Het "Hoeveel is mijn modelauto waard?"-topic

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Timo911
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Ik vind UT-Models belange niet zo slecht afgewerkt..
( Ik spreek dan wel alleen over de Porsches, andere modellen heb ik er niet van en heb ik ook nog niet naar gekeken )

Ze kossten ook maar een 25a45 euro voor de straatmodellen en een AutoArt kost toch al rap 60a65 euro. En dan heb je niet altijd een raampje dat toe is vooraan ( wat voor mij een meerwaarde geeft aan het model )
En de motor van een AutoArt vind ik zeker niet beter afgewerkt dan een UT-Models.

Alleszins voor mij geen slecht woord over UT-Models, kvind het zelfs zéér spijtig dat die failliet?? zijn gegaan. Zo een aanbod.
Ik vergelijk en spreek dan wel alleen over Porsches..
tom

Bericht door tom »

UT Models was een bijmerk van PMA ofwel Minichamps... niet failliet dus.

En ik ben het met je eens, die modellen zien er zeer goed uit, ben nog steeds onder de indruk van de detaillering van de A4 DTMs in verhouding tot wat er toen werd gemaakt. Prijzen waren ook erg redelijk voor wat je kreeg. Die modellen staan nog steeds vooraan in de collectie, ik ben er trots op.
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

tom schreef:UT Models was een bijmerk van PMA ofwel Minichamps... niet failliet dus.

Om precies te zijn: UT-Models was een dochter onderneming van Minichamps.
Door financiële problemen eind jaren 90 van Minichamps is UT-Models worden doorverkocht en is UT-Models models verder gegaan onder de naam Action Performance.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

The Red Dream schreef:
tom schreef:UT Models was een bijmerk van PMA ofwel Minichamps... niet failliet dus.

Door financiële problemen eind jaren 90 van Minichamps is UT-Models worden doorverkocht en is UT-Models models verder gegaan onder de naam Action Performance.

Maar als ik het goed heb staat er bij Action Performance ook Minichamps of PMA op de doos...
Iig :worshippy: aan Action Performance
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

The Red Dream schreef:

Minichamps is dochteronderneming van Action Performance.
De fabriek waar UT gemaakt werd is toen zelfstandig verdergegaan als Gate en Autoart !!
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

motorhead schreef:
The Red Dream schreef:

Minichamps is dochteronderneming van Action Performance.
De fabriek waar UT gemaakt werd is toen zelfstandig verdergegaan als Gate en Autoart !!

Motorhead,

Ik zal zeker niet twijfelen aan je kennis. :thump_up:
Mijn verhaal over UT heb ik destijds vernomen van een modelautoverkoper. Schijnbaar dat deze verkoper het verhaal een beetje verdraaid had.
Schumon

Bericht door Schumon »

Ik wil deze niet verkopen maar alleen even weten hoeveel een van jullie voor deze Minardi PS03 ter gelegenheid van Jos Verstappen z'n 100ste Grand Prix zou geven. Ik moet er even bij zeggen dat ik hem zelf heb omgebouwd :mrgreen: . Hier zijn twee foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Het is een 1:18 model het heeft nog de orginele doos en onderplaat enz.
Hongwell's / Schuco's 1/43: 50!!!
Nieuwste aanwinst(en): Maserati 450 S GP Cuba 1958 en Maserati 151 LM
Afbeelding
BMW M3

Bericht door BMW M3 »

Ik weet niet of door een papiertje erop te plakken de waarde omhoog gaat :eh:
Project: Stuk circuit + Pitboxen 1:87 [Klaar: Eindresultaat]
Afbeelding
Kale
Schaal: 1:64

Bericht door Kale »

Vraagje...

Ik wil alleen maar verder met Amerikaanse auto's.

Ik ga binnenkort m'n zolder eens uitmesten, daar staan nog een aantal dozen vol met auto's die al 2 verhuizingen (15 en 6 jaar geleden) nooit meer zijn uitgepakt...
Hierin zitten diverse grote diecast's formule 1 wagens en ook een hele partij Solido's 1:43 zal ik gaan wegdoen...
Ook een verzameling Ferrari Testarossa's in diverse schalen gaan eruit.

Bijv. deze:

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Ik heb geen zin om de hele zooi op Marktplaats te zetten, maar wil hier eens informeren of het de moeite waard is om alles eens op lijst en/of foto te gaan zetten en te kijken of er hier liefhebbers zijn....
Greetz, Kale
tom

Bericht door tom »

Ben eventueel geïnteresseerd in Audi-spul...

Geen idee wat die Testa waard is, maar hij is prachtig, ik heb 'm ook. Detaillering is waanzinnig voor een 1:43 uit de jaren '90.
DTM

Bericht door DTM »

Die Herpa 1:43 Ferrari's zijn volgens mij niet zoveel waard. Zag ze een maand of 2 geleden op een beurs staan voor ?10 per stuk. Toch zien ze er wel goed uit.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Voor Opel, Holden en Vauxhall heb ik wel intresse... :mrgreen:

Graag een PB... mocht je wat hebben :thump_up:
Timo911
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

En als je Porsches op 1/18 hebt mag je mij altijd eens eentje sturen.. Kheb de meeste wel al maartoch.

1/43 verzamel ik normaal niet maar als je er enkele staan hebt mag er alleszins ook een fototje van bijvoegen.
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Een Minichamps 1:18 Ferrari 412T2 van Michael Schumacher, hoeveel moet zoiets kosten/opbrengen?

Ik kan m overnemen, nieuw in doos voor 75 euro. De 412's van Alesi en Berger kosten mij beide 50 euro (ook nieuw in doos en ook 1:18 ).

Verder heb ik van deze man een F1 2000 van Barrichello voor 25 euro gekocht.

Is 1 van deze modellen te duur?
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ik heb de Berger versie met doos voor 35 euri gekocht. De Alesi mag zich blijkbaar verheugen op een grotere interesse, dus is 50 euro niet zo slecht.
De Schumacher versie is wel iets duurder, dus 75 euro met doos is niet zo slecht denk ik.

En 25 euro voor een F1 model kan nooit slecht zijn! :thump_up:
Plaats reactie