Benieuwd hoe dit afloopt....
MZZLS, NEMO

Ben ik helemaal met je eens. Maar als ik de verhalen over eBay (en mijn eigen ervaring met hun manier van 'conflictoplossen' (= niet)) en PayPal lees, denk ik niet dat welke getuigenis dan ook maar enige indruk maakt. Net als verzekeringsmaatschappijen hebben ze de gewoonte om alles wat ze niet aanstaat te negeren.Thegs schreef: Ja, maar kunnen wij (Matt, Curbstone, ik, enz) als "ervaren" modelbouwers daar dan geen steentje aan bijdragen. Ik wil mijn handtekening wel zetten, dat ik er voor sta dat dit niet tijdens transport is gebeurt. Ik weet niet hoe het allemaal precies is zijn werk gaat (ben geen ervaren ebayer namelijk), maar wie kunnen wij allemaal aanschieten bij zulke problemen (Ebay, paypal, de verkoper, het verzendbedrijf). Want voor zo'n geldprijs wil je toch niet zo behandelt worden!
Matt Modelautos schreef:Ik weet niet of je via PayPal betaald hebt. Maar dan zou je wel eens onder kopersbescherming kunnen vallen.
Een van de voorwaarden is dat het gekochte voorwerp sterk af moet wijken van het aangebodene.!!!!!
Dat lijkt me hier wel het geval.
Thegs schreef:Ja, maar kunnen wij (Matt, Curbstone, ik, enz) als "ervaren" modelbouwers daar dan geen steentje aan bijdragen. Ik wil mijn handtekening wel zetten, dat ik er voor sta dat dit niet tijdens transport is gebeurt. Ik weet niet hoe het allemaal precies is zijn werk gaat (ben geen ervaren ebayer namelijk), maar wie kunnen wij allemaal aanschieten bij zulke problemen (Ebay, paypal, de verkoper, het verzendbedrijf). Want voor zo'n geldprijs wil je toch niet zo behandelt worden!
Gerwin
mmm.... als ik kijk naar de schade aan de achterspoiler moet ik toch zeggen dat het géén schade is doordat het model gevallen is...Thegs schreef:[..]
Ja, maar kunnen wij (Matt, Curbstone, ik, enz) als "ervaren" modelbouwers daar dan geen steentje aan bijdragen. Ik wil mijn handtekening wel zetten, dat ik er voor sta dat dit niet tijdens transport is gebeurt. Ik weet niet hoe het allemaal precies is zijn werk gaat (ben geen ervaren ebayer namelijk), maar wie kunnen wij allemaal aanschieten bij zulke problemen (Ebay, paypal, de verkoper, het verzendbedrijf). Want voor zo'n geldprijs wil je toch niet zo behandelt worden!
Gerwin
maar hoe verklaar je deze schade dan..... met de beste wil van de wereld kan ik het niet verklaren door een val... er zijn andere onderdelen die dan ook beschadig moeten zijn.. en dat niet zijn..Matt Modelautos schreef:Ben ik toch niet helemaal met je eens Michel.....
De vitrinebox zat in een omdoos, het beste te vergekijken met een schoenendoos. De vitrinebox zit hier strak in, dus zonder opvulling. Volgens TRD zat er verder alleen papier omheen. Dus wederom geen opvulling. Zowel vitrinebox als "schoenendoos" zijn werkelijk in Mintstaat.!!! Er is dus zeker NIET gesmeten met deze verzending.
En kijk eens wat een forse breuk bij die achterspoiler waar hij eens op het bodywork vastzat.
Rondslingerende onderdelen tijdens transport verklaard i.i.g. dit zeker niet. Dit kan niet door rondslingeren in de vitrinebox gebeurd zijn. Het is bijna haaks omgevouwen.!!!
img149.imageshack.us/img149/6756/08schade4zz.jpg
Maar transportschade of niet,...het bewijzen is natuurlijk een ander verhaal. Ik heb het model dus daawerkelijk in mijn handen gehad en kan alleen maar concluderen dat de schade toch echt te groot is voor transportschade. Wat er werkelijk mee gebeurd is zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen,....ben ik bang.
Matt Modelautos schreef:Ben ik toch niet helemaal met je eens Michel.....
De vitrinebox zat in een omdoos, het beste te vergekijken met een schoenendoos. De vitrinebox zit hier strak in, dus zonder opvulling. Volgens TRD zat er verder alleen papier omheen. Dus wederom geen opvulling. Zowel vitrinebox als "schoenendoos" zijn werkelijk in Mintstaat.!!!
Ik weet niet hoe het gebeurd is,...ik was er niet bij. (en ik werk ook niet bij CSI WeertCurbstone Models schreef:maar hoe verklaar je deze schade dan..... met de beste wil van de wereld kan ik het niet verklaren door een val... er zijn andere onderdelen die dan ook beschadig moeten zijn.. en dat niet zijn.
Dat zegd mij niets. Ik kan dit ook omdraaien. Probeer maar eens te bedenken hoe een loszittend onderdeel wat zo'n verwoestend effect heeft gehad op een model dan de voorvleugel, camera en antennes ongemoeid laten.?????Curbstone Models schreef:probeer maar eens te bedenken hoe je deze schade aan een model moet maken door hem te laten vallen.... je zou dan meteen kijken naar de voorvleugel, camera, antennes enz... en die zijn bijna niet beschadigd.