Hmmm, topic wordt erg intressant zo, dus ook maar even tijd voor een reactie
Het MIB verhaal: Het leuke is dat ik nu wagens aan het zoeken ben van de DTM uit 1994/ 1995 en dat ik vrijwel geen een wagen gehad heb waarbij alles 100% in orde was, en dat terwijl er auto's bij zitten die nog nooit in een vitrine gestaan hebben puur omdat er meer wagens gemaakt zijn dan dat er DTM verzamelaars zijn en dus bij de leveranciers op de plank blijven liggen tot betere tijden.
Dat wil dus zeggen dat de wagens MIB zijn maar toch is er een decal krom of zit scheef, mag hij deze dan betitellen als
MIBNO
En er zit ook een mega groot verschil tussen 1 model kopen omdat hij over 10 jaar 10x zoveel waard of 20 van die wagens kopen en dan voor alles de hoofdprijs willen hebben.
Het gekke is (en dat heb ik zelf ook) dat we voor een "oude" auto tussen de 35 en 40 euri veel geld vinden, maar als we in de winkel een nieuwe gaan halen wel 40 euri op de toonbank plempen (Minichamps sprekend dan

) ben je bereik om iets meer te geven dan krijg je een berichtje te lezen dat we ze wel op 1 of andere veilingsite pleuren omdat we daar meer voor kunnen vangen

Yeh St. P. Hell Yeh!
Maar ook bij wagens die toendertijd niet verkochten (omdat de rijder niet echt bekend was) maar voor nu een verzamelaar een muts is om zijn collectie kompleet te krijgen worden steeds duurder om aan te schaffen (omdat handelaren dat merken) maar waar je als je ze ooit moet verkopen geen stuiver voor krijgt omdat het geen "legendarische" wagens zijn. Dus een marktwaarde is echt wel naar de gek te bepalen en niet naar eBay of iets dergelijke, in het afgelopen jaar heb ik wel eens DTM wagens gekocht voor 1 euro terwijl ze een week later 15 euro opbrachten, want is dan nu de waarde van die wagen.