Gezocht: tips voor het bouwen van Metal Kits?

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Donkervoort

Gezocht: tips voor het bouwen van Metal Kits?

Bericht door Donkervoort »

Wie o wie heeft er ervaring met het in elkaar zetten van de metalen kitjes van het Engelse merk K&R Replicas? Ik heb een Donkervoort D8 Cosworth 1/43 en wil die in elkaar gaan zetten (nu ik het Replicars voorbeeld heb). Wie heeft er tips voor me? Ik heb weinig ervaring met metaal. Voor het spuiten lijkt me moeilijk.

Hoe kan ik hem het beste spuiten?

Voorbeeld hoe het moet worden:
Afbeelding

Groet,

Robbert-Jan (Donkervoort)
Laatst gewijzigd door Donkervoort op vr 21 okt 2005 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
tom

Bericht door tom »

Ik heb ooit eens de Morris Traveller van K&R gebouwd. Mooie kit, is erg goed geworden. Spuiten was niet echt moeilijk- dun laagje primer en daarna een aantal dunne lagen in kleur.

Nog een voorstel: oranje body, donkergrijze of zwarte wielen. Staat waanzinnig, ik zag laatst die combi in het echt.
Donkervoort

tom schreef:Nog een voorstel: oranje body, donkergrijze of zwarte wielen. Staat waanzinnig, ik zag laatst die combi in het echt.

Helaas heb ik die combi al, in de cup versie, van Replicars (Spark). :dance:
Bracer

Bericht door Bracer »

Hmm, zwart lijkt me wel mooi maar de rode velgen....
Is geel met zwarte velgen/interieur niks?
Afbeelding
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

[Mod.edit:titel aangepast: door Matt Modelauto's]

In overleg met topicstarter titel aangepast.
Wil graag meer weten over de voor en tegens die je tijdens het bouwen en airbrushen van zo'n kit op je pad tegenkomt. Dus tips hierover zijn méér dan welkom. :thump_up:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
tom

Bericht door tom »

Het is al een tijdje geleden, eens kijken wat ik me nog kan herinneren...

Passing is vaak een probleem. Het materiaal is zacht en vervormt of breekt snel, voorzichtig behandelen. Montage gaat het beste met tweecomponentenlijm zoals die van Bison. Je zult nog wel wat moeten vullen met dunne lakplamuur en moeten schuren en gronden voor het resultaat perfect is. Als je voorbereiding goed is, kun je een White Metal kit spuiten als een diecast, met gewone (acryl-)lak.
Donkervoort

tom schreef:Passing is vaak een probleem. Het materiaal is zacht en vervormt of breekt snel, voorzichtig behandelen.

Dat probleem ben ik al tegengekomen ja. Opeens paste het niet meer. Een onderdeel was gewoon iets uitgezet ofzo, vervormd dus. Bedankt voor de andere tips! :thump_up:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Op de site van Racing 43 staat een algemeen stukje over het bouwen van metalen kits, er is hier niet gedetailleerd te lezen over spuiten e.d. maar misschien kun je er toch wat bruikbare info vanaf halen :thump_up:

http://www.homosapiensonline.com/racing43/english/guide.html

Succes :D

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Donkervoort

Dank Martin, oppervlakkige maar goede informatie.

Nog een probleem voor mijn kit: er zit een beschrijving bij van 15 regels (in moeilijk Engels). Maar op die site goede tips voor interieur! :worshippy:
tom

Bericht door tom »

Als je die beschrijving nou even overtikt, kan ik 'm voor je vertalen.
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

tom schreef:Als je die beschrijving nou even overtikt, kan ik 'm voor je vertalen.

Of gebruik deze: http://www.worldlingo.com/en/products_services/worldlingo_translator.html
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Donkervoort

Het is niet dat ik geen Engels kan ofzo :doh: maar ze begruiken aparte begrippen. Een beschrijving hoe je een model maakt (metaal) is te vinden op de site van K&R Replicas zelf, maar die is voor mij ook een beetje vaag. Vooral omdat het een Donkervoort is, die wielophanging enzo is gewoon erg fragiel. TVR Freak en ik zijn nu bezig om het in elkaar te zetten om te kijken of alles past en wat gaatjes groter aan het maken.

Toegevoegd na 56 minuten:

Even wat foto's om jullie een idee te geven (met de echte Donkervoort :mrgreen: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Ik wist niet dat een echte Donkervoort zo klein was :mrgreen: :mrgreen:
tom

Bericht door tom »

Donkervoort schreef:Het is niet dat ik geen Engels kan ofzo :doh: maar ze begruiken aparte begrippen.

En daar ben ik aardig in thuis (eufemisme), vandaar mijn voorstel. Was ook niet denigrerend bedoeld.
Donkervoort

Verf gekocht! Aangezien Humbrol uit de handel gaat, dacht ik laat ik dit eens proberen. Een Metal Primer. Model eerst goed ontvetten, dan dit erop spuiten en daarna de uiteindelijke lak. Het zou heel erg mooi moeten kunnen worden (toch Tom?)

AfbeeldingAfbeelding

De kleur word: British Racing Green. Interieur rood, en lichtmetalen velgen. Hoeveel keer de groene lak erover heen spuiten?
Plaats reactie