Ebay problemen...
Inderdaad, en als opgelichte trek je bij eBay lang niet altijd aan het langste eind...
Die zoektermen irriteren me inderdaad mateloos. Maar dat probleem heb je tegenwoordig zelfs op marktplaats, en er lijkt niets tegen te doen.
Blijkbaar is eBay er niet in geïnteresseerd om hier iets tegen te doen, want ze denken dat het ze niet zoveel kopers kost dat het de moeite van het controleren rechtvaardigt.
Die zoektermen irriteren me inderdaad mateloos. Maar dat probleem heb je tegenwoordig zelfs op marktplaats, en er lijkt niets tegen te doen.
Blijkbaar is eBay er niet in geïnteresseerd om hier iets tegen te doen, want ze denken dat het ze niet zoveel kopers kost dat het de moeite van het controleren rechtvaardigt.
Zoiets zet het hele feedback systeem toch op losse schroeven, of zie ik dat verkeerd?
aan de ene kant wel, echter dergelijke verkopers zullen ivm met "normale" transparante verkopers lagere eindprijzen genereren waardoor het minder aantrekkelijk wordt om een dergelijke strategie te hanteren. Het aantal verkopers met een afgeschermd profiel is dan ook erg laag naar mijn mening, en verkopers die dit hebben zal ik maar goed nachecken op de reden om een afgeschermd profiel aan te nemen.
Had een object gewonnen van een Duitser.. heb net betaald krijg ik deze mail:
Hello ***
as serious eBay member I want to inform about a dispute with eBay.
I was suspended due to a dispute in paying automatically eBay fees from my account.
This should be cleared the next days.
This has no effect to our auction and the item you bought as in Auction contract agreed. I deliver as agreed the item after receiving the Amount.
Please visit my shop as soon as available again.
We are happy for every positive Feedback.
Don't give us a negative Feedback before sending a Mail with your remark. If something don't work out we would be glad to get a message with your request from you before leaving a negative Feedback. Everything can be cleared.
Thanks !
Best regards and have a nice week,
Hopelijk komt dit goed..

Hello ***
as serious eBay member I want to inform about a dispute with eBay.
I was suspended due to a dispute in paying automatically eBay fees from my account.
This should be cleared the next days.
This has no effect to our auction and the item you bought as in Auction contract agreed. I deliver as agreed the item after receiving the Amount.
Please visit my shop as soon as available again.
We are happy for every positive Feedback.
Don't give us a negative Feedback before sending a Mail with your remark. If something don't work out we would be glad to get a message with your request from you before leaving a negative Feedback. Everything can be cleared.
Thanks !
Best regards and have a nice week,
Hopelijk komt dit goed..

Droes schreef:
Hopelijk komt dit goed..![]()
Denk het wel..anders had ie ook niet de moeite genomen om er een mailtje over te typen.
Ik heb ook al herhaaldelijk gedonder gehad met Ebay over betaling van verkoopkosten, lost zich uiteindelijk wel op.
Toch succes ermee.

None of us is as dumb as all of us...
My life adds up to nothing.
- Schumi28
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Droes schreef:waar dient dit topic dan voor? loop niet te schreeuwen hoor..

Hmm ok nu komt die duitser af dat het pakket alleen maar kan verzekerd worden met verzekering bij: 17 euro!
Zonder verzekering was het 9 euro..
Heb het geld al overgeschreven waar de 9 euro verzending bij zat..
Vind het raar, heb al veel pakketjes van Duitsland toegekregen en die waren allemaal zonder verzekering
Zonder verzekering was het 9 euro..
Heb het geld al overgeschreven waar de 9 euro verzending bij zat..
Vind het raar, heb al veel pakketjes van Duitsland toegekregen en die waren allemaal zonder verzekering

Denk dat je Duitser zijn Ebaykosten niet betaald had en tijdelijk door ebay was uitgesloten van handel.
Wat verzendkosten betreft. Als hij de mogelijkheid van onverzekerd verzenden voor EUR 9,00 aanbiedt dan heeft hij dit ook te doen. Ik heb gemerkt dat een redelijk aantal Duitse verkoper alleen verzekerd verzenden via DHL of zo. Ik zou het desnood op een geschil aan laten komen als de Duitser niet meewerkt. Jij hebt conform zijn verzendkosten betaald dus je hebt aan jouw verplichtingen voldaan
Gewoon terugschrijven dat jij de betaling niet ongedaan kan maken en dat je conform zijn richtlijnen gehandeld hebt en dat je nu eist dat hij het model je toestuurd.
Wat verzendkosten betreft. Als hij de mogelijkheid van onverzekerd verzenden voor EUR 9,00 aanbiedt dan heeft hij dit ook te doen. Ik heb gemerkt dat een redelijk aantal Duitse verkoper alleen verzekerd verzenden via DHL of zo. Ik zou het desnood op een geschil aan laten komen als de Duitser niet meewerkt. Jij hebt conform zijn verzendkosten betaald dus je hebt aan jouw verplichtingen voldaan

Gewoon terugschrijven dat jij de betaling niet ongedaan kan maken en dat je conform zijn richtlijnen gehandeld hebt en dat je nu eist dat hij het model je toestuurd.
Hmm het proberen waard..
moet wel zeggen op de veiling stond 17 euro, ik had gevraagd om niet verzekerd op te sturen en hij was daarmee akkoord!
daarna het geld overgeschreven..
nu kan het niet meer onverzekerd
mja als hij echt zijn extra euro's wil dan kan hij ze krijgen, kga geen zaak beginnen op ebay (heb daar helemaal geen ervaring in).
Maar een positieve feedback moet hij niet verwachten dan!
moet wel zeggen op de veiling stond 17 euro, ik had gevraagd om niet verzekerd op te sturen en hij was daarmee akkoord!
daarna het geld overgeschreven..
nu kan het niet meer onverzekerd

mja als hij echt zijn extra euro's wil dan kan hij ze krijgen, kga geen zaak beginnen op ebay (heb daar helemaal geen ervaring in).

Droes schreef:
Probeer het dan eerst zo op te lossen.
Erg lastig als mensen niks zeggen of laten weten en achteraf zonder waarschuwing negatieve feedback geven.

Zeg desnoods erbij dat je negatieve feedback wil gaan geven ivm de veranderde verzendkosten, meeste verkopers met 100% vinden hun rating belangrijker dan een paar euro.
None of us is as dumb as all of us...
bigodino schreef:Ik las laatst dat een Ebay-lid maar liefst 6 ID's kan aanmaken en dat het aantal feedbacks afgeschermd kan worden (laatste heb ik al gezien). Zoiets zet het hele feedback systeem toch op losse schroeven, of zie ik dat verkeerd?
Ik heb zelf ook twee ID's, één privé en één voor de 'handel'. Hou het liever gescheiden.
Afgeschermde feedback: vertrouw je het niet, doe dan geen zaken met zo iemand.
Een beetje graven in de feedback kan geen kwaad, zo betrapte ik een paar belgen eens op prijsopdrijving en in een ander geval het 'repareren' van een tamelijk negatief uitgevallen feedbackscore.
Kijk ook eens naar reacties van verkopers op negatieve feedback. Kwam zo een keer een Italiaan tegen die vrijwel elke neg-fb beantwoorde met beledigende teksten in hoofdletters. Ook al was z'n score helemaal niet zo slecht (tegen de 99%), met zo iemand doe ik geen zaken.
Wat die verzendkosten betreft: stel tijdig je vragen en doe dat via de vraagknoppen van de betreffende veiling. De berichten antwoorden komen dan te staan in je ebay-inbox. Daar kan je op terugvallen in geval van geschillen.
Tot slot: pas op voor phishing en spoof. Dit zijn mails van criminele bendes die proberen jou over te halen je gegevens door te geven. Wat ze daarmee willen doen laat zich raden. Hun mails zien er bedriegelijk echt uit. Ik krijg bijna wekelijks verzoeken om mn account te checken, onder bedreiging van 'suspending your account' of om een helemaal niet door mij gekocht object te betalen. Klik bij twijfel NOOIT op de links/knoppen in die mail, maar stuur de mail zonder wijzigingen door naar spoof@ebay.nl Binnen een paar uur krijg je antwoord of die mail echt is.
(Je kan het zelf controleren door op zo'n link met rechts te klikken en dan eigenschappen (op properties) aan te klikken. Dan zie je dat er soms een heel ander adres achter schuilgaat dan wat de email toont. Ik kan alleen niet garanderen dat deze check 100% waterdicht is)
Bij verdachte paypal-mail, doorsturen naar spoof@paypal.com
Ik ben ook al iemand op ebay tegen gekomen die zijn feedback totaal afgeschermd heeft. Wel Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! als je ziet dat zo'n persoon een aantal negatieven heeft staan en jij niet kan lezen waar het over ging. Zeker omdat ik nu ook met hem een probleem heb omdat ik een beschadigd model heb ontvangen.
Droes@ Als jij heb bericht nog heb waarin de Duitser akkoord gaat met jou voorstel voor onverzekerd verzenden dan sta je volgens mij wel sterk bij ebay omdat de Duitser dan niet kan roepen dat hij in de advertentie 17 euri had staan. Ebay zegt meestal dat je het overeen gekomene moet nakomen. En onverzekerd verzenden is altijd mogelijk.
Droes@ Als jij heb bericht nog heb waarin de Duitser akkoord gaat met jou voorstel voor onverzekerd verzenden dan sta je volgens mij wel sterk bij ebay omdat de Duitser dan niet kan roepen dat hij in de advertentie 17 euri had staan. Ebay zegt meestal dat je het overeen gekomene moet nakomen. En onverzekerd verzenden is altijd mogelijk.