Gezocht: tips voor het bouwen van Metal Kits?

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Donkervoort

Gezocht: tips voor het bouwen van Metal Kits?

Bericht door Donkervoort »

Wie o wie heeft er ervaring met het in elkaar zetten van de metalen kitjes van het Engelse merk K&R Replicas? Ik heb een Donkervoort D8 Cosworth 1/43 en wil die in elkaar gaan zetten (nu ik het Replicars voorbeeld heb). Wie heeft er tips voor me? Ik heb weinig ervaring met metaal. Voor het spuiten lijkt me moeilijk.

Hoe kan ik hem het beste spuiten?

Voorbeeld hoe het moet worden:
Afbeelding

Groet,

Robbert-Jan (Donkervoort)
Laatst gewijzigd door Donkervoort op vr 21 okt 2005 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
tom

Bericht door tom »

Ik heb ooit eens de Morris Traveller van K&R gebouwd. Mooie kit, is erg goed geworden. Spuiten was niet echt moeilijk- dun laagje primer en daarna een aantal dunne lagen in kleur.

Nog een voorstel: oranje body, donkergrijze of zwarte wielen. Staat waanzinnig, ik zag laatst die combi in het echt.
Donkervoort

tom schreef:Nog een voorstel: oranje body, donkergrijze of zwarte wielen. Staat waanzinnig, ik zag laatst die combi in het echt.

Helaas heb ik die combi al, in de cup versie, van Replicars (Spark). :dance:
Bracer

Bericht door Bracer »

Hmm, zwart lijkt me wel mooi maar de rode velgen....
Is geel met zwarte velgen/interieur niks?
Afbeelding
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

[Mod.edit:titel aangepast: door Matt Modelauto's]

In overleg met topicstarter titel aangepast.
Wil graag meer weten over de voor en tegens die je tijdens het bouwen en airbrushen van zo'n kit op je pad tegenkomt. Dus tips hierover zijn méér dan welkom. :thump_up:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
tom

Bericht door tom »

Het is al een tijdje geleden, eens kijken wat ik me nog kan herinneren...