Opstelling van je verzameling

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
elcamino
Schaal: 1:18

opstelling

Bericht door elcamino »

ik heb ze op jaartal staan
bouwjaar wel te verstaan.
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

bij mij staan alle modellen op merk in de vitrine
de favoriet staan in de huiskamer en
de minder populaire modellen boven op de kamer bij mijn pc
het zijn er nu :worshippy: 300 :worshippy: en heb er een
nieuwe vitrine bij moeten kopen ivm ruimte gebrek :oops:
Laatst gewijzigd door andre op di 13 sep 2005 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Probeer het eens zo:
-Op schaal
-Op tijdperk (pre-1970, jaren '70, jaren '80, enz.)
-Op thema. Je kunt bijvoorbeeld alle proto's bijelkaar zetten, alle racewagens, alle rallywagens, alle wegauto's, alle goedkope speeltjes...

Een leuke mix lijkt mij....

iig succes :thump_up:
Frenk74
Contacteer:

Bericht door Frenk74 »

Bij mij staan alle auto's van Verstappen op 'team'. En dan ook nog in volgorde van race en in schaal.

Van team die alleen 1:43 hebben uitgegeven, staan ze op race-volgorde en het jaartal :thump_up:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Ik per land. En dan per merk. En dan per modelautomerk.
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Ik heb het verandert. Ik heb nu per thema en per merk (afhankelijk van een aantal factoren)

Dus ik heb nu een WRC set, een setje met zwaailampen, etc. en een setje Norev, Matchbox, Hot wheels etc.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

ik vind het zo irritant, ik heb van 1 coureur (alonso dus :P) een aantal verschillende schalen, verschillende merken (dus doosjes), en dan heeft ie ook nog eens bij verschillende teams gereden! Weet nooit hoe ik het moet opstellen..
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

In mijn huiskamer staan mijn favoriete modelauto's. (Le Mans, Formule 1 en DTM).

In mijn 2 grotere vitrines staat er 1 met louter Formule 1 en 1 met louter straatauto's.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Schaal is bij mij makkelijk dat is 1/43 8) Maar in het verleden had ik modellen van 1/16 tot 1/28.
Ik heb alijd een sterke voorkeur gehad voor opstellen per bouwjaar. Ik heb mijn 1/43 collectie wel is per merk en land opgesteld, maar vind dat niet zo spannend. Een serie Corvettes geeft wel een leuk overzicht hoe de auto zich ontwikkeld heeft, maar laat dan niet zien hoe de concurrentie er uit ziet. Persoonlijk vind ik het mooier om een dikke Mercedes 300 SL naast een Ferrari 340 Mexico te zien 8)

Daarnaast mag ik graag werken met hoogte verschillen. Ik heb op dit moment drie vitrinekasten. Ik moet nog de keuze maken om die op te knappen of nieuwe te gaan bouwen. Eén ding staat wel vast ik werk met houtenschappen. Ik ga houten standaards maken waarvan de zijkanten opengewerkt worden. Ze worden zo dat ik er een op maat gemaakte diorama's onder kan schuiven.
Ik houd niet van prop volle kasten. Hoewel ik dit op dit moment bij gebrek aan andere opberg ruimte wel heb :oops: :oops: Liefst wissel ik eens in de zoveel tijd de inhoud van de kasten. Dan heb je weer is wat anders te bekijken
fish88

Bericht door fish88 »

foto's zeggen meer dan woorden :wink: (ik heb geen digitale fototoestel dus dat is wel irritant :oops: )

ik heb alles in mijn slaapkamer staan (toch geen al te grote collectie) mijn 10 1/43 modellen staan op een plank aan de muur in hun nog orginele doosjes. en mijn montoya collectie 1/18 staat in een vitrine kast die al bijna volstaat :oops:
Laatst gewijzigd door fish88 op di 13 sep 2005 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Helemaal gelijk. Alleen moet er wel wat te fotograferen zijn :D :P Kan nu eenmaal niet fotograferen wat er niet is. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door jonnoT op do 15 sep 2005 08:22, 2 keer totaal gewijzigd.
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Zelf heb ik mijn kast op jaartal ingedeeld. Linksbovenin de oudste Ferrari's, rechtsonder de jongste. Staat nu wel propvol, maar heb gewoonweg geen ruimte...

Het is trouwens fotograferen met een F, niet met een V
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

JurrienK schreef:Zelf heb ik mijn kast op jaartal ingedeeld. Linksbovenin de oudste Ferrari's, rechtsonder de jongste. Staat nu wel propvol, maar heb gewoonweg geen ruimte...

Het is trouwens fotograferen met een F, niet met een V

Ik heb mijn Ferrari F1 verzameling ongeveer per decennia opgesteld. Om de tussenliggende ruimte goed te kunnen opvullen heb ik nog eens halve glasplaten gebruikt. Ik werk ook af en toe graag met plexieglas zuiltjes om de modellen "omhoog" te brengen, die achteraan opgesteld staan en zodoende ook in het zicht te laten komen.

[center]Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/center]
Jos

Bericht door Jos »

ik heb ook even snel fotootjes gemaakt...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tis een beetje druk, maar het halve schap dat Albers nog heeft wordt binnenkort ook Alonso, ik ga de indeling weer eens veranderen 8)
Quadrifoglio Verde
Contacteer:

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Bij mij staan ze eerst op land en dan op merk. Dat betekent dat zo'n driekwart Italiaans is en daarvan het grootste deel Alfa's. Vervolgens nog wat Franse auto's en dan de rest. Er staat ook nog wat in de kast, want ik kan niet alles kwijt in de vitrine :D

Verder heb ik de vitrinekast wel wat aangekleed met folders en logo's enzo.
Plaats reactie