Maar weer eens een wat grotere update vandaag met 5 klassieke musclecars!
Te beginnen twee auto's uit een van mijn favoriete filmseries: The Fast & The Furious. Ik hou heel erg van auto's die een beetje gecustomized zijn, al ben ik geen fan van hele extreme dingen. Een bescheiden verlaging en mooie velgen doen vaak al heel veel om een auto een nét wat sportiever uiterlijk te geven. De Ford Gran Torino van bad guy Fenix uit F&F 4 is het perfecte voorbeeld van hoe een muscle car in mijn ogen moet zijn. Een lekker kleurtje, mooie wielen en een dikke V8 onder de kap.
Ford Gran Torino Sport
Greenlight
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de Charger uit F&F1. Ik vind het een geweldige muscle car: groot, breed, mooie velgen, veel vermogen en extra bruut met die blower er bovenop. Jammer dat hij in de film helemaal aan flarden wordt gereden. Ik had hem al in 1:18 en wilde hem ook persé in 1:43 erbij hebben. Ik vind het een prima model van Greenlight, heel netjes afgewerkt.
Dodge Charger R/T
Greenlight
Eveneens uit The Fast & The Furious is de mat grijze Chevelle. Ik had al een hele tijd de Chevelle cabrio in mijn verzameling en de coupé is een mooie toevoeging hieraan. Al is het een ander bouwjaar als de cabrio, wat voornamelijk te zien is aan de andere koplampen en achterlichten. De cabrio van Welly is denk ik niet echt bedoeld als verzamelaarsmodel, maar deze heeft toevallig wel precies de juiste schaal en hij heeft dan ook bijna exact dezelfde afmetingen als de coupé van Greenlight. Al is de coupé wel verlaagd omdat de auto in de film dat ook was. Het figuur heb ik zelf er in gezet.
Chevrolet Chevelle SS
Greenlight
Chevrolet Chevelle SS 454 Cabrio
Welly
Tot slot de Pontiac Firebird, die in deze vorm niet in The Fast & The Furious zat, maar wel in andere films als Kill Bill en Smokey and the Bandit. Wat ik zo gaaf vind aan dit model is de kleurstelling zwart met gouden accenten en dan vooral de grote "firebird" op de motorkap.
Pontiac Firebird Trans Am
Greenlight
Dat was het voor deze keer. De overige musclecars uit mijn verzameling komen een volgende keer aan bod.
Ik hoop dat de foto's een beetje gelukt zijn, ik heb ze nu binnen gemaakt i.p.v. buiten en met mijn mobiele telefoon i.p.v. spiegelreflex camera.