Die kleurencombinaties vind ik een van de sterke punten van de 5 Turbo, samen met het opvallendere interieur.Mr. Dj M. schreef: Dat resulteerde in het moeten omruilen van mijn parelmoer witte Turbo 2.
Nu open ik de deuren gewoon niet meer. Ook geen probleem maar je moet het maar wel even weten.
En de goedkopere materialen bij de Turbo 2 waren o.a. het ontbreken van het aluminium dak, het standaardinterieur van de 5 Alpine Turbo...
Allemaal kostenbesparende redenen.
Voor een 1/18 (parelmoer) 5 Turbo 2 ga ik toch op zoek naar de Revell of de vroege UH, al zijn deze aardig aan de prijs...
De Rallye-exemplaren hebben ook zeker hun charme, al waag ik me het niet om die te verzamelen om het toch een beetje redelijk te houden.alain_1978 schreef:Amaai, van wit gesproken. Dit is wit zegHet staat hem wel.
Ik wist niet dat ze hem nu ook zo in deze versie hadden uitgebracht. Pas echt bij jouw collectie![]()
Ik heb hem ook maar dan in geel/zwarte rally jasje.
De "Larousse" is in geel/zwart uitgevoerd, echter kwam deze One of A Kind goedkoper voorbij...

Voor mij mocht deze 5 Turbo volledig wit zijn; ook de velgen, de grille, roosters, tellers... Dat zou echt speciaal zijnmanowar schreef: Ook de Turbo is een erg mooi model![]()
![]()
Al vind ik het witte interieur wel wat minder maar dat maakt hem aan de andere kant ook wel weer speciaal![]()