In welke auto rijden we zelf

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Ricardo »

rsh_scuderia schreef:Persoonlijk vind ik de wintervelgen het fraaist. Mooie velgjes :ja:
Tof dat het niet bij louter uiterlijk vertoon is gebleven, maar ook met motorisch fijne tjoening :ja:
Ben het met RSH'tje eens. Wintervelgen doen mij ook meer dan de zomer velgjes. Zal wel als een speer gaan met deze aanpassingen. :drool:
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door alain_1978 »

Nou, dat ding zal wel van zijn plek gaan bij lancering. Heb je de transmissie ook aangepast aan de toegenomen kracht of heeft deze nog overschot qua kracht dat ze aankan?
Buitenzijde is mooi getuned zonder overdreven te zijn :thump_up: De winterwielen hebben ook mijn voorkeur om eerlijk te zijn.
De luchtfilterbak in carbon-look is wel een mooi detail en idd ook beter voor aanzuig van koude lucht. Kelken moet je afschermen van de warme motorlucht vandaar
dat ik er ook van afgestapt ben. Een downpipe en sportuitlaat (die niet teveel lawaai maakt) staat ook nog op mijn verlanglijstje voor mijn eigen auto.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door gerardduinkerken »

ik rijd dan niet een meest gepimpte auto,. men auto is een nissan primera estate van 2004 met alles er op en eraan.
Afbeelding
ook ligt er een subwoofer van 800 watt rms aan vermogen achterin. van het merk audio system.

hier voor heb ik een niet zo byzondere vectra b gereden.

daarvoor had ik een dikke astra g 2.0 turbo diesel.
Afbeelding

had nieuwe uitlaat systeem.
andere velgen.
andere gril.
koplampen.
audio
bumperkit van rieger rondom
unieke gril
unieke motorkap
deels opnieuw opgespoten.
interieur delen blauw gemaakt.
led verlichting rondom en in de auto.
en nog wel veel meer.
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Silverarrow »

3/4 jaar geleden heb ik de verzameling de deur uit gedaan en m'n motorrijbewijs gehaald. Inmiddels staat de eerste snorscooter al weer een tijd voor de deur en dus wordt het tijd om te laten zien waar m'n modelauto hobby voor beeindigd is:

Afbeelding

Heb er geen spijt van, het gaat héél snel héél hard (eerste boete is al binnen) en werkt erg verslavend zoals rpi al had voorspeld :D . Tot nu toe is het vooral bij korte toerritten in Nld en Dld gebleven, volgend jaar staan de Belgische Ardennen op de planning :dance: .

Vervoer voor in de winter heb ik inmiddels ook, een ouwelullenbak (automaat):

Afbeelding

Hier heb ik lang op moeten wachten, maar dat was het dubbel en dwars waard. Hij is 99,9% origineel en zo blijft hij ook. Ben trouwens nog niet van m'n Mercedes geloof afgestapt, dit is een tussenstap in de goede richting :mrgreen: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
sybren
Berichten: 384
Lid geworden op: di 08 jul 2008 19:22

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door sybren »

@ rudie20vt erg gave bak zeg, collega van me heeft een wtcc uitvoering incl de stickers enzo. Vind het een mooie wagen om te zien op de motorruimte na,beetje rommelig. Nog plannen ermee verder?
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Jolly Club »

Oskar, ik kan me geen Benz voor de geest halen die ik liever zou hebben dan zo'n knoertensgave R. :nuts:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door jonnoT »

Leuke brommert... Nu ben ik niet een fan van dit type motoren ( meer Harley) en de personen die zich er doorgaans asociaal op de weg op voortbewegen. :cool: Zal ongetwijfeld een adrenaline kick zijn om lekker op door te trekken en een bochtige weg te nemen. Maar dat dit veelvuldig te kosten moet gaan van het overige verkeer is dan een vreselijke domper :eh: Dat geldt overigens voor alle verkeers aso's :thump_down:
Laten we hopen dat je wilde haren niet al te wild zijn en het overige verkeer niet belemmeren. Houd er rekening mee jij bent je eigen kreukelzone op zo'n fietske !
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Silverarrow »

Bedankt Anton :worshippy: , bewijst maar weer dat het verstand met de jaren verdwijnt :D .
jonnoT schreef:... en de personen die zich er doorgaans asociaal op de weg op voortbewegen.
Ik weet niet hoe de situatie in Sneek is, maar hier valt dat wel mee. In Nederland wordt een uitgebreide rijopleiding gegeven, waarin je heel erg duidelijk word gemaakt wat er wel en vooral ook niet mag en wat de gevaren van het motorrijden zijn. Nu ik m'n rijbewijs heb, zie ik helaas in de praktijk dat dat niet iets is wat altijd zo geweest is. Ik denk dat de motorrijders in Nederland over het algemeen (uitzonderingen zijn er altijd) erg netjes rijden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Nelis »

jonnoT schreef:Leuke brommert... Nu ben ik niet een fan van dit type motoren ( meer Harley) en de personen die zich er doorgaans asociaal op de weg op voortbewegen. :cool: Zal ongetwijfeld een adrenaline kick zijn om lekker op door te trekken en een bochtige weg te nemen. Maar dat dit veelvuldig te kosten moet gaan van het overige verkeer is dan een vreselijke domper :eh: Dat geldt overigens voor alle verkeers aso's :thump_down:
Laten we hopen dat je wilde haren niet al te wild zijn en het overige verkeer niet belemmeren. Houd er rekening mee jij bent je eigen kreukelzone op zo'n fietske !
Daar ben ik het helemaal mee eens! :thump_up:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Nelis »

Silverarrow schreef:Bedankt Anton :worshippy: , bewijst maar weer dat het verstand met de jaren verdwijnt :D .
Ik weet niet hoe de situatie in Sneek is, maar hier valt dat wel mee. In Nederland wordt een uitgebreide rijopleiding gegeven, waarin je heel erg duidelijk word gemaakt wat er wel en vooral ook niet mag en wat de gevaren van het motorrijden zijn. Nu ik m'n rijbewijs heb, zie ik helaas in de praktijk dat dat niet iets is wat altijd zo geweest is. Ik denk dat de motorrijders in Nederland over het algemeen (uitzonderingen zijn er altijd) erg netjes rijden.
Mijn ervaring is eigelijk andersom: De meeste rijden als een dolle en asosiaal en een enkeling weet zich op de motor wel netjes te gedragen, hoe erg ook...
Zeker als je meeneemt dat je gewoon erg kwetsbaar bent op een motor.
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Silverarrow »

Ok, je hebt gelijk. Motorrijders rijden het liefst allemaal met de knieen aan de grond door woonwijken en wanneer er een recht stuk langer dan 200 meter beschikbaar is moet daar natuurlijk met het voorwiel in de lucht en met een minimum snelheid van 150 km/h over heen gereden worden. Spiegelen doen ze niet aan, rechts inhalen is meer gewoonte dan uitzondering en als ze de kans krijgen schoppen ze het liefst de spiegels van je auto omdat je niet tijdig naar rechts gaat.


Tuig van de bovenste plank, allemaal! :evil:


Ik was vergeten dat dit een modelautoforum is... :shifty:
Nelis schreef:Goed bezeg! Na de winter laat ik mijn auto ook chippen.
Ik heb trouwens al eens van horen zeggen dat mensen die hun auto laten chippen dat niet doen omdat ze daar hun rijstijl mee hopen te verbeteren (als in beter aan de regels houden).
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door St. Paul »

Silverarrow schreef:Ok, je hebt gelijk. Motorrijders rijden het liefst allemaal met de knieen aan de grond door woonwijken en wanneer er een recht stuk langer dan 200 meter beschikbaar is moet daar natuurlijk met het voorwiel in de lucht en met een minimum snelheid van 150 km/h over heen gereden worden. Spiegelen doen ze niet aan, rechts inhalen is meer gewoonte dan uitzondering en als ze de kans krijgen schoppen ze het liefst de spiegels van je auto omdat je niet tijdig naar rechts gaat.


Tuig van de bovenste plank, allemaal! :evil:


Ik was vergeten dat dit een modelautoforum is... :shifty:
Nelis schreef:Goed bezeg! Na de winter laat ik mijn auto ook chippen.
Ik heb trouwens al eens van horen zeggen dat mensen die hun auto laten chippen dat niet doen omdat ze daar hun rijstijl mee hopen te verbeteren (als in beter aan de regels houden).
Heeft ie niks meer met Benzen van doen.... moet ie zich nog verantwoorden. :lol: Er rust een vloek op je kerel.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Jolly Club »

Als je zo een knoertensgave R hebt, hoef je je op je brommer toch niet meer uit te leven? :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door jonnoT »

Mijn reactie geld bij lange na niet voor alle motorrijders en er zijn genoeg autorijders die hun rijbewijs mogen inleveren wegens wangedrag. Echter is het haast stereotype aan het worden, snelle motor ... niet al te florissant weggedrag. :cool:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Nelis »

Silverarrow schreef:
Nelis schreef:Goed bezeg! Na de winter laat ik mijn auto ook chippen.
Ik heb trouwens al eens van horen zeggen dat mensen die hun auto laten chippen dat niet doen omdat ze daar hun rijstijl mee hopen te verbeteren (als in beter aan de regels houden).
Klopt, hij wordt er namelijk wat zuiniger van.
Plaats reactie