Daar is ie weer! Peter 25 april 2018

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

3 ebay aanwinsten:

Hoewel Corgi niet echt mijn verzameling is, zijn er een aantal die ik wel heel aardig vind, zeker als ze uit de laat 60-begin 70ér jaren zijn. De Ford Thames Airborne caravan, is daar zeker 1 van. Ze waren toen in de directe concurentie met Dinky Toys en brachten vaak net de extra's als ramen, interieur en vering eerder dan hen uit.
De caravan heeft luxaflex langs de ramen en de achterdeuren kunnen open en tonen een bedje met een echt dekenachtige bedekking. Het lijkt een soort velours. Vlak achter de voorstoelen de tafel met zitgelegenheid en een fornuisje met kastjes.

De witte platte wagen is een Jaguar XJS van de serie de Saint eveneens van Corgi.
De futuristische wagen is een Lamborghini Marzal van Dinky Toys.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ziet er goed uit peter :thump_up: :thump_up: :thump_up:
tom

Bericht door tom »

Gaaf spul! Die Thames heb ik ook en die Marzal had ik in de jaren '70 van Matchbox, in een paar blaartrekkende kleuren.
Bracer

Bericht door Bracer »

Deze zijn nog in goede staat zeg Peter :thump_up: die marzal ken ik zelf ook nog, kwam uit een oude speelgoedkist geloof ik in t geel met oranje raampjes dus zal ook wel Matchbox geweest zijn.
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

TOFFE AANWINSTEN, PETER :thump_up: :thump_up: :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Dat ziet er weer TOF uit Peter. :thump_up:
Maar wat een toeval,....deze heb ik van de week toevallig gerestaureerd, want hij zag er hééééél wat slechter uit dan jouw exemplaar.
Alleen was de Luxaflex helaas niet meer aanwezig, en kan ook nergens meer aan dit ondeel komen.

Afbeelding

Afbeelding
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Jeetje wat een mooie restauratie zeg en zeker wat een toeval. Is het misschien toch niet een andere uitvoering zonder luxaflex want mijn binnenwerk is meer wit en de jouwe lijkt bruin en de kleuren van mijn wagen lopen naar zacht paars toe ipv groen.

Maar nog een vraag je ramen lijken minder bekrast, hoe doe je dat?
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Nog effe en jullie kunnen samen een camping beginnen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

die vraag over die krassen wegwerken is een goeie. Vanuit de watersport weet ik dat ze commandant gebruiken om plexiglas weer mooi te krijgen, maar heb geen idee of dat bij een model werkt 8) 8)
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

jonnoT schreef:Nog effe en jullie kunnen samen een camping beginnen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

8)

Het zal het weer wel zijn :mrgreen:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Peter Parker schreef: Is het misschien toch niet een andere uitvoering zonder luxaflex want mijn binnenwerk is meer wit en de jouwe lijkt bruin en de kleuren van mijn wagen lopen naar zacht paars toe ipv groen.

Maar nog een vraag je ramen lijken minder bekrast, hoe doe je dat?

Nee, in deze horen helaas ook luxaflex te zitten, model is alleen in meerdere kleurstelingen te koop geweest.

Wat betreft de ramen: hier zijn polijstsetjes voor, Je kunt ze gebruiken voor verweerde lak, maar ook voor de raampjes.

Zie PB-tje voor info (i.v.m. reclame. :mrgreen: )
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Van een hele goeie vriend, een cadeautje helemaal uit Italie. De Porsche 55o RS limited edition van 1000 de wagen van Le Mans 1957 van Carel Godin de Beaufort en Hugus.

Afbeelding
Afbeelding
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Das een heel mooi cadeau, Peter :thump_up: :thump_up:

Weer een Nederlandse car in je super verzameling :worshippy: :worshippy: :worshippy:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Peter Parker schreef:Van een hele goeie vriend, een cadeautje helemaal uit Italie. De Porsche 55o RS limited edition van 1000 de wagen van Le Mans 1957 van Carel Godin de Beaufort en Hugus.

Afbeelding
Afbeelding

nu peter ik zou ook graag zo een vriend hebben ,mag ik het adres van je vriend uit italie a.u.b. :mrgreen: :thump_up:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

117ayrton schreef:

nu peter ik zou ook graag zo een vriend hebben ,mag ik het adres van je vriend uit italie a.u.b. :mrgreen: :thump_up:[/quote]

Hahaha nee die vriend woont ergens in Brugge 8)
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Peter Parker schreef:
117ayrton schreef:

nu peter ik zou ook graag zo een vriend hebben ,mag ik het adres van je vriend uit italie a.u.b. :mrgreen: :thump_up:

Hahaha nee die vriend woont ergens in Brugge 8)[/quote]
een italiaanse bruggeling nu jij hebt rare vrienden peter :mrgreen: :whistle:
Plaats reactie