Het was al weer even geleden, maar ook deze keer natuurlijk de Essen Motorshow bezocht en dus o.a. inkopen gedaan bij Autoart.
Het model waar ik bij voorbaat al voor kwam was de nieuwste Pagani. Mijn voorkeur ging uit naar de rode, maar voor een mooie prijs ook geen bezwaar om een andere kleur te pakken. Gelukkig waren er een aantal aanwezig en bij de keus voor wit en dit mooie brons/oranje, uiteindelijk voor de laatste gegaan. Het wit was ook mooi omdat het parelmoer is, maar die hadden lak schade en deze bronzen alleen een beschadigd dak ruitje. Na ontvangst van een nieuw ruitje is het model nu weer helemaal in orde gemaakt.
AUTOart of GTauto's ?
Naast de verschillende uitvoeringen zijn het de details op de veel duurdere AA die toch voor zich spreken. De constructies van de scharnieren bijvoorbeeld, het is allemaal erg mooi gemaakt en je ziet dat het aantal onderdelen meer t.o.v. een goedkoper model er dan ook zeker aan af. (Toch komt er misschien nog wel een GTA bij, al was het maar omdat ze die andere mooie bronzen kleur hebben.)
Al verkoos ik nu de AA vanwege z'n detaillering en constructies, kennen deze ook nadelen. De scharnieren dragen bijvoorbeeld relatief veel gewicht en zeker de motorkap, die dan ook moeilijk blijft open staan. Je krijgt daarom een schroevendraaiertje meegeleverd, maar het is echter ook aandraaien en niet meer dicht doen, want dan draait het schroefje mee en zit de boel weer te los....
Dit is denk ik één van de nadelen van de steeds beter gedetailleerde modellen, sommige constructies zien er mooi en realistisch uit, maar ze werken niet altijd even lekker. Dat is niet handig, maar erger nog, het kan ook schade aan het model opleveren bij dichtvallen etc. Tevens wordt het steeds moeilijker om een perfect model af te leveren, de hoeveelheid handwerk is enorm en hoe goed ze ook zijn, als je inzoomt kan je hier en daar toch altijd wel wat imperfecties ontdekken. Zo waren ze bij mij onder de kap bij een stangetje, een schroefje vergeten en was de zwarte ondergrond van de carbon print niet perfect tot aan de rand uitgevoerd. Het schroefje heb ik natuurlijk als nog geplaatst en wat de zwarte binnenkant betreft, dat is natuurlijk wat bijgewerkt en lijkt me meer constructief dan exemplarisch (kan iemand dit bevestigen met macro foto's?)
Goed, laten we weer iets uitzoomen want wat een schitterend model is het toch! Foto tijd dus want