Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
OTF'er
Schaal: 1:18

Re: Verzameling OTF'er (Renault 5 Turbo "One of A Kind")

Bericht door OTF'er »

Bedankt voor de reacties op deze 5-mania!
Mr. Dj M. schreef: Dat resulteerde in het moeten omruilen van mijn parelmoer witte Turbo 2.
Nu open ik de deuren gewoon niet meer. Ook geen probleem maar je moet het maar wel even weten.
Die kleurencombinaties vind ik een van de sterke punten van de 5 Turbo, samen met het opvallendere interieur.
En de goedkopere materialen bij de Turbo 2 waren o.a. het ontbreken van het aluminium dak, het standaardinterieur van de 5 Alpine Turbo...
Allemaal kostenbesparende redenen.
Voor een 1/18 (parelmoer) 5 Turbo 2 ga ik toch op zoek naar de Revell of de vroege UH, al zijn deze aardig aan de prijs...
alain_1978 schreef:Amaai, van wit gesproken. Dit is wit zeg :) Het staat hem wel.
Ik wist niet dat ze hem nu ook zo in deze versie hadden uitgebracht. Pas echt bij jouw collectie :thump_up:
Ik heb hem ook maar dan in geel/zwarte rally jasje.
De Rallye-exemplaren hebben ook zeker hun charme, al waag ik me het niet om die te verzamelen om het toch een beetje redelijk te houden.
De "Larousse" is in geel/zwart uitgevoerd, echter kwam deze One of A Kind goedkoper voorbij...

Afbeelding

manowar schreef: Ook de Turbo is een erg mooi model :drool: :drool:
Al vind ik het witte interieur wel wat minder maar dat maakt hem aan de andere kant ook wel weer speciaal :D
Voor mij mocht deze 5 Turbo volledig wit zijn; ook de velgen, de grille, roosters, tellers... Dat zou echt speciaal zijn :)
Afbeelding
Paul M

Bericht door Paul M »

Super al die 5jes bij elkaar. :D
Zonde dat de detaillering van de witte turbo minder is niettemin wel een mooie toevoeging aan je collectie :thump_up:
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Toch wel mooi zeg eigenlijk die gele Turbo!

@OFT'er: In het kade van wit en Rallye uitvoeringen, zouden witte velgen wel gaaf zijn geweest inderdaad! Nu zou ik de velgen met zwarte delen toch wel meer waarderen, al ga je dan weer aan de zwarte details die verder op het model juist ontbreken.
OTF'er

Re: Verzameling OTF'er (Renault 5 Turbo2)

Bericht door OTF'er »

Onlangs ontving ik een pakket met daarin een catalogus voor bij mijn Super 5 GT Turbo Phase I:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De verkoper bood echter iets aan waar ik al een tijdje naar zocht: het laatste deel van mijn Renault 5-serie namelijk de 5 Turbo2.

De 1:1 5 Turbo2 verscheen in 1982 als iets goedkopere opvolger van de 5 Turbo. Om dit te bereiken beschikte de wagen over het standaardinterieur van de 5 Alpine Turbo, minder aluminium onderdelen (o.a. een stalen dak), een kleinere tank, meer zwarte onderdelen (bv. de sideskirts)… Het gewicht nam toe met een kleine 30 kg en het kleurenaanbod werd uitgebreider. Verder bleef de techniek gelijkaardig aan de 5 Turbo: als krachtbron een 160 pk sterke 1.497 CC 4-in-lijn met een turbo.

Deze 1/18e Revell verwachtte ik probleemvrij te zijn van de lakschade van de portieren, helaas heeft deze uitgave ook te lijden onder deze kwestie. Blijkbaar is er dus nog niets veranderd aan de mallen die Universal Hobbies heeft overgenomen. Wel vind ik de parelmoerwitte tint bijzonder fraai.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook deze dakomlijning werd zwart geverfd bij de Turbo2.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het interieur van de 5 Alpine Turbo, dus ook met een turbodrukmeter in de middenconsole.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duidelijk te zien dat de 5 Turbo(2) veel breder is…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu heb ik de set toch wel compleet…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gesorteerd per thema: de “vroege”-, de “brede” en de Super-5.
Afbeelding
hanske10

Bericht door hanske10 »

super mooi om te zien :thump_up:
zo,n set compleet echt mooi :drool:
hanske10

Bericht door hanske10 »

hier staan meer renault,s

http://www.jpwmodels.com/products
Ferrarifan
Contacteer:

Bericht door Ferrarifan »

Prachtige update en mooi dat je nu de Renault 5-serie compleet hebt :worshippy:
manowar
Schaal: 1:43

Bericht door manowar »

Schitterend om naar te kijken. Moet er gewoon van :drool: :drool: :drool:
Johan
Schaal: 1:43

Bericht door Johan »

Zo gaaf hoewel het eigenlijk toch een "lelijk" eendje is. Echter super dik en stoer. :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Dat zijn brede heupen!
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

In dit rijtje zeker historisch verantwoord, estetisch verantwoord vind ik persoonlijk iets anders... :angel:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Nelis

Bericht door Nelis »

Dat zijn er al heel wat! :thump_up:
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Geweldige set OFT'er!! :worshippy:
OTF'er schreef:Deze 1/18e Revell verwachtte ik probleemvrij te zijn van de lakschade van de portieren, helaas heeft deze uitgave ook te lijden onder deze kwestie. Blijkbaar is er dus nog niets veranderd aan de mallen die Universal Hobbies heeft overgenomen. Wel vind ik de parelmoerwitte tint bijzonder fraai.
De parelmoer witte lak is zeker super. Het was dan ook mijn kleur keus voor de Turbo 2, al vind ik de gele ook geweldig en staat rood hem zeker prima.
Het probleem met de krappe deurscharnieren en het daardoor bij openen ontstaan van lakschade, ligt aan de te strakke deurscharnieren en de plaatsing ervan. Werk je met fijne naden dan moet het scharnier er wel omheen draaien en dat doet deze dus niet perfect.
De R5 Turbo en Turbo2 kwamen allereerst uit als Revell, maar aangezien dat merk zelf niks fabriceert in 1:18 moet je de oorsprong elders zoeken. Deze ligt natuurlijk bij UH, die het model nu zo'n 1,5 jaar terug zelf nogmaals uitbracht. Jij hebt sowieso dus nog een eerste uitgave :thump_up:
peugeot-gek

Bericht door peugeot-gek »

zeer mooi je verzameling R5'en,het zijn prachtige wagens die zeldzaamheid geworden zijn op onze wegen,waar zijn ze allemaal naartoe.

Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Bedankt voor alle reacties, weer iets van de lijst van "te-verzamelen-setjes" geschrapt...
Jolly Club schreef:In dit rijtje zeker historisch verantwoord, estetisch verantwoord vind ik persoonlijk iets anders... :angel:
Esthetisch is het niet, doelmatig wel. Anders hadden de bijhorende addenda van de turbo geen plaats gevonden...
peugeot-gek schreef:zeer mooi je verzameling R5'en,het zijn prachtige wagens die zeldzaamheid geworden zijn op onze wegen,waar zijn ze allemaal naartoe.

Greetz
Ik denk wel dat de interesse voor de vroege (Super)-5 groter wordt, zeker voor de zeldzamere sportievere exemplaren.
Afbeelding
Plaats reactie