Gezocht: tips voor het bouwen van Metal Kits?

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Net zo vaak tot het dekt, en dan nog een keer. BRG is een lastige kleur, de primer is er soms doorheen te zien. Veel dunne lagen gebruiken.
Gebruikersavatar
Donkervoort
Berichten: 1503
Lid geworden op: ma 25 apr 2005 16:01
Locatie: Goes (Zeeland)

Bericht door Donkervoort »

Tom, ik denk dat jij me weer mag adviseren.. :wink:

1. De Donkervoort heeft drie ruiten (voor, links, rechts). Ik heb echt maar 'glas' van 1,3cm bij 4,5cm :doh: Ten eerste gaat dat volgens mij niet lukken en ten tweede, hoe kan ik die het beste bevestigen, kan jij het nog herrineren hoe jij dat hebt gedaan? (let wel, het is een Donkie, dus je zal het altijd kunnen zien..)

2. Photo Etched onderdelen :eh: In mijn geval de luchtinlaat aan de zijkant en de luchtinlaten bovenop de neus. Gewoon met lijm bevestigen en gewoon te spuiten?

Kben nu beetje aan het schuren en alles mooi aan het maken, vrijdag word hij als het goed is gespoten! Nu al zenuwachtig of het gaat lukken..:doh:
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

'Glas' haalde ik altijd uit verpakkingen, van die blisters die in de rekken hangen. Kwestie van verzamelen, ik kom het regelmatig tegen en gooi het gewoon in een doos. Meestal krijg je te weinig bijgeleverd. Bevestigen kan niet met cyanoacrylaat (modelbouwlijm) want dan wordt het wit, ik deed het altijd met een tandenstoker met Velpon. Rondom een klein randje insmeren, zit het prima en restjes zijn makkelijk te verwijderen.
Photo etched spul deed ik ook met een tandenstoker maar dan met tweecomponentenlijm, waarmee ik de rest van de kit ook monteerde.

Succes!
Gebruikersavatar
Donkervoort
Berichten: 1503
Lid geworden op: ma 25 apr 2005 16:01
Locatie: Goes (Zeeland)

Bericht door Donkervoort »

Vanavond heb ik samen met een vriend die goed kan spuiten het model gespoten! :shock: Wow, het ging goed! 2 lagen Primer, toen ongeveer een half uur gewacht en daarna 3 lagen de uiteindelijke kleur. Body en wings en uitlaat BRG, cocpit Black, onderkant Grijs en de stoelen Red! Alleen met de stoelen hadden we wat proberen, waarschijnlijk niet goed ontvet, maar ik tip ze later wel bij met een kwastje. Het model staat nu nog te drogen en morgen ga ik hem ophalen! Dan zal ik ook foto's maken van het resultaat!

Alleen nu nog in elkaar zetten...wordt ook een heel werk :angel:

Tom, bedankt voor de tips! :thump_up:
Gebruikersavatar
Donkervoort
Berichten: 1503
Lid geworden op: ma 25 apr 2005 16:01
Locatie: Goes (Zeeland)

Bericht door Donkervoort »

Hier 2 pics van het spuitwerk. De kleur komt niet zo goed uit, in het echt is het veel donkerder..veel mooier.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Strak gedaan!
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ziet er heel goed uit, mooi strak.
Gebruikersavatar
GB-Models
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 25 nov 2005 20:49
Schaal: 1:43
Locatie: Haarlem

Bericht door GB-Models »

Ziet er strak uit die Donkervoort! Zat laatst ook te kijken op de site van 'K & R replicas', er zitten leuke aparte modellen tussen. Zoals de MG-ZR in diverse Rally-uitvoeringen, waar ik wel interesse in heb. Ik heb al eens hier en daar geïnformeerd bij enkele model-auto zaken in NL, maar de modellen van K & R zijn alleen in Engeland te verkrijgen. Dus dat wordt waarschijnlijk rechtstreeks bestellen bij deze fabrikant. Heeft iemand hier al ervaring mee :?:

Afbeelding

http://www.kandrreplicas.co.uk/
Afbeelding
MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
Donkervoort
Berichten: 1503
Lid geworden op: ma 25 apr 2005 16:01
Locatie: Goes (Zeeland)

Bericht door Donkervoort »

Als ik jouw was zou ik gewoon eBay in de gaten houden. Ik heb hem ook via eBay gekregen. Geef als favourite zoekopdracht K&R Replicas op en dan krijg je automatisch een mailtje als er 1 aangeboden wordt! Succes iig. :thump_up:

Even over mij projectje. Het interieur is af. Ziet er al zeg ik het zelf goed uit. In de kerstvakantie hoop ik hem in elkaar te gaan zetten. Uiteraard zien jullie daar terzijnertijd daar foto's van!
Gebruikersavatar
GB-Models
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 25 nov 2005 20:49
Schaal: 1:43
Locatie: Haarlem

Bericht door GB-Models »

Hé thanx! Goeie tip. :thump_up:

btw. Er is ook een resin-kit geweest van 'Provence Moulage' van de 'ZR'. Maar ja... Schijnt dat deze firma niet meer bestaat, helaas.....
Afbeelding
MvG. Jeroen
Plaats reactie