viewtopic.php?t=8706
Ik heb geprobeerd de schade iets beter in beeld te brengen en bij het losschroeven van het model van de grondplaat bleek er helaas nog meer mis te zijn. Ik heb TRD het advies gegeven om deze foto's eerst te gebruiken tegen een eventuele schadeclaim bij de verkoper/verzenddienst voordat we aan de restauratie beginnen. Want zodra er een begin wordt gemaakt heeft hij natuurlijk geen poot meer om op te staan bij een eventuele claim. Ik begin wel al aan een "plan van aanpak", maar wacht nog even op zijn uitsluitsel. Dit is dan ook echt geen gewone verzending geweest. Wat wel heeeel vreemd is, is dat de (kwestbare) vitrinebox geen krasje heeft opgelopen.
Ik zou zeggen: heren bekijk de foto's en geef Uw oordeel.
Eerst even een algemene indruk van hoe scheef alles is.

Toen het model loskwam van de grondplaat hadden de wielen geen steun meer en bleek dus ook het rechtervoorwiel en linkerachterwiel niet meer te sporen. Daarbij heeft de gehele voorwielophanging toch meer meegekregen dan in eerste instantie gedacht. Zelfs de onderkant van de ophanging is helemaal losgekomen. Zie ook de forse breuk waar eens de achterspoiler heeft gezeten.

Linkervoorwielophanging zegt eigenlijk al genoeg.

De schade aan de voorspoiler valt relatief nog mee.

Dan tenslotte de achterspoiler:
Behalve dat hij op een stevig stuk is afgebroken en wat losse onderdelen, vind ik het "krulletje" beneden op de endplates zeeeer vreemd. Dit kan mijn inziens nooit door de verzending zijn gekomen, maar doordat hij van een grotere hoogte op deze punt is gevallen. (graag Uw mening over deze theorie).

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar jullie reacties wat in hemelsnaam hiermee gebeurd is. Maar als ik TRD was liet ik het er toch niet bij zitten. De foto's zeggen voldoende volgens mij om een terechte claim in te dienen. Daarbij heb ik zwaar mijn twijfels of dit wel allemaal tijdens de verzending kan zijn gebeurd.