hoe verzamelen ?
Mijn verzamelgebied is hoofdzakelijk 1/43 sportwagens (geen F1 of LeMans Portotypes vanaf 1972). Ik koop modellen van diverse merken en van verschillend niveau van kwaliteit. Dus van Burago tot Art Model. Heb nu bijna 400 modellen in twee jaar bij elkaar gespaard en de collectie groeit in rap tempo door 

Laatst gewijzigd door jonnoT op zo 15 jan 2006 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn verzamel-interesse is ook best breed te noemen. Naast TVR modellen in schaal 1/18, spaar ik ook Jaguars, Aston Martins, Porsches en nog wat andere mooie merken. Hey type model kan ook erg verschillen, ik heb modellen van Can-Am tot aan F1... Kortom, ik verzamel gewoon wat ik mooi vind.
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
Na een lange tijd Porsche's , Ferrari's en andere exoten gespaard
te hebben ben ik helemaal overgestapt naar gewone straat modellen.
Mijn voorkeur gaat uit naar Japanse wagens maar heb ook Duitse,
Italiaanse en wat Amerikaanse modellen in mijn collectie staan
Mijn verzameling telde tot voor kort zo'n 328 modellen maar heb een
hoop Bburago's van de hand gedaan ik zit nu op 275 modellen
allen in de schaal 1:18 en verdeeld over 8 vitrine's
te hebben ben ik helemaal overgestapt naar gewone straat modellen.
Mijn voorkeur gaat uit naar Japanse wagens maar heb ook Duitse,
Italiaanse en wat Amerikaanse modellen in mijn collectie staan
Mijn verzameling telde tot voor kort zo'n 328 modellen maar heb een
hoop Bburago's van de hand gedaan ik zit nu op 275 modellen
allen in de schaal 1:18 en verdeeld over 8 vitrine's

Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Kan ik heel kort over zijn:
Ferrari, alle goedkopere merken en alle schalen
Ferrari, alle goedkopere merken en alle schalen

Laatst gewijzigd door JurrienK op zo 15 jan 2006 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Ik verzamel voornamelijk Verstappen en Senna Collection modellen. Daarnaast hou ik voor andere F1 modellen geen bepaalde strategie meer aan, omdat ik me daar simpelweg toch niet aan kan houden. Een mooie F1 is een mooie F1 en dus welkom in m'n collectie. De verzameling bestaat op een paar Onyxjes na tot nog toe volledig uit Minichamps modellen.

- De_Modelautogarage
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
- model1op43
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: hoe verzamelen ?
j.voortman schreef:Verzamelen jullie alleen een bepaald merk van een fabrikant?
Maar eh ... wat gaat j.voortman eigenlijk verzamelen

Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en

Na jarenlang alles verzameld te hebben wat ik leuk vond, ben ik begonnen met Engelse auto's uit de jaren '50, '60 en '70. Toen ik in 1993 een 1:1 Audi kocht, kwamen daar ook wat Audi-modellen bij. Sindsdien verzamel ik vrijwel alleen Audi's en aanverwante merken (DKW, NSU enzovoorts) in alle schalen, van goedkope speelgoedjes tot dure handbouw.
Rally in de schaal 1:43 vanaf de tweede helft jaren 60 tot heden.
Van elk automerk elk model dat in het WK heeft meegereden.
Als dat niet het geval is het EK.
Als ook dat niet opgaat het desbetreffende landenK.
1 exemplaar is in principe voldoende, als er sprake is van carrosseriewijzigingen of een evolutieversie wil ik die ook bemachtigen.
Van elk automerk elk model dat in het WK heeft meegereden.
Als dat niet het geval is het EK.
Als ook dat niet opgaat het desbetreffende landenK.
1 exemplaar is in principe voldoende, als er sprake is van carrosseriewijzigingen of een evolutieversie wil ik die ook bemachtigen.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
- 1:18 24/7
- Schaal: 1:18
Aangezien deze draad is verworden tot een 'wat is je verzamelthema?' draad, zal ik ook eens proberen of ik mijn thema kan verwoorden.
Ik verzamel race en straatwagens van ongeveer 1930 tot heden, uit Japan, Europa en Amerika. Schaal is 1:18. Fabrikanten, veel Autoart, maar ook de goedkopere merken heb ik wel wat van.
Met andere woorden: als het vier wielen heeft en in schaal 1:18 is heeft het een kans om in mijn verzameling te komen...

Ik verzamel race en straatwagens van ongeveer 1930 tot heden, uit Japan, Europa en Amerika. Schaal is 1:18. Fabrikanten, veel Autoart, maar ook de goedkopere merken heb ik wel wat van.
Met andere woorden: als het vier wielen heeft en in schaal 1:18 is heeft het een kans om in mijn verzameling te komen...

- Jolly Club
Wat een WRC verzameling moest worden is inmiddels veranderd in een verzameling rallymodellen van Ford, Lancia en Fiat. Ik heb 1:43 en 1:18 modellen, al moet ik zeggen dat 1:18 in verband met beperkte ruimte steeds meer naar de achtergrond verdwijnt.
En af en toe een zijweggetje als ik er een hele goede reden voor heb
En af en toe een zijweggetje als ik er een hele goede reden voor heb

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -