Het "Hoeveel is mijn modelauto waard?"-topic
Ik vind UT-Models belange niet zo slecht afgewerkt..
( Ik spreek dan wel alleen over de Porsches, andere modellen heb ik er niet van en heb ik ook nog niet naar gekeken )
Ze kossten ook maar een 25a45 euro voor de straatmodellen en een AutoArt kost toch al rap 60a65 euro. En dan heb je niet altijd een raampje dat toe is vooraan ( wat voor mij een meerwaarde geeft aan het model )
En de motor van een AutoArt vind ik zeker niet beter afgewerkt dan een UT-Models.
Alleszins voor mij geen slecht woord over UT-Models, kvind het zelfs zéér spijtig dat die failliet?? zijn gegaan. Zo een aanbod.
Ik vergelijk en spreek dan wel alleen over Porsches..
( Ik spreek dan wel alleen over de Porsches, andere modellen heb ik er niet van en heb ik ook nog niet naar gekeken )
Ze kossten ook maar een 25a45 euro voor de straatmodellen en een AutoArt kost toch al rap 60a65 euro. En dan heb je niet altijd een raampje dat toe is vooraan ( wat voor mij een meerwaarde geeft aan het model )
En de motor van een AutoArt vind ik zeker niet beter afgewerkt dan een UT-Models.
Alleszins voor mij geen slecht woord over UT-Models, kvind het zelfs zéér spijtig dat die failliet?? zijn gegaan. Zo een aanbod.
Ik vergelijk en spreek dan wel alleen over Porsches..
UT Models was een bijmerk van PMA ofwel Minichamps... niet failliet dus.
En ik ben het met je eens, die modellen zien er zeer goed uit, ben nog steeds onder de indruk van de detaillering van de A4 DTMs in verhouding tot wat er toen werd gemaakt. Prijzen waren ook erg redelijk voor wat je kreeg. Die modellen staan nog steeds vooraan in de collectie, ik ben er trots op.
En ik ben het met je eens, die modellen zien er zeer goed uit, ben nog steeds onder de indruk van de detaillering van de A4 DTMs in verhouding tot wat er toen werd gemaakt. Prijzen waren ook erg redelijk voor wat je kreeg. Die modellen staan nog steeds vooraan in de collectie, ik ben er trots op.
-
tom schreef:UT Models was een bijmerk van PMA ofwel Minichamps... niet failliet dus.
Om precies te zijn: UT-Models was een dochter onderneming van Minichamps.
Door financiële problemen eind jaren 90 van Minichamps is UT-Models worden doorverkocht en is UT-Models models verder gegaan onder de naam Action Performance.
The Red Dream schreef:tom schreef:UT Models was een bijmerk van PMA ofwel Minichamps... niet failliet dus.
Door financiële problemen eind jaren 90 van Minichamps is UT-Models worden doorverkocht en is UT-Models models verder gegaan onder de naam Action Performance.
Maar als ik het goed heb staat er bij Action Performance ook Minichamps of PMA op de doos...
Iig

The Red Dream schreef:tom schreef:UT Models was een bijmerk van PMA ofwel Minichamps... niet failliet dus.
Minichamps is dochteronderneming van Action Performance.
De fabriek waar UT gemaakt werd is toen zelfstandig verdergegaan als Gate en Autoart !!
-
motorhead schreef:The Red Dream schreef:
Minichamps is dochteronderneming van Action Performance.
De fabriek waar UT gemaakt werd is toen zelfstandig verdergegaan als Gate en Autoart !!
Motorhead,
Ik zal zeker niet twijfelen aan je kennis.

Mijn verhaal over UT heb ik destijds vernomen van een modelautoverkoper. Schijnbaar dat deze verkoper het verhaal een beetje verdraaid had.
Ik wil deze niet verkopen maar alleen even weten hoeveel een van jullie voor deze Minardi PS03 ter gelegenheid van Jos Verstappen z'n 100ste Grand Prix zou geven. Ik moet er even bij zeggen dat ik hem zelf heb omgebouwd
. Hier zijn twee foto's:
Het is een 1:18 model het heeft nog de orginele doos en onderplaat enz.

Het is een 1:18 model het heeft nog de orginele doos en onderplaat enz.
Hongwell's / Schuco's 1/43: 50!!!
Nieuwste aanwinst(en): Maserati 450 S GP Cuba 1958 en Maserati 151 LM

Nieuwste aanwinst(en): Maserati 450 S GP Cuba 1958 en Maserati 151 LM

Vraagje...
Ik wil alleen maar verder met Amerikaanse auto's.
Ik ga binnenkort m'n zolder eens uitmesten, daar staan nog een aantal dozen vol met auto's die al 2 verhuizingen (15 en 6 jaar geleden) nooit meer zijn uitgepakt...
Hierin zitten diverse grote diecast's formule 1 wagens en ook een hele partij Solido's 1:43 zal ik gaan wegdoen...
Ook een verzameling Ferrari Testarossa's in diverse schalen gaan eruit.
Bijv. deze:
Ik heb geen zin om de hele zooi op Marktplaats te zetten, maar wil hier eens informeren of het de moeite waard is om alles eens op lijst en/of foto te gaan zetten en te kijken of er hier liefhebbers zijn....
Ik wil alleen maar verder met Amerikaanse auto's.
Ik ga binnenkort m'n zolder eens uitmesten, daar staan nog een aantal dozen vol met auto's die al 2 verhuizingen (15 en 6 jaar geleden) nooit meer zijn uitgepakt...
Hierin zitten diverse grote diecast's formule 1 wagens en ook een hele partij Solido's 1:43 zal ik gaan wegdoen...
Ook een verzameling Ferrari Testarossa's in diverse schalen gaan eruit.
Bijv. deze:
Ik heb geen zin om de hele zooi op Marktplaats te zetten, maar wil hier eens informeren of het de moeite waard is om alles eens op lijst en/of foto te gaan zetten en te kijken of er hier liefhebbers zijn....
Greetz, Kale
- hanzjepanzje
Een Minichamps 1:18 Ferrari 412T2 van Michael Schumacher, hoeveel moet zoiets kosten/opbrengen?
Ik kan m overnemen, nieuw in doos voor 75 euro. De 412's van Alesi en Berger kosten mij beide 50 euro (ook nieuw in doos en ook 1:18 ).
Verder heb ik van deze man een F1 2000 van Barrichello voor 25 euro gekocht.
Is 1 van deze modellen te duur?
Ik kan m overnemen, nieuw in doos voor 75 euro. De 412's van Alesi en Berger kosten mij beide 50 euro (ook nieuw in doos en ook 1:18 ).
Verder heb ik van deze man een F1 2000 van Barrichello voor 25 euro gekocht.
Is 1 van deze modellen te duur?
Groeten, Hans
--
F93a Alesi, F575GTC Kyosho
--
F93a Alesi, F575GTC Kyosho
-
- Moderator
- Schaal: 1:18