allerlei vragen stellen, waaronder verzendkosten. Wat betreft dat laatste vooral doen er is nog al wat wildgroei op dat gebied.
het beste is om pas in de laatste minuut te bieden. Tik dan het maximale bedrag in wat jij er voor over hebt. Dit betekend niet dat je het model daarvoor koopt als je de hoogste bieder bent. De Ebay prijs gaat met 0,50 omhoog ten opzichte van het hoogste voorgaande bod wat mogelijk heeft in gezet. (dit is niet zichtbaar voor jou).
voorbeeld : als de prijs op 5,00 staat en iemand geeft als hoogste bod 10,00 zal de zichtbare prijs 5,50 zijn. Als jij dan 15,00 biedt wordt de prijs 10,50
vergeet niet dat er ook verzendkosten bij komen. Houdt internationaal rond 10 euro aan dan zit je meestal safe
Plaats reactie