Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hoe heb je betaald? Via Paypal is het geld makkelijk met een geschil terug te vorderen. Een Emailbombardement helpt ook wel Via Ebay kun e ook zijn privé gegevens opvragen en hem desnoods bellen.
Bij mij doet de postbode ook de pakketjes, en die had het pakketje zonder briefje bij een buurman gekieperd. Die vervolgens pas na een week mij het pakketje gaf (buurman heeft nachtdiensten (Ambulance), ik zie de goede man bijna nooit).
Wat betreft verzending vind ik het erg moeilijk. Echt goede opties heb je niet voor prijsgunstig verzenden, zeker niet buiten NL.
Ook de bewijslast als verkoper naar instanties als Ebay en Paypal is erg lastig. Ik verkoop een (data)CD naar een aantal mensen: USA (2x), Canada (2x), Spanje, UK. Van de 6 CD's zijn er 3 met de post verdwenen. 2 man claimen bij Paypal, en 1 ontvanger klaagt dat hij de CD niet in zijn DVD speler kan afspelen. (stond ook duidelijk in omschrijvig dat dit niet kon). Deze man claimt bij Paypal dat hij de CD niet ontvangen heeft. Derhalve kostte mij dit dus 3x 30 dollar, tenzij ik via internationale track/trace kan aantonen dat de goederen ontvangen zijn. Paypal accepteert geen andere bewijzen. De TPG biedt deze service niet. UPS wel, maar de transportkosten ontstijgen de waarde van de CD.
Post-diefstal en frauderende klanten besluiten je dan al snel te stoppen met deze vorm van verkoop.
Herman schreef:Bij mij doet de postbode ook de pakketjes, en die had het pakketje zonder briefje bij een buurman gekieperd. Die vervolgens pas na een week mij het pakketje gaf (buurman heeft nachtdiensten (Ambulance), ik zie de goede man bijna nooit).
Wat betreft verzending vind ik het erg moeilijk. Echt goede opties heb je niet voor prijsgunstig verzenden, zeker niet buiten NL.
Ook de bewijslast als verkoper naar instanties als Ebay en Paypal is erg lastig. Ik verkoop een (data)CD naar een aantal mensen: USA (2x), Canada (2x), Spanje, UK. Van de 6 CD's zijn er 3 met de post verdwenen. 2 man claimen bij Paypal, en 1 ontvanger klaagt dat hij de CD niet in zijn DVD speler kan afspelen. (stond ook duidelijk in omschrijvig dat dit niet kon). Deze man claimt bij Paypal dat hij de CD niet ontvangen heeft. Derhalve kostte mij dit dus 3x 30 dollar, tenzij ik via internationale track/trace kan aantonen dat de goederen ontvangen zijn. Paypal accepteert geen andere bewijzen. De TPG biedt deze service niet. UPS wel, maar de transportkosten ontstijgen de waarde van de CD.
Post-diefstal en frauderende klanten besluiten je dan al snel te stoppen met deze vorm van verkoop.
Voor Internationale Track & Trace gewoon het CC nummer invullen op ;
Het CC nummer is uniek in de wereld voor een postzending... dus zou je ze moeten kunnen volgen met de bovenstaande links... Als je een zending verstuurt met een WorldPack Special staat het CC nummer op het verzendbewijs (zelfde nummer als de barcode)