Formule 1 2014

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Jolly Club

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

Het meest idiote nieuws van de week gemist Peter!

http://www.autosport.com/news/report.php/id/114525

FIA schijnt ook na te denken over verplichte bandenwissels op klassementsproeven in WRC. Het wordt gekker en gekker...
Op deze manier wordt Endurance nog een keer de meest enerverende tak van Autosport :lol: :thump_down:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Wellicht ook leuk; bellenblaas uit de uitlaat in allemaal kekke kleurtjes :thump_up:

F1 circus krijgt zo steeds meer betekenis. :lol:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Week 26 en Jolly wijst me er al op dat zelfs ik al berichten ga missen! Het gaat zo snel... Wat een mooie race voor Williams in Oostenrijk. Pole voor de kleine man Massa. Wat was ie blij! Bottas deed het ook mooi met zijn 1e podium, ze missen nog wat op Mercedes maar zijn als team er goed bij na al die jaren. Hamilton heeft toch moeite om Rosberg het moeilijk te maken. Verspeelde zijn kwalificatie en stond weer zoveel plekken achter Rosberg en de achterstand in het WK loopt op. Het schijnt dat McLaren weer naar hem lonkt. Honda wil graag weer een topper als ze met McLaren in zee gaan. Ze hebben Alonso, Vettel of Hamilton op hun verlanglijstje. Raikkonen staat niet op het lijstje. Als je dan ziet dat Ricciardo, Bottas en Magnussen als jonge rijders de oudere heren de baas kunnen, lijkt hun houdbaarheid verstreken. Vettel heeft zeker geen topjaar. Opnieuw een opgave, hij kan misschien beter dit jaar de brui eraan geven en in 2015 lekker fris terugkomen. Het wordt een beetje een martelgang, vooral als Ricciardo hem om de oren rijdt. Button hoor je niet meer over zijn onervaren teamgenoot Magnussen klagen. Jenson schrikt ervan dat Magnussen wel in de punten reed. Perez herpakte zich na de crash met Massa na de vorige race met een mooie 6e plek. Alonso weet de schade nog te beperken voor Ferrari, maar Kimi is niet tevreden. Al vroeg in de race speelden er remproblemen en moest hij vertragen. Villeneuve gooide nog wat olie op het vuur door te zeggen dat Kimi de verfijning mist om met de nieuwe situatie in de Formule 1 om te gaan. Villeneuve was zelf ook niet zo succesvol meer in de 2e helft van zijn F1 leven, staat mij bij. BAR slecht zelfs.
Vettel verzekert ons dat hij in 2015 nog bij Red Bull is. Horner blijft ondertussen klagen over Renault. Ecclestone zou het niet erg vinden als er kleinere teams sneuvelen. Hij kan het niet laten om de zaken op scherp te zetten. Ik hoop dat ik op mijn 83ste ook nog zo scherp blijf met mijn meningen. Kaltenborn van Sauber hoopt dat ze nog punten gaan scoren, want ze rijden net zo grijs als hun livery. Lotus Renault denkt erover om over te stappen naar Mercedes. Maar Mercedes wil dan wel de garantie dat ze gaan betalen. Daar kan Kimi over meepraten.
Jolly Club

Kimi is niet tevreden. Al vroeg in de race speelden er remproblemen en moest hij vertragen.
Vicieuze cirkel :shifty:

Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Week 27 en we zitten enkele dagen voor de GP van Engeland. Caterham is verkocht, maar blijft Caterham heten en hopelijk doen ze iets aan de prestaties. Kolles en Christian Albers worden betrokken bij dit projekt. Leuk voor hen! De regels van 2015 zijn gepresenteerd en inderdaad worden er blokken op de wagen gezet die vonken veroorzaken voor het effect. Ik geloof niet wat ik lees. Wat een idioot plan. Er mag alleen in Europa worden getest. Er mogen nog maar 4 motoren worden gebruikt en de bandenwarmers blijven voorlopig. Ook een byzondere regel vind ik de staande herstart na een safety car. Waarschijnlijk om mix ups te voorkomen. Hamilton hoopt weer te kunnen winnen in Engeland voor eigen publiek. Renault en Toro Rosso krijgen geen straf voor hun motoren test, omdat er geen aerodynamische onderdelen op de motor zaten. Geheid dat anderen dit nu ook gaan doen, of al deden.
Massa reed in de Williams van Damon Hill op Good Wood. Leuke job is dat toch, coureur zijn. Ron Dennis port Button nog wat op door meer van hem te verwachten als wereldkampioen. Misschien vergeet hij toch dat de auto een groot deel van de klus moet klaren. Het weinige wat Nederland in de Formule 1 heeft momenteel, komt op vrijdag in aktie. Frijns en van der Garde mogen testen in hun Caterham en Sauber. Beide wagens vallen erg tegen dit jaar. Horner dreigt zijn Renault contract eind 2015 op te zeggen. Hij vindt dat ze mogelijk teveel teams tegelijk naar de zin willen maken. Harde woorden van de Red Bull baas, na al die wereldkampioenschappen die Renault ze gaf. Ecclestone dreigt Monza na 2016 van de lijst te halen door teruglopende bezoekersaantallen. Mugello zou een alternatief zijn. Verder zei Ecclestone dat hij maar 8 teams wil met ieder 3 wagens. Ferrari schijnt dat wel te willen. Ik zie de lol er niet zo van in. De kleine teams spelen toch een rol, al is het maar als extra chicane. Tenslotte kan je binnenkort meedoen aan de veiling om een Spyker F1 uit 2007 te kopen. Ik haak af, ik heb hem al in 1 op 43 in mijn kast staan.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Week 28 en Silverstone bracht de spanning terug in de titel strijd. Hamilton heeft nog 4 punten achterstand op Rosberg, nadat de laatste uitviel met pech. De tecniek hapert af en toe lelijk aan 1 van de Mercedessen en nu was Rosberg een keertje de klos. Hamilton reed een puike race omdat hij van plek 7 moest starten. Hij wilde zo graag de Brit zijn de in Engeland kon winnen. Hij plaagt nu Rosberg door te zeggen dat hij geen echte Duitser is, met het oog op komende race in Duitsland. Raikkonen maakte een lelijke klapper in de eerste ronde en hielp Massa ook aan een uitvalbeurt. Die had zijn 200ste F1 jubileum wel anders willen vieren. Raikkonen maakte een klap van 47 G en hoefde even niet te testen de week erop. Button lijkt harder te zijn gaan rijden door alle kritiek vorige week. Alonso gelooft niet meer in een titel en Vettel gooit wat zout in de wond door te zeggen dat hij te snel zeurt. Alonso stond niet goed op zijn plek bij de start en kreeg daarvoor een tijdstraf. Het zit de rooie bolides niet mee. Wel hebben hij en Vettel lekker geknokt om hun positie. Ze waren allebei niet blij met elkaar en dat vind ik dan weer gezeur. O en Ricciardo reed gewoon weer lekker naar het podium en hield Button er vanaf. Perez grapte over Susie Wolff dat ze in de keuken moest blijven. Auw...dat heeft ie snel weer ingeslikt. Ze reageerde op twitter dat ze toch echt beter rijdt dan kookt. Ze kon helaas maar 3-4 rondes rijden op vrijdag. McLaren verliest Hugo Boss als sponser aan Mercedes, dat zal pijn doen. Kolles kondigde aan Caterham te gaan reorganiseren. Ze zoeken pay drivers voor vrijdagen en dat is minder goed nieuws voor Robin Frijns. Toch slechter dan nu kan Caterham niet gaan, dus reorganiseren lijkt wel een goed plan. Pirelli liet hun test op 18 inch banden aan het publiek zien. Ze zien er een stuk platter uit, minder ruimte voor de Pirelli reclame aan de zijkant.
Jolly Club

Afbeelding

Peter??

Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Ja Jolly ik was door vakantie helemaal van het padje af... Maar ik ben er weer helemaal bij!

Week 35 en wat was Spa weer leuk. Rosberg ramt Hamilton uit de wedstrijd en je zag dat ie wist dat ie stout was geweest. Foei foei foei :doei: De puntjes tellen weer bij in de afstand tussen hem en Lewis. Ricciardo is de lachende 3e en ook Bottas genoot van zijn kans. Wat doen die nieuwe jongens het toch goed. Het grootste nieuws in mijn vakantie afwezigheid was natuurlijk onze Max. Klein als ie is en dan toch maar in de Formule 1 kunnen komen. Voor de interviews hoef je het van hem niet te hebben, maar laat hem lekker racen. Toch weer een Nederlander in de race en dat zonder af te hoeven tikken voor een stoeltje! Fraai gedaan door pa en zoon. Alonso en Raikkonen komen hem in 2015 ook tegen las ik al. Vergne vindt dat hij toch echt een stoeltje in de F1 verdiend, maar volgens mij is hij klaar. Lotterer maakte zijn debuut in Spa en Lotus viel weer eens uit. Ik keek BBC en daar zei Coulthard "it seems Pastor is involved in an accident with Chilton." "Really?"
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik geloof niet dat Rosberg Hamilton van de baan heeft geramd. Als je dat met een moderne F1 met je voorvleugel probeert is de kans dat deze aan flinters gaat 100%.
De kans dat je je tegenstander ermee uitschakelt (lees: een lekke band bezorgt, is misschien 50%), als Hamilton geen schade had opgelopen was hij daarna 2 sec per ronde weggelopen bij Rosberg met zijn halve vleugel. Ik geloof nooit dat Rosberg dat risico bewust opgezocht heeft, is hij veel te slim voor.

