Restauratie Ferrari F2000 BBR

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Nemo

Bericht door Nemo »

Ben absoluut geen fan van Ferrari maar dit verdient geen enkel model :cry: Eigenlijk riekt dit idd naar oplichterij zoals al werdt opgemerkt... zou niet mogen!!!

Benieuwd hoe dit afloopt....

MZZLS, NEMO 8)
tom

Bericht door tom »

Thegs schreef: Ja, maar kunnen wij (Matt, Curbstone, ik, enz) als "ervaren" modelbouwers daar dan geen steentje aan bijdragen. Ik wil mijn handtekening wel zetten, dat ik er voor sta dat dit niet tijdens transport is gebeurt. Ik weet niet hoe het allemaal precies is zijn werk gaat (ben geen ervaren ebayer namelijk), maar wie kunnen wij allemaal aanschieten bij zulke problemen (Ebay, paypal, de verkoper, het verzendbedrijf). Want voor zo'n geldprijs wil je toch niet zo behandelt worden!
Ben ik helemaal met je eens. Maar als ik de verhalen over eBay (en mijn eigen ervaring met hun manier van 'conflictoplossen' (= niet)) en PayPal lees, denk ik niet dat welke getuigenis dan ook maar enige indruk maakt. Net als verzekeringsmaatschappijen hebben ze de gewoonte om alles wat ze niet aanstaat te negeren.

Maar goed, niet geschoten is altijd mis.
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Matt Modelautos schreef:Ik weet niet of je via PayPal betaald hebt. Maar dan zou je wel eens onder kopersbescherming kunnen vallen.
Een van de voorwaarden is dat het gekochte voorwerp sterk af moet wijken van het aangebodene.!!!!!
Dat lijkt me hier wel het geval.

Nee Matt, ik maak geen gebruik van PayPal. Ik koop regelmatig via Ebay, maar alleen landen, die bij de Europese Unie horen. Ik betaal dan gemakkelijk met IBAN en BIC nummers.

Thegs schreef:Ja, maar kunnen wij (Matt, Curbstone, ik, enz) als "ervaren" modelbouwers daar dan geen steentje aan bijdragen. Ik wil mijn handtekening wel zetten, dat ik er voor sta dat dit niet tijdens transport is gebeurt. Ik weet niet hoe het allemaal precies is zijn werk gaat (ben geen ervaren ebayer namelijk), maar wie kunnen wij allemaal aanschieten bij zulke problemen (Ebay, paypal, de verkoper, het verzendbedrijf). Want voor zo'n geldprijs wil je toch niet zo behandelt worden!

Gerwin

Gerwin, allemaal goede bedoelingen, maar uiteindelijk ben je als koper toch de pineut. Dat is het risico als je via Internet koopt en als koper in mijn geval ben je gewoonweg machteloos. Ik weet niet hoe vaak het internetkopen risico als waarschuwing is vermeld bij programma's zoals Kassa, Radar, enz. enz...
Het was geen verzekerde verzending en dan kun je nooit een schadeclaim van TPG-post verwachten. Ondanks dat ik 13,50 Euro voor verzending heb moeten betalen, terwijl volgens de zegel maar 9 Euro is worden betaald. En als het een verzekerde zending was geweest, dan kan alleen volgens mij de afzender een claim indienen bij de post van het land waar de zending aangeboden is. Zo heb ik het tenminste in het verleden ervaren.
Zoals ik eerder aangaf, laat de verkoper niets meer van zich horen. Dus daar kan ik ook geen beroep op doen.
Ebay heb ik een klacht ingediend en ik wacht nog op antwoord, maar ik reken erop, dat ook zij verder niets kunnen doen. Zeker als de afzender zou blijven beweren, dat het tijdens transport het model "vernietigd" is geworden. Ook al heeft de afzender het model onveilig ingepakt.

Al met al heeft hij of de boel belazerd, door een defect model op te sturen of indien het toch tijdens transport gebeurd is, dan is dat te wijten aan de onveilige en slechte verpakkinswijze van de afzender.

Het is zoals Matt al eerder zei:
Misschien moeten we ons ditzelf een beetje aanrekenen.
We weten dat we risico lopen,....maar toch nemen we de gok.
The Red Dream

Ik heb vandaag bericht ontvangen van Ebay en ik heb een geschil gestart, waarbij Ebay tussen mij en de verkoper uit Italië gaat bemiddelen.

Onderstaand bericht ontvangen van Ebay:

Beste Léon,

Hartelijk dank voor je email.

Bedankt voor je melding dat je het betaalde object hebt ontvangen en dat
het niet aan de beschrijving voldoet.

Als je het object hebt betaald en het wijkt sterk af van de
omschrijving, maak dan gebruik van het proces 'Object niet ontvangen of
sterk afwijkend van de omschrijving'.

Ga hiervoor naar de pagina: 'Over regelingen voor kopersbescherming':

http://pages.ebay.nl/help/tp/isgw-buyer ... steps.html

OPMERKING: dit proces dient binnen 10 en 60 dagen na afloop van de
aanbieding te worden opgestart.

Wanneer dergelijke problemen optreden, is het niet altijd zo dat de
verkoper kwaadwillig is. Daarom is het belangrijk dat je de verkoper een
redelijke termijn oplegt, waarbinnen hij/zij de transactie dient af te
wikkelen. Eventueel kun je de verkoper erop attent maken, dat je eraan
denkt, aangifte te doen bij de politie als de verkoper de transactie
niet tot een goed einde brengt.

Als je aangifte bij de politie wenst te doen, geef dan ook de
bankgegevens aan, waarnaar je de betaling hebt overgemaakt. Over het
algemeen kan daarmee het beste de identiteit en het adres van de
rekeninghouder worden achterhaald.

Mocht het nodig zijn dat er politieonderzoek wordt verricht, zal eBay
met de politie samenwerken en deze ondersteunen.

Lees ook de voorwaarden van de door eBay aangeboden standaard
kopersbescherming. Je vindt de informatie over de dekking en criteria
van de standaard kopersbescherming via de volgende link:

http://pages.ebay.nl/help/tp/esppp-cove ... ility.html

Denk er in ieder geval aan, dat je een geschil wegens 'Object niet
ontvangen of sterk afwijkend van de omschrijving' moet hebben geopend,
voordat je de standaard kopersbescherming gebruikt.

Let er ook op, dat de aanbiedingen slechts een bepaalde tijd (90 dagen
na het einde van de aanbieding) op onze server blijven opgeslagen. Print
de betreffende aanbieding uit of maak er een kopie van op je harde
schijf, om er zeker van te gaan dat de informatie niet verloren gaat.

Vanwege de wetgeving mag ik je geen rechtsadvies geven. Als je
rechtsadvies wilt hebben, ga dan het beste naar een juridisch adviseur.

Ik betreur het, dat je een onplezierige ervaring met een andere
gebruiker hebt opgedaan en hoop dat je toekomstige eBay-transacties
probleemloos verlopen.

Met vriendelijke groet,

Edzard Haas
Afdeling Regels en Veiligheid
eBay International AG
caprigek

Bericht door caprigek »

klasse

en nu afwachten

groet caprigek
veel sterkte in ieder geval
all objects in the mirror will be soon

dissapear
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

ik ben benieuwd of hier wat uit komt, succes in elk geval!
The Red Dream

De onderstaande berichten (onderste het eerst) komen nu voor in het geschil:

pieteschen 20-jun-06 om 08:01:58 CEST

Geschil doorgegeven aan eBay
Eindcommentaar: Onzin van de verkoper. Ik moest 13,50 Euro betalen aan verkoper voor verzekerde verzending, terwijl
hij maar 9 Euro heeft betaald voor onverzekerde verzending.
Maar nogmaals, de schade kan niet tijdens
transport zijn gebeurd. Dat is duidelijk herkenbaar aan de vorm van de schade. Dan had zeker de
vitrinebox ook stuk moeten zijn geweest, maar die vertoont nog geen krasje. Het model was al beschadigd
, alvorens het verzonden werd.

dan67bic 19-jun-06 om 21:11:01 CEST

the ebuyer refuse insurance spedition, the model was damaged in transport

pieteschen 19-jun-06 om 20:18:46 CEST

Ontvangen object wezenlijk anders dan beschreven: 1/20 Ferrari F2000 Schumacher BBR Marlbor OVP (nummer 7032484211)
Betalingsmethode: bankoverschrijving
Betalingsdatum: 23-mag-2006
Aanvullende gegevens: Bij het in ontvangst nemen was het object totaal beschadigd. In eerste instantie dacht ik, dat het
door transport kwam. Maar ik heb het object voorgelegd aan experts en die beweren, dat zulke schade
nooit door transport kan zijn veroorzaakt. De schade moet van te voren al zijn geweest, alvorens het
werd verzonden. Zelf ben ik een leek hierin en daarom, dat ik experts heb ingeschakeld. Ik heb dan
ook het volste vertrouwen in hun en ben overtuigd van hun waarnemingen betreft beschadigingen.

