Eindresultaat: Lammertink Porsche VERVOLG!!!!

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Zo goed als zeker komen deze week de kleine onderdelen gereed.
Beste Bart: kan nu al zeggen: Project én samenwerking geslaagd. :thump_up:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

hanzjepanzje schreef:Heel mooi!

Zou je met die laatste foto's niet mee willen doen met de kalenderwedstrijd? :thump_up:

Nou nee,

A. het model is nog niet af
B. ik maak hiervan als alles af is mooiere foto's. Dit was even snel gedaan met een wat eenvoudiger cameraatje. Straks gebruik ik mijn goede DSLR en dan stuur ik wellicht een foto in
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Ok ben benieuwd! Succes!
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Kale
Schaal: 1:64

Bericht door Kale »

Matt Modelautos schreef: ..............Voor op het kofferdeksel dient echter het een en ander aangepast te worden. Zo moet er een extra aansluiting gemaakt worden.???? én in het "gat" wat in het kofferdeksel van de donorauto zit dient een klepje te komen. En dit is nu nét wat het meeste werk opleverd. Eerst geprobeerd het uit metaal te maken, echter één foutje en je kunt opnieuw beginnen. Daarna maar geprobeert uit kunststof. Dit bleek een meevaller. Als het machinaal gemaakt kan worden, wil het niet veel zeggen,...dit moet ik echter met de hand gaan vijlen. (en het moet nog passen ook). Door een kunststof plaatje te gebruiken kon ik makkelijk met een snoeischaar een hele rits plaatjes knippen. Als dan een klepje mislukt, kieper je het nogal snel weg omdat je toch vlot een nieuw kunt uitknippen. Met het metalen plaatje was dit echter niet het geval..............

Moet dat klepje ook schanierend worden??
Greetz, Kale
Dragonfly

Bericht door Dragonfly »

dit ziet er super uit hoor. Die decals op welk papier zijn die gedrukt en met welke printer (APLS ??? ) zijn deze gedrukt.Vooraal die witte had ik graag geweten hoe je die maakt
Ik blijf dit volgen hoor :)
Afbeelding
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Begint al echt een 100% schaalmodel te worden. Ben benieuwd hoe hij gaat worden met de onderdelen die nog geinstalleerd moeten worden. Maar het is echt een pracht project :thump_up:
Afbeelding
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

:shock: zo dat ziet er goed uit :thump_up:
BVR

Bericht door BVR »

Zóóó die is mooi! :worshippy:
Super gedaan, hij is echt strak! Die gele koplampen zien er echt gaaf uit :thump_up:
Benieuwd hoe hij er met de toevoegingen uitziet :mrgreen:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Kale schreef:Moet dat klepje ook schanierend worden??

Nee, dat was ik niet van plan. Degene die persé de tankvulling wil zien kan ook het kofferdeksel opentrekken. :mrgreen: :mrgreen:
Nee,...eventjes serieus, wat ik eigenlijk bedoelde is dat het niet eenvoudig is om het klepje met de hand zo te vijlen dat het op een zodanige manier in de uitsparing valt dat alle naden rondom het klepje allemaal even breed en evenwijdig zijn. Het klepje moet dus exact aansluiten in het kofferdeksel.
Maar het werk om dit dan ook nog scharnierend te maken weegt eigenlijk niet op tegen het resultaat. Zo heb ik er ook nog aan gedacht om verlichting in de lampen te bouwen, maar ook hier hetzelfde verhaal.
Dit vooral omdat om dit model érg moeilijk te demonteren is zonder brokken te maken,...en tja, dan moet je afwegingen maken. Daarbij nog meegenomen dat een scharnierend of geen scharnierend klepje geen afbreuk doet aan de auto, was de beslissing vrij eenvoudig.
Carpe Diem

Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Dragonfly schreef:dit ziet er super uit hoor. Die decals op welk papier zijn die gedrukt en met welke printer (APLS ??? ) zijn deze gedrukt.Vooraal die witte had ik graag geweten hoe je die maakt
Ik blijf dit volgen hoor :)

De decals zijn gemaakt op Supercal materiaal en geprint op een huis-thuis en keuken inktjetprinter (Epson) in een resolutie van 300.

In het eerste bericht is een aanpassing gemaakt over hoe dit te doen: zie "Witte letters op een zwarte ondergrond maken".
Carpe Diem

Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Goedemorgen, wat een prachtig mooi model is dat geworden heren, dikke complimenten :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Leuk dat jullie zo positief zijn, dat doet me goed :mrgreen:
DTM

Bericht door DTM »

Thumps up voor dit mooie model hoor! :thump_up: Nog wat kleine dingetjes als puntje op de i, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt!
Bracer

Bericht door Bracer »

Manmanman wat mooi :drool: een dikke :thump_up: waard wat mij betreft! (wat is t volgende project? deze formule schijnt wel te werken) :mrgreen:
Afbeelding
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Zo de bijeenkomst met de leden van de Namac is voorbij. Het was een zeer geslaagde avond en velen waren laaiend enthousiast over het model. Ik heb vele verzoeken gekregen met de vraag wanneer en hoe ze ereen kunnen bemachtigen.

Daarnaast waren de teamleden ook zo enthousiast dat voor 99% zeker is, dat voor Matt en mijzelf dit een vervolg gaat krijgen.
Ik hoop hierover jullie binnenkort meer te vertellen.

Hier wat foto's.

http://members.home.nl/tburgmeijer/Lammertinkporscheproject/Bezoek/
Laatst gewijzigd door Bart op za 02 jul 2005 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie