Die Japanners zijn zo gek nog niet

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Neuh

Heb al eens een MTB frame (waarde 2300 euro) voor 100 euro verzekerd laten versturen.

Pakket was open gemaakt en kreeg later ook nog wel een aanslag van een paar euro :mrgreen:
Afbeelding
BMWMaX
Contacteer:

Bericht door BMWMaX »

bigodino schreef:Hoe gaat het als je een gelukje hebt op b.v. Ebay? Je hebt iets gekocht voor 5 euro wat eigenlijk 50 euro waard is (ik noem maar iets). Kijkt de douane dan niet raar op als de vermelde waarde (5 euro) zoveel lager is als dat het volgens de normen (hun normen?) waard is?

Ik denk het niet. Ze zijn hopelijk niet gelijk aan die Marktplaatseikels die zelf gaan bepalen of iets meer waard is dan wat jij voor iets wilt hebben.
caprigek

Bericht door caprigek »

bigodino schreef:Hoe gaat het als je een gelukje hebt op b.v. Ebay? Je hebt iets gekocht voor 5 euro wat eigenlijk 50 euro waard is (ik noem maar iets). Kijkt de douane dan niet raar op als de vermelde waarde (5 euro) zoveel lager is als dat het volgens de normen (hun normen?) waard is?

volgens mij kijken die lui in een lijst en bepalen aan de hand daarvan de waarde van het objekt

correc me if im rong

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
Tim

Bericht door Tim »

caprigek schreef:[..]

volgens mij kijken die lui in een lijst en bepalen aan de hand daarvan de waarde van het objekt

correc me if im rong

groet caprigek

Nou, daar staan zeldzame schaalmodellen niet op. Tot nog toe (afkloppen) heb ik alleen maar onvoerrechten betaald over de opgegeven waarde, niet over de werkelijke waarde. Moet natuurlijk wel aannemlijk zijn, een digitale camera voor 0.25 cent valt wel op. :roll:
Maar: Als Niels een fietsframe erdoor krijgt voor 100 euro, zal het wel meevallen.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
caprigek

Bericht door caprigek »

Tim schreef:[..]

Nou, daar staan zeldzame schaalmodellen niet op. Tot nog toe (afkloppen) heb ik alleen maar onvoerrechten betaald over de opgegeven waarde, niet over de werkelijke waarde. Moet natuurlijk wel aannemlijk zijn, een digitale camera voor 0.25 cent valt wel op. :roll:
Maar: Als Niels een fietsframe erdoor krijgt voor 100 euro, zal het wel meevallen.

staan mischien niet alles in

maar die lui van de belasting kijken ook regelmatig op internet site's
(willen ook weten waar ons zwart geld naar toe gaat)
dus waarom de duane niet

ook bij de duane werken mensen en mensen verzamelen
dus als er een pluim in zijn reet wilt word dat soort dingen ook gemeld

kan 100 keer goed gaan maar als ze jou er net tussen uitpakken hebbie pech

en het risico als je iets goedkoper laat verzekeren dan het waard is
is de problemen die je hebt als het fout gaat
toon dan maar eens aan dat het meer gekost heeft
(heeft iemand daar al eens mee temaken gehad dan hoor ik dat graag)

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Over die paar euro gaan ze niet moeilijk doen, echt niet. Grote kans dat modelauto's nog in het vrije deel vallen.

Kost hun meer dan dat het op levert.

1 auto met BPM levert meer op dan dat er hier op het forum word ingevoerd.

Laat je het "te duur" verzekerd verzenden kun je er op rekenen dat je een keer "gepakt" word. Laat je het verzenden met een verzekerd bedrag van <40 euro zit je wel goed.
Afbeelding
Plaats reactie