Rosberg liet hem 'staan' omdat hij dit jaar al meerdere keren door Hamilton gepiepeld is. Hij wilde laten zien dat je niet met hem moet sollen. Onhandig? ja! Risicovol? Ja! Opzet? een confrontatie ja, een crash nee. Hij had de mazzel dat hij er goed mee wegkwam.

Waarschijnlijk is dit zo besproken in de teamvergadering. Alleen Hamilton komt na de besloten teamvergadering naar buiten en roept tegen de verzamelde pers dat Rosberg het express deed. Daar heb ik ook een mening over ... :doh:

Wordt ongetwijfeld vervolgd en gaat straks de geschiedenis in net als Prost en Senna bij McLaren, Pironi en Villeneuve bij Ferrari, Reutemann en Jones bij Williams, Prost en Mansell bij Ferrari, Hamilton en Alonso bij McLaren ...

Het houdt het seizoen levendig en dat is precies wat F1 nodig had dit jaar :P

Ik vergeet bijna Vettel en Webber bij Red Bull aan dit illustere lijstje toe te voegen.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
gerardduinkerken

Bericht door gerardduinkerken »

ik heb de race gezien. Hij liet hem gewoon staan. En tja ik had maar 1 reactie ik dacht oooh dit word nog een race.
Vorig jaar ook al gezien dat meerdere teams elkaar in 1 race uitschakelde welke dat was geen idee zo uit men hoofd.
Dat red bull eindelijk weer is in de buurt van mercedes kwam is allleen maar goed. Heb nog steeds het idee dat mercedes een valse start gemaakt heeft door de techniek al eerder toe te passen. Mogelijk ook slim van mercedes om er zo vroeg mee te beginnen maar heb nog steeds men twijfels hier over.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

week 37 en de dag na Monza. Hamilton won na een problematische start van pole waarna hij 3 plaatsen verloor. Wat fijn dat hij toch Rosberg weer kon inhalen op zijn betere banden. Nu is het rumoer dat Rosberg bewust een stuurfout maakte bij die bocht en rechtdoor moest, maar ik geloof dat niet zo. Rosberg schijnt net als in Belgie uitgejouwd te zijn op het podium. De Italianen hadden wel wat frustratie opgebouwd na het uitvallen van Alonso en de matige prestatie van the Iceman. Albers is per direct gestopt met zijn functie bij Caterham, dat klinkt niet goed, omdat zijn partner k-anker heeft. Hoewel Bottas ook slecht wegkwam bij de start hebben ze weer een puike prestatie afgeleverd en stond Massa voor het eerst op het podium voor Williams. Ze zijn ook zeker van hun stoeltje in 2015. Perez en Button maakte de race super spannend door fair wiel aan wiel te vechten. Alleen die kleur van Buttons helm, brrrrrrrr. Magnussen kreeg wel straf voor het wegdrukken van Bottas in de bocht, zodat hij moest uitwijken. Ricciardo wist weer Vettel voorbij te racen. Wat heeft die man toch een geweldig debuut daar bij Red Bull. De race in Rusland staat door de spanningen in de Oekrainen onder druk. De teams wachten het besluit van de FIA af. Ik denk dat hij wel doorgaat, Bernie rijdt overal en altijd, als er geld te verdienen is. In 2015 zijn er 20 races met de GP in Mexico. HAAS schijnt in 2015 toch niet te rijden, maar in 2016. Jammer. Het gerucht gaat dat Max Verstappen in Japan voor het eerst een training mag doen in de Rooie Stier. Binnenkort gaat hij rijden voor zijn licentie in Italie. Sauber rijdt intussen hun slechtste seizoen ooit. Zelfs Marussia staat nu boven ze. Er schijnen mensen dat team ook nog te willen kopen!? :doh:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ricciardo is een BAAS. Prachtig om te zien hoe hij Vettel degradeert tot matige 2de rijder. Als Mclaren dan toch kwaliteit wil binnen halen... vergeet Hamilton, vergeet Alonso, vergeet Vettel, Ricciardo is de naam.

Als Rosberg zich expres moest verremmen om Hamilton voor te laten gaan dan heeft hij in Spa toch meer geflikt dan hij wilde toegeven, als hij niet expres uitschoot dan brak hij onder de druk. Beide gevallen is Hamilton de winnaar.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
gerardduinkerken

Bericht door gerardduinkerken »

mercedes speelt dit jaar een vuil spelletje. Met de techniek lopen ze ver vooruit op de rest.
Doordat zij de techniek al eerder hadden ontwikkeld.
Met rosberg en rechtdoor gaan in de eerste bocht geloof ik niet in per ongeluk of in druk.

dit is afgesproken. rosberg mocht niet winnen . ik heb men twijfels.
ricciardo is wel heel goed bezig. wat een genot om daar naar te kijken. Vettel stelt me erg teleur.

blijft wel mooi zo met die onderlinge duels. ik heb afgelopen zondag meer duels gezien als op andere tracks. of ligt dat aan mij
Jolly Club

Hamilton is het goudhaantje dat op voorspraak van een aantal managermeneren, en voor heul veul geld, naar Mercedes gehaald is. Nu de auto zo dominant is blijkt dat je feitelijk helemaal niet zoveel geld in een rijder hoeft te investeren, Rosberg geeft immers meer dan aardig partij. Dat Hamilton de voorkeur geniet is dan ook enkel eikelpoetserij van hen die dachten een supertalent binnen te halen. Hamilton doet ondertussen gewoon waarin hij goed is. Huilen over zijn afkomst en dat alles gemeen is op de dagen dat het niet zo goed gaat, en dwepen met zijn boys als ie een dagsuccesje pakt. Weet u het nog? Toen de man debuteerde werd ons door McLaren een nwe. Senna beloofd. Na één titel, die met een onsje minder mazzel niet de zijne was geweest, en af en toe een dagprijs, is dat beeld inmiddels aardig bijgesteld. Beetje de van Persie van de autoracing zeg maar. :ja:

Zoals ik er tegenaan kijk heeft Mercedes de situatie onderschat. Was de auto matig geweest, was er niet eens een probleem. Nu de dominantie daar is mogen ze de titel niet laten glippen.
Hamilton moet dus brengen waar de teamleiding hem voor gehaald heeft, maar men kan/mag Rosberg niet helemaal afschrijven omdat Hamilton nou eenmaal een veel hogere DNF quote heeft dan (bijvoorbeeld) een Alonso. Ten dele ligt dat aan hemzelf, maar ook de Mercedes is niet vrij van foutjes. Gevolg is een uiterst krampachtig gespeeld toneelstuk, dat gesouffleerd wordt door de marketingmenschen van das Haus. Men zegt de heren te willen laten racen, maar eigenlijk willen ze dat helemaal niet.

De aanrijding in België was geen opzet. Ten eerste ziet een coureur, liggend in zijn cockpit, niet exact waar het uiterste puntje van zijn vleugel zich bevindt. Daarnaast weet zelfs Rosberg hoe kwetsbaar, en tegelijk essentieel die vleugel is voor zijn race en zijn strategie. Evenmin ben ik trouwens van mening dat Hamilton te weinig ruimte gaf. Typisch racedingetje, ze hadden beide iets meer ruimte kunnen laten en er was niets gebeurd.

Het feit dat Toto Wolff na het incident, waarschijnlijk zonder met de marketeers te hebben gesproken (want zondag), Rosberg's functioneringsgesprek via de media houdt, is naar mijn mening buitengewoon onprofessioneel. Daarnaast was Louise er als de kippen bij om de notulen van de interne meeting in verdraaide vorm met de wereldpers te delen. Rosberg gaf toe dat het opzettelijk was, meneer kon sancties tegemoet zien, desnoods gaan we zonder één van beide verder etc. etc. Na de marketing meeting van maandag begon echter, voor de zoveelste keer dit jaar, het politiek correcte gedraai en geschuifel om de situatie te redden. Excuus videootje van Rosberg, matties for life promopraat van Louise etc. etc. Na alles wat Wolff in de media over Rosberg heeft geroepen vind ik het op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat hij na de podiumceremonie in Monza schande spreekt van het boegeroep aan Rosberg's adres. Kennelijk is de rekening nu vereffend, voor even... :lol:

Na de pole op zaterdag was duidelijk dat Hamilton moest winnen op Monza, want als je daar nog niet van pole kunt winnen.. Zonder verprutste start was er ook geen vuiltje aan de lucht geweest. Als de situatie in de race zich dan zo ontvouwt als dat het zondag ging, is het de uitgelezen gelegenheid om e.e.a. recht te zetten. En uiteraard is een dergelijk scenario vóór de race, net als zovele andere, gewoon besproken. Had men naar de aloude verprutste pitstop truc gegrepen was het even 'obvious' geweest.

Tot slot: Ondanks de psychologische spelletjes van Hamilton, en het herhaaldelijk in de openbaarheid afvallen van Rosberg door de teamleiding, haalt Rosberg in de laatste twee races 11 punten meer dan Hamilton. Wie is er nu de winnaar?

St. Paul

Bericht door St. Paul »

Dus je zegt eigenlijk dat Rosberg de Barrichello/Massa van 2014 is?
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie