FIA-GT1 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door fish88 »

Dankzij die oudjes hebben ze toch nog een veld vol weten te krijgen :lol: .

Ben benieuwd wat het wordt, hoop dat ondanks de veranderingen de DBR9 het goed gaat doen en weer nieuw leven ingeblazen krijgt. Aangezien niemand vorig jaar met de wagen rondreed. Volgens de geruchten worden Thomas Enge, Stefan Mucke en Darren Turner van stal gehaald om de DBR9 weer in victory lane te krijgen dus dat kan best positief uitpakken.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Stranger
Berichten: 142
Lid geworden op: za 08 mar 2008 16:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door Stranger »

belcar schreef:PK Carsport zal er dit jaar niet meer bijzijn :(
Maar goed, de wagen van PK Carsport was van Hezemans en dus zien we die gewoon terug als Phoenix Racing Carsport.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door Ferrari10flrb »

Kijk dat is nog eens een mooie startlijst. :thump_up:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door Markopolo »

Yeah! :dance:
De deelname van Mike Hezemans onder de vlag van het team Phoenix Racing/Carsport was al bekend, maar ook Peter Kox zal dit jaar aan de start verschijnen van het nieuwe FIA-wereldkampioenschap in de FIA-GT1-categorie. Daarmee is Eindhoven misschien wel de stad met de grootste dichtheid in FIA-WK-GT1-rijders, met hooguit Monte Carlo als concurrent. Peter Kox gaat rijden met een Lamborghini Murciélago R-SV (inderdaad, verreweg de langste type-aanduiding op de WK-inschrijflijst) van het Duitse Reiter Engineering. De afgelopen jaren reed Kox al heel wat races met het merk en het team. “Ik heb er alle vertrouwen in dat Hans Reiter hiermee weer een goed project in handen heeft”, zegt Kox.
En hoe zit het met Le Mans? “Voor Le Mans heb ik een aantal opties”, luidt het diplomatieke antwoord. Het zou ons niet verbazen als Aston Martin en Spyker daartoe behoren.
En:
Matech Competition heeft voor haar rijdersbezetting in het FIA GT1 kampioenschap vijf coureurs uitgenodigd voor een test met een speciale Matech Ford GT3. Onder de genodigden bevindt zich Carlo van Dam.
Gaat goed met de NL-dragers :cool:
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door fish88 »

Nog een Nederlander voor FIAGT.
Drivers for All Ink Münnich Motorsport Lamborghini Murcielago LP670 SV:
- Nicky Pastorelli/Dominick Schwager.
- Marc Basseng/Christophe Bouchut
http://www.daily-endurance.com/fia-gt1- ... elado.html

Moet zeggen dat de line-ups tot nu toe (Van AM bijvoorbeeld, Darren Turner en Thomas Enge op 1 wagen :worshippy: ) er erg goed uitzien.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Stranger
Berichten: 142
Lid geworden op: za 08 mar 2008 16:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door Stranger »

Moet die Spanjaard toch maar eens leren niet alle berichten van Planetlemans.com te jatten zonder bronvermelding. :D
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door Markopolo »

Stranger schreef:Moet die Spanjaard toch maar eens leren niet alle berichten van Planetlemans.com te jatten zonder bronvermelding. :D
Stuur em anders effe een PBtje :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stranger
Berichten: 142
Lid geworden op: za 08 mar 2008 16:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door Stranger »

Aangesproken - altijd handig als je weet wie het is.

Overigens zal Pertti Kuismanen in de meeste races Oliver Gavin naast zich krijgen in de Mad Croc Corvette.
In de races waar Gavin niet kan rijden (3x valt een GT1 WK race samen met een ALMS race) zal hij worden vervangen door Mika Salo.

Zo...hebben jullie ook een soort van scoopje ;)
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door 1:18 24/7 »

Olly Gavin?!?!?!?! Mika Salo!?!?!?! Nog nooit van gehoord! Konne ze geen goeie coureurs krijgen dan? Ben wel benieuwd naar de livery! :thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door Markopolo »

De GT1 is los :dance: :cool:

Met gelijk een bundel aan kneitergeile pic's van de monsters die gaan rijden: http://www.gt1world.com/photos

Love de All-ink en de Reiter nu al :drool: :drool:

Afbeelding

Afbeelding

en wat te denken van de Mad-Croc Vette :shock: :drool:

Afbeelding

LOOKSMART, SPARK!!!! :angel:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door Markopolo »

Wat een wereldconcept dit!! :worshippy: :worshippy: :worshippy: (op dat strafgewichten gedoe na dan :eh:)

Heerlijke races, prachtige wagies, fraaie oplossingen bij de pitstops, gewoonweg heerlijk om naar te kijken :dance:

Eerste race nog even de kat uit de boom gekeken, maar na Silverstone ben ik helemaal verkocht. Spa, Nurburgring here i kom!! :D :cool:

Jammer voor de AM's in race 2 op Silverstone, maar zou wel een Nissan die al een overwinning in de pocket heeft en een Lambo :worshippy: met een podium (3de)
En dat er een wereld van verschil zit tussen de races bewezen de Ford GT's wel, overwinnen in Abu Dahbi en zoekgereden worden op Silverstone.

Wel Kortom Uitermate Teleurstellend de Vette van Hezemans ik de fik vloog, scheelde niet veel voor em:
raceXpress schreef:Mike Hezemans in vlammenzee: "Ik kreeg bijna geen lucht meer" + FOTO's
SILVERSTONE - Mike Hezemans reed afgelopen weekend samen met teamgenoot Anthony Kumpen in het FIA GT1 World Championship. Op het F1-circuit van Silverstone kwam het duo er nauwelijks aan te pas, aangezien de Corvette Z06.R te zwaar was. Toch zorgde Hezemans voor het nodige spektakel, toen na enkele ronden in de hoofdrace de vlammen uit zijn bolide kwamen. De Nederlander zag spontaan geen hand voor ogen meer door de flinke rookontwikkeling, en kende enkele heftige seconden.

"Ergens lekte benzine, vraag me niet hoe, maar opeens was er overal zwarte en witte rook. Ik inhaleerde alleen maar rook, dus veel roet in mijn longen. Al met al geen pretje natuurlijk", begon Hezemans. "We waren het gehele weekend gewoonweg te langzaam vanwege ons strafgewicht. Ze hadden ons zwaar overgecorrigeerd en dat zorgde voor veel te langzame rondetijden. In de kwalificatie ging het nog redelijk, maar we waren te zwaar voor een plaats in de top 8, het gewicht was een te grote handicap. Hiermee slaat de organisatie volledig de plank mis."

"In de kwalificatierace eindigden we als zevende, en daarna ging het fout. In de tweede ronde van de hoofdrace gleed de auto alle kanten op, en er lekte overal benzine. Op de banden waardoor de auto niet meer te besturen was. Ik reed het rechte eind op en het begon vreselijk te stinken."

"Naast me brandde het in de auto ontzettend hard, en toen besloot ik maar om zo snel mogelijk te stoppen. Er was veel rookontwikkeling in de cockpit en kon de knop om de deur te openen niet vinden. Die bevindt zich op het dashbord, maar ik zag niets. Dat was wel even een paniekmomentje. Ik trok aan alles en heb het stuur eraf geduwd. Gelukkig was de rook even een seconde weg en kon ik knop vinden om de de deur open te krijgen. Net op tijd. Ik kreeg bijna geen lucht meer", verwoordde Hezemans het scenario.

"Normaal ben ik best rustig maar dit was gewoon eng, met al die rook in je gezicht. Ook in 1996 stond ik op de Nurburgring met mijn Lotus in brand, maar dat vond ik een stuk minder eng. Het was gewoon echt niet fijn. De auto is nog wel te repareren voor de volgende race, ik hoop alleen dat de fabrikant alle onderdelen nog heeft..."

Afbeelding

Afbeelding
Fotobron: RaceXpress.com
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door Ferrari10flrb »

Idd, schitterende race klasse. Nu nog een Ferrari 599 XX erbij en dan is het voor mij helemaal goed. :dance:
Gebruikersavatar
Stranger
Berichten: 142
Lid geworden op: za 08 mar 2008 16:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door Stranger »

Dat gaat niet gebeuren ;)

De Ferrari 458 in GT2 (en dus niet in FIA GT) daarentegen...
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door Ferrari10flrb »

Stranger schreef:Dat gaat niet gebeuren ;)

De Ferrari 458 in GT2 (en dus niet in FIA GT) daarentegen...
Maar ja soms heb je "wensen" en het wordt ook wel weer eens tijd voor een klassieke Ferrari met V12 voorin als opvolger van de 550/575. Goed voor het image.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5186
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: FIA-GT1 2010

Bericht door Schumi28 »

Hoop dat Hezemans in elk geval zijn bolide weer op tijd gemaakt heeft.

Wel aardig dat rtl de FIA GT gaat doen, al vrees ik dat het niet live zal zijn.
Superleague, FIA GT1 en GP2 bij RTL 7

Mannenzender RTL 7 breidt het autosportaanbod onder de paraplu van het RTL GP-platform uit met een aantal raceklassen. Aankomende zaterdag zijn er voor het eerst beelden te zijn van de FIA GT1, het officiële wereldkampioenschap voor GT-wagens. In deze klasse rijdt een groot aantal Nederlandse coureurs. Ook keert aanstaande zondag de GP2 terug bij RTL 7. De races, die in het voorprogramma van de Formule 1 worden verreden, zijn altijd goed voor spektakel. Tevens wordt er bij RTL GP vanaf zondag 9 mei weer verslag gedaan van de Superleague Formula, de spannende strijd tussen de racende voetbalclubs.

FIA GT1
Het FIA GT1-kampioenschap wordt vanaf 1997 georganiseerd. Supersnelle wagens als Maserati, Aston Martin en Lamborghini strijden om de overwinning op historische circuits als Silverstone, Spa en Interlagos. En de Nederlandse inbreng is groot. Zowel Mike Hezemans als Xavier Maassen rijden in een Chevrolet Corvette, voor Lamborghini komen zelfs drie vaderlandse coureurs in actie: Peter Kox, Nicky Pastorelli en Jos Menten.

GP2
Ook in de GP2 rijden twee Nederlanders. Giedo van der Garde doet een gooi naar de titel en Ho-Pin Tung, reservecoureur bij het Formule 1-team van Renault, hoopt op podiumplaatsen. Deze klasse heeft zich inmiddels bewezen als de ideale opstap naar de Formule 1. Coureurs als Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Timo Glock en Nico Hulkenberg werden kampioen in de GP2 en rijden nu in de hoogste klasse van de autosport.

Superleague Formule
De Superleague Formule keert ook terug. AC Milan, Atletico Madrid, Liverpool, AS Roma en PSV zijn zomaar een aantal aansprekende namen die aan de start verschijnen van deze relatief nieuwe raceklasse. Het derde seizoen is inmiddels van start gegaan en Robert Doornbos en Yelmer Buurman verdedigen de Nederlandse eer.

Compleet
Het RTL GP-platform wordt door de toevoeging van deze drie raceklassen nog aantrekkelijker. Met de Formule 1, de Dutch GT4, het Dutch Power Pack, de Superbikes, het WTCC, de Red Bull Air Race, het WRC, het Nationaal Rally Kampioenschap, de Porsche Supercup, de RTL GP Masters of Formula 3 en de Dakar Rally staat RTL GP garant voor het meest complete auto- en motorsportspektakel van de Nederlandse televisie.
Afbeelding
Plaats reactie