Als ik niet tot overeenstemming kon komen met de verkoper, dan kon ik het geschil afsluiten en tot een claim overgaan. Ik heb het geschil dan ook afgesloten, omdat de verkoper blijft volhouden, dat de schade tijdens transport is gebeurd. De claim heb ik inmiddels ingediend bij Ebay.
Het is wel mogelijk, dat ik inderdaad het model moet opsturen naar Ebay en dat het daar beoordeeld wordt.
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Thegs schreef:[..]

Ja, maar kunnen wij (Matt, Curbstone, ik, enz) als "ervaren" modelbouwers daar dan geen steentje aan bijdragen. Ik wil mijn handtekening wel zetten, dat ik er voor sta dat dit niet tijdens transport is gebeurt. Ik weet niet hoe het allemaal precies is zijn werk gaat (ben geen ervaren ebayer namelijk), maar wie kunnen wij allemaal aanschieten bij zulke problemen (Ebay, paypal, de verkoper, het verzendbedrijf). Want voor zo'n geldprijs wil je toch niet zo behandelt worden!

Gerwin
mmm.... als ik kijk naar de schade aan de achterspoiler moet ik toch zeggen dat het géén schade is doordat het model gevallen is...
de schade zit aan de onderzijde van de spoiler... en als het model gevallen was zou de schade aan de bovenzijde zitten... de schade aan de achterspoiler is daarmee ontstaan nadat hij al los gekomen was..
als het model gevallen zou zijn met vitrine en al... dan zou de vitrine beschadigd moeten zijn...

als je dan ook nog een kijkt naar de voorspoiler, dan moet ik toch zeggen dat het bijzonder moeilijk is om een model te laten vallen, het rechterwiel er met wortel en tak af te breken en de voorspoiler er vrijwel onbeschadigd vanaf te laten komen... alleen de vleugels aan de binnenzijde zijn er uit gesprongen.... bijna onmogelijk zou ik zeggen bij een val....

en dat de vitrine onbeschadigd is wil ook niet veel zeggen... de onderdelen zijn dermate licht dat het moeilijk is om de vitrine ermee te beschadigen... zeker om er krassen mee te maken heb je enige massa nodig... en bij luchtpost heb je ook nog eens te maken met vibraties die ervoor kunnen zorgen dat onderdelen los komen.

als je er rekening mee houdt dat het hier gaat om bijzonder kwetsbare onderdelen die ook nog eens zéér zacht zijn moet ik toch zegen dat ik transportschade niet uitsluit...

zelf heb ik het al meerder malen meegemaakt dat een losgekomen wiel de spiegels en spoilers beschadigde.. en dat zag er vergelijkbaar uit...
als het model gevallen zou zijn ben je meestal ook de camera op de airbox kwijt....

als expert houdt ik het dan ook op transportschade....

of de schade is ontstaan nadat de verzender het model heeft verzonden is natuurlijk niet meer te achterhalen... maar het zou mogelijk kunnen zijn dat het wél gebeurt is...

in ieder geval is het een hoop werk om het model weer terug te brengen in de originele staat.... veel werk, maar niet onmogelijk...
Laatst gewijzigd door Curbstone Models op di 20 jun 2006 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ben ik toch niet helemaal met je eens Michel.....
De vitrinebox zat in een omdoos, het beste te vergekijken met een schoenendoos. De vitrinebox zit hier strak in, dus zonder opvulling. Volgens TRD zat er verder alleen papier omheen. Dus wederom geen opvulling. Zowel vitrinebox als "schoenendoos" zijn werkelijk in Mintstaat.!!! Er is dus zeker NIET gesmeten met deze verzending.
En kijk eens wat een forse breuk bij die achterspoiler waar hij eens op het bodywork vastzat.

Rondslingerende onderdelen tijdens transport verklaard i.i.g. dit zeker niet. Dit kan niet door rondslingeren in de vitrinebox gebeurd zijn. Het is bijna haaks omgevouwen.!!!
Afbeelding

Maar transportschade of niet,...het bewijzen is natuurlijk een ander verhaal. Ik heb het model dus daawerkelijk in mijn handen gehad en kan alleen maar concluderen dat de schade toch echt te groot is voor transportschade. Wat er werkelijk mee gebeurd is zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen,....ben ik bang.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Curbstone Models
Contacteer:

Matt Modelautos schreef:Ben ik toch niet helemaal met je eens Michel.....
De vitrinebox zat in een omdoos, het beste te vergekijken met een schoenendoos. De vitrinebox zit hier strak in, dus zonder opvulling. Volgens TRD zat er verder alleen papier omheen. Dus wederom geen opvulling. Zowel vitrinebox als "schoenendoos" zijn werkelijk in Mintstaat.!!! Er is dus zeker NIET gesmeten met deze verzending.
En kijk eens wat een forse breuk bij die achterspoiler waar hij eens op het bodywork vastzat.

Rondslingerende onderdelen tijdens transport verklaard i.i.g. dit zeker niet. Dit kan niet door rondslingeren in de vitrinebox gebeurd zijn. Het is bijna haaks omgevouwen.!!!
img149.imageshack.us/img149/6756/08schade4zz.jpg

Maar transportschade of niet,...het bewijzen is natuurlijk een ander verhaal. Ik heb het model dus daawerkelijk in mijn handen gehad en kan alleen maar concluderen dat de schade toch echt te groot is voor transportschade. Wat er werkelijk mee gebeurd is zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen,....ben ik bang.
maar hoe verklaar je deze schade dan..... met de beste wil van de wereld kan ik het niet verklaren door een val... er zijn andere onderdelen die dan ook beschadig moeten zijn.. en dat niet zijn..

dat de voorvleugel het grotendeels overleefd heeft vind ik zo vreemd....

en het omvouwen van die achtervleugel kan alleen als hij al los was van de body en pas toen ergens tegenaan gebotst is....

het ziet er natuurlijk ernstig uit.. maar het is wel hééél kwetsbaar...

probeer maar eens te bedenken hoe je deze schade aan een model moet maken door hem te laten vallen.... je zou dan meteen kijken naar de voorvleugel, camera, antennes enz... en die zijn bijna niet beschadigd...

natuurlijk heb ik het model niet in handen gehad zoals jij.. maar ik kan niet met absolute zekerheid zeggen dat het model in deze staat verzonden is... het KAN zijn dat het gebeurt is tijdens het transport....

maar omdat je hem waarschijnlijk toch wilt gaan repareren... hier alvast een afbeelding van de rear end plate...

Afbeelding

indien nodig kan er een decal van gemaakt worden... hij is in coreldraw gemaakt...
The Red Dream

Matt Modelautos schreef:Ben ik toch niet helemaal met je eens Michel.....
De vitrinebox zat in een omdoos, het beste te vergekijken met een schoenendoos. De vitrinebox zit hier strak in, dus zonder opvulling. Volgens TRD zat er verder alleen papier omheen. Dus wederom geen opvulling. Zowel vitrinebox als "schoenendoos" zijn werkelijk in Mintstaat.!!!

Onderstaand foto hoe ik het pakje ontvangen heb.

/img]
Laatst gewijzigd door The Red Dream op vr 31 aug 2012 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Curbstone Models schreef:maar hoe verklaar je deze schade dan..... met de beste wil van de wereld kan ik het niet verklaren door een val... er zijn andere onderdelen die dan ook beschadig moeten zijn.. en dat niet zijn.
Ik weet niet hoe het gebeurd is,...ik was er niet bij. (en ik werk ook niet bij CSI Weert :mrgreen: )
Daarbij wanneer iets valt en daarbij schade ontstaat zullen er altijd raadsels blijven bestaan. De een valt van de 11de etage en overleeft het, iemand anders valt over een stoeprand en breekt zijn nek en is niet meer in het rijk der levenden.

Curbstone Models schreef:probeer maar eens te bedenken hoe je deze schade aan een model moet maken door hem te laten vallen.... je zou dan meteen kijken naar de voorvleugel, camera, antennes enz... en die zijn bijna niet beschadigd.
Dat zegd mij niets. Ik kan dit ook omdraaien. Probeer maar eens te bedenken hoe een loszittend onderdeel wat zo'n verwoestend effect heeft gehad op een model dan de voorvleugel, camera en antennes ongemoeid laten.?????

Zoals ik al eerder zei zullen we er waarschijnlijk nooit achterkomen, maar dit zijn de redenen waarom ik zo twijfel aan transportschade:
1ste:
Een (on)beschadigde verpakking zegd natuurlijk niet alles. Maar als een vitrinebox met daaromheen strak een kartonnen doos zit, en daar weer omheen alleen een papiertje bij versturen. En dit alles is mint, weet ik vrijwel zeker dat er niet gesmeten is met deze verpakking tijdens verzending. Model zat volgens TRD ook nog vast op grondplaat, dus kan de schade alleen door rondvliegende onderdelen zijn gebeurd. (of gevallen... :wink: )

2de:
De achterspoiler is niet op een lijmpunt afgebroken, maar is op een vrij dik massief gietstuk finaal door midden.

3de:
De complete voorwielophanging is scheef dan wel afgebroken. Transportschade verklaart mijns inziens niet de schade die de ophanging aan de onderkant heeft meegekregen.

4d:
Als je de auto los van de grondplaat met de bodem vlak zet op een verhoging zie je dat hij iets of wat getordeerd is. (in de lange weg iets verdraait). Als hij los van de bodemplaat een smak heeft gemaakt en b.v. op het linker voorwiel terecht is gekomen zou dat de schade kunnen verklaren. Maar nogmaals,...dat is een theorie.

Hoe we het ook wenden of keren, we zullen het nooit weten. En ik wil ook niet persé mijn gelijk halen, maar dit is mijn mening na goed bestuderen van het schademodel.
Maar als dit negatief uitpakt voor TRD begin ik toch aan het project. Hij heeft al voorgesteld om het model weg te smijten, maar ik zie er wel een uitdaging in. Als eerste zal de voorwielophanging aan de beurd komen. Mocht dit lukken, dan is de rest ook geen probleem.

p.s.
Decal is :thump_up:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Curbstone Models
Contacteer:

die achtervleugel is dus niet losgeraakt... maar finaal doormidden... :shock:

man....

ik wil ook niet zeggen dat het zeker door transport gebeurt is... zeker als je de doos bekijkt waar hij in zat is dat onwaarschijnlijk... maar je kan ook niet met zekerheid zeggen dat het model deze schade al had....

maar als iemand je gewoon z'n beschadigd model opstuurt is het wel de grootste boeren*** die ik ooit gezien heb...

de uitdaging is wel om het model weer in optima forma te krijgen... en das best een flinke uitdaging... maar zeker niet onmogelijk....
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

graag nog even mijn commentaar: het lijkt mij dat dit model gestuiterd heeft. Dit omdat de achterspoiler zó licht is dat de omgevouwen hoek alleen kan zijn veroorzaakt doordat hij met model en al gevallen is. Daarna is hij op het voorwiel terechtgekomen die is afgeknapt.
Bijvoorbeeld: de verkoper opent zijn vitrine. Op de bovenste plank staat de Ferrari. Hij laat hem uit zijn handen vallen, de Ferrari stuitert met zijn achterspoiler op de hoek van een tafel, het model tolt verder naar de vloer waar hij met zijn wiel op terechtkomt; deze knapt af. Nu heeft het model nog 3 wielen, dus moet de voorspoiler verdere klappen opvangen. Vandaar dat deze stuk is.
Het model is zo terechtgekomen, dat de hele carrosserie is verwrongen, inclusief wielen.

Dit is mijn theorie, misschien is het onzin. Als leek lijkt mij dit het meest aannemelijk.

P.S. @Matt: sorry voor die ene pb :oops:. Was dom van me...
Curbstone Models
Contacteer:

de reactie van BBR

Dear Sir,

we regret, these models are really fragile
and were produced by us but never shipped
they were hand delivered

can we have the product's code to prepare the correct pieces?
thnak you
best regards
BBR

ze hebben de productcode nodig om onderdelen te kunnen zoeken...

BBR durft hem dus al niet eens te versturen.. zo breekbaar is hij....
Plaats reactie