Heb al eens een MTB frame (waarde 2300 euro) voor 100 euro verzekerd laten versturen.
Pakket was open gemaakt en kreeg later ook nog wel een aanslag van een paar euro

bigodino schreef:Hoe gaat het als je een gelukje hebt op b.v. Ebay? Je hebt iets gekocht voor 5 euro wat eigenlijk 50 euro waard is (ik noem maar iets). Kijkt de douane dan niet raar op als de vermelde waarde (5 euro) zoveel lager is als dat het volgens de normen (hun normen?) waard is?
bigodino schreef:Hoe gaat het als je een gelukje hebt op b.v. Ebay? Je hebt iets gekocht voor 5 euro wat eigenlijk 50 euro waard is (ik noem maar iets). Kijkt de douane dan niet raar op als de vermelde waarde (5 euro) zoveel lager is als dat het volgens de normen (hun normen?) waard is?
caprigek schreef:[..]
volgens mij kijken die lui in een lijst en bepalen aan de hand daarvan de waarde van het objekt
correc me if im rong
groet caprigek
Tim schreef:[..]
Nou, daar staan zeldzame schaalmodellen niet op. Tot nog toe (afkloppen) heb ik alleen maar onvoerrechten betaald over de opgegeven waarde, niet over de werkelijke waarde. Moet natuurlijk wel aannemlijk zijn, een digitale camera voor 0.25 cent valt wel op.![]()
Maar: Als Niels een fietsframe erdoor krijgt voor 100 euro, zal het wel meevallen.