wat is jouw favoriet? Ebay of Marktplaats

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Tot nu toe heb ik geen problemen met Marktplaats gehad, om spullen te verkopen (kopen nog geen ervaring mee, behalve m'n auto!)

Ebay: ik weet het niet. Die snipers staan mij niet aan (waar is de lol van het veilen dan gebleven?). En net zie ik een item aan mijn neus voorbij gaan, omdat de veiling afgelopen zou zijn, terwijl er nog ruim 2 minuten resteerden?! :doh:
Daarnaast: wie biedt mij de garantie dat verkopers niet zelf meebieden? Ik volg nu een object waarbij er zes keer geboden is door iemand wiens identiteit geheim gehouden wordt. En er zitten sprongen tussen van ruim meer dan 0,50 euro?! :|
Volgens mij zit dan de verkoper de prijs op te schroeven, of kan Ebay dat tegengaan?
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

als ik op e-bay aan het bieden ben en ik wil een model
graag hebben , bied ik met 3 a 4 euro tegelijk
dit is niet om de prijs op te drijven maar gewoon om
de winnende bieder te zijn
als de vorige bieder een hoog max bod erop heeft staan
en het loopt tegen het einde aan schiet het niet echt op
0.50 per bod ,daarom vaak hoge sprongen in een bod
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Tim

Bericht door Tim »

bigodino schreef:Volgens mij zit dan de verkoper de prijs op te schroeven, of kan Ebay dat tegengaan?

Kort gezegd: ja. Verkoper mag niet bieden op zijn eigen veiling. Het is natuurlijk wel zo dat er ook een vriend van de verkoper kan bieden, dus als je vermoed dat de prijs zo kunstmatig omhoogschiet, bied je gewoon niet.

Over de "gift" optie; bedrijven kunnen idd hun exportlicentie verliezen als ze niet eerlijk de waarde vermelden. Bij Ebay koop je veel van particulieren, dus zit er ook geen rekening bij. Desnoods kun je de verzendkosten als waarde laten vermelden, 10 tegen 1 dat het goed gaat.
Gaat het dan toch een keertje fout, altijd goedkoper dan iedere keer de volle mep te betalen.

1:18 24/7: als je wilt beginnen met bieden op Ebay begin dan in de buurt.(duitsland, Belgie)
Volg wat veilingen via "my Ebay" en bied gewoon een keer mee, nadat je de objectomschrijving goed hebt nagekeken.
Succes ermee!
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Paypal is niet gratis!

De ontvangende partij betaalt commissie aan Paypal.
Zie hieronder een voorbeeld van een Paypal afschrift waarin de ontvangende partij (ik) ipv EUR 20,90 maar EUR 19,73 krijgt uitgekeerd.

Total Amount: ?20.90 EUR
Fee Amount: -?1.17 EUR
Net Amount: ?19.73 EUR
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Tim schreef:1:18 24/7: als je wilt beginnen met bieden op Ebay begin dan in de buurt.(duitsland, Belgie)
Volg wat veilingen via "my Ebay" en bied gewoon een keer mee, nadat je de objectomschrijving goed hebt nagekeken.
Succes ermee!

Tim, via e-bay duitsland heb ik al best veel gekocht, het is juist het bestelen in de VS waar ik huiverig voor ben, o.a. door de onzekerheid mbt wel of geen BTW en invoerrechten. Als ik die prijzen zie daar voor AutoArt 1:18 dan kan het dus extreem goedkoop zijn, maar voor hetzelfde geld moet ik net als Frans opeens 46 eurie extra betalen en dan ben je dus weer veel duurder uit dan in Europa kopen!

lastig, lastig!
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Ik heb om die redenen voor mijzelf besloten niet in de US of andere landen buiten de EU te kopen. Had bij eentje in Australië geïnformeerd (de Euro staat nog gunstiger t.o.v. de Australische dollar dan de US dollar), want basisprijs was erg leuk (met Nu Kopen). Verzendkosten: 55 AUS$!

Maar goed, het risico van invoerkosten ga ik niet lopen. Beter via (e-)winkels in NL.

Ben net overboden op een item: ik was tot 27 seconden vóór einde de hoogste bieder met 35,50 (40,00 was mijn maximum bod). En ineens is het item verkocht voor 80,00 euro?! :doh:

Zijn dat dan weer snipers? :angry_finger:
Groeten, Peter

Tim

Bericht door Tim »

1:18 24/7 schreef:Tim, via e-bay duitsland heb ik al best veel gekocht, het is juist het bestelen in de VS waar ik huiverig voor ben, o.a. door de onzekerheid mbt wel of geen BTW en invoerrechten.

"bestelen" ben ik ook altijd bang voor. :wