wat is de beste coureur alle tijden?

Alles over Autosport kun je hier bespreken.

wat is de beste coureur aller tijden?

Michael Schumacher (7 x wereldkampioen)
17
28%
Ayrton Senna (3 x wereldkampioen)
23
38%
Alain Prost (4 x wereldkampioen)
0
Geen stemmen
Juan Manuel Fangio (5 x wereldkampioen)
7
12%
Jacky Ickx (6 x Le Mans, div GP en Dakar winnaar)
3
5%
Een ander (nee, niet Verstappen!)
10
17%

Totaal aantal stemmen: 60

Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

ja ok martin dat klopt wel, dat is eigenlijk verboden. Michel Vaillant is idd een hele goede keuze :thump_up:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

BU schreef:Ik vind dat als je bij BMW Williams rijdt, de beste coureur bent.... Dus eerst was het R Schumacher en Montoya, nu is het Webber en Heidfeld...

Ralf....... :wall: :wall: :wall:
Heidfeld ....... :wall: :wall: :wall:

Als je dan een Williams fan bent, neem dan Nelson Piquet, Alian Jones, Keke Rosberg, Nigel Mansell 8) 8)
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

motorhead schreef:Dale Earnhardt :mrgreen:

Was zijn beroemdste uitspraak niet: Dat HANS-systeem heb ik niet nog :!:
En gaat vervolgens de muur testen :wall:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D Wat mij hier opvalt dat is dat alain prost hier nog geen enkel punt achter zich heeft staan,merkwaardig toch voor iemand met 4 titels en 51 gp wins,dit wil zeggen dat het aantal keer en hoeveel gp wins hier eigenlijk weinig ter zaken doen ,men stemt met zijn hart,dat is heel duidelijk :D :D
Timo911
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

De beste ja, ik heb ook op Senna gestemd, toen ik nog en klein manneke was keek ik nog naar formule 1 en toen was Senna een van de beste.. Ik ben verre van een formule 1 fan of volger, maar Senna had voor mij die speciale uitstraling. En dat maakt hem voor mij de beste..
tom

Bericht door tom »

De rijders uit de jaren '20 en '30 waren échte coureurs, ondanks beroerd materiaal en gevaarlijke omstandigheden tot doorbikkelen. Doorrijden als je auto in de fik staat, met een wiel minder... op bandjes die tegenwoordig niet misstaan onder een mountain bike en met een giga-motorblok. Zonder kreukelzones, zonder veiligheidskooi, zonder gordels, met een lachwekkende leren helm op... met een grote vette grijns en een peuk in de mond tegen de 200 km/u rijden over een circuit met bomen vlak langs de baan en met modder erop. In een auto die van extreem onderstuur naar extreem overstuur kan gaan in een fractie van een seconde. :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Vind trouwens Walter Röhrl ook een bijzonder talent. Rally of DTM, maakt niet uit. En hij zet ook nog even een rekord op Pikes Peak, ook niet bepaald een race voor watjes.
fobie
Schaal: 1:18

Bericht door fobie »

Volgens mij Fangio.Toen was racen nog héél anders zonder al die technische snufjes en elektronica.
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

Dat wel
maar ik zou ook rekening houden dat de rijders van tegenwoordig veel meer in vorm moeten zijn! Als je ziet met wat een pens die rijders van in de 50'er jaren soms reden... Er zijn zeker dingen uit die tijd die respect afdwingen (het gevaar, het patriottisme,...) maar zou ze daarom zeker niet vóór de recentere rijders (schumacher, senna, prost, villeneuve) plaatsen. Deze krijgen ook met andere dingen te maken (g-krachten, sneller dus ook gevaarlijker maar dan wel met gordels, de pers, meer concurrentie door gelijke wagens, sponsoring en al het geld dat ermee gemoeid is,...)

Kzou het echt ni weten. Ik houd het op: fangio beste van z'n tijd, prost beste van z'n tijd, senna beste van zn tijd, schumacher beste van z'n tijd. Anders kan je bezig blijven :)
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

tom schreef:De rijders uit de jaren '20 en '30 waren échte coureurs, ondanks beroerd materiaal en gevaarlijke omstandigheden tot doorbikkelen. Doorrijden als je auto in de fik staat, met een wiel minder... op bandjes die tegenwoordig niet misstaan onder een mountain bike en met een giga-motorblok. Zonder kreukelzones, zonder veiligheidskooi, zonder gordels, met een lachwekkende leren helm op... met een grote vette grijns en een peuk in de mond tegen de 200 km/u rijden over een circuit met bomen vlak langs de baan en met modder erop. In een auto die van extreem onderstuur naar extreem overstuur kan gaan in een fractie van een seconde. :worshippy: :worshippy: :worshippy:

...en bij elke pitstop, met stomend water, gutsend uit de gaten in de radiator, een paar flinke slokken champagne drinken, om wakker te blijven...

300 pk, in een auto die niet veel meer is dan een uitgeholde wortel, en met KABELREMMEN op REMTROMMELS. En toch ook topsneheden van ruim boven de 220 km/h (1930)
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Eddie Irvine spreekt met lovende woorden over Fernando Alonso. Hij ziet in de Spanjaard de nieuwe wereldkampioen en is blij dat de in zijn ogen saaie Schumacher van de troon wordt gestoten.

Eddie Irvine staat bekend om zijn duidelijke uitspraken en ook nu laat hij weer eens van zich horen. Hij is blij dat Alonso de druk bij de Duitser er vol op heeft staan en verwacht dan ook dat de jonge generatie het over gaat nemen van de Duitser. ?Er vinden op dit moment veranderingen plaats en dat wordt ook wel tijd. Schumacher is de saaiste kampioen ooit?, aldus Eddie Irvine tegenover BBC Five Live.

Ondertussen blikt Irvine ook nog terug op de strijd tussen Alonso en Schumacher die tijdens de Grand Prix in Imola plaatsvond. Irvine is van mening dat Michael Schumacher daar de wagen naast die van Alonso had moeten zetten om zo voor de volle winst te gaan. ?Hij had gewoon ervoor moeten kiezen om een inhaalpoging te proberen. Je kunt dan met zijn tweeën naast de baan eindigen, of Alonso was als tweede gefinisht. Hij heeft in het verleden wel ergere dingen gedaan. Misschien komt het door zijn leeftijd.? :D

Bron: Formule1Nieuws.nl
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Jan Lammers...

Naar mijn mening een charismatisch persoon, die ondanks dat dingen niet altijd in zijn voordeel liepen altijd er vol voor ging. En nog steeds een record in de F1 op zijn naam heeft staan (eentje die mij steeds onwaarschijnlijker wordt om te breken), Le Mans won en natuurlijk de Wereldkampioenschap Sportscar.

Ik hoop dat hij met het A1GP team ook hoge ogen gooit (niet zozeer voor Verstappen, meer om zijn talent als teambaas te onderstrepen)

En als jullie het niet de beste van de wereld vinden, misschien wel van Nederland?
Tim

Bericht door Tim »

Allesandro Zanardi.
8)

Als je je benen eraf rijd, kom je normaal gesproken niet het jaar erop terug om de resterende rondjes van je race te rijden. En om dan in een wat minder toerwagenkampioenschap door te gaan, terwijl je daarvoor een glansrijke carriere had in de CART, wat minder in de Fgeen, dat is voor mij een coureur. :thump_up:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
HHF
Schaal: 1:18

Bericht door HHF »

senna
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Tim schreef:Allesandro Zanardi.
8)

Als je je benen eraf rijd, kom je normaal gesproken niet het jaar erop terug om de resterende rondjes van je race te rijden. En om dan in een wat minder toerwagenkampioenschap door te gaan, terwijl je daarvoor een glansrijke carriere had in de CART, wat minder in de Fgeen, dat is voor mij een coureur. :thump_up:

Hij krijgt trouwens een test in de Williams he?
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ik bewonder de man heel erg voor zjn moed ,maar om er nu de beste van de wereld van te aken vind ik wel wat overdreven,want toen hij in de formule 1reed was het toch min of meer een flop .maar ja iedereen heeft zo zijn favoriet natuurlijk :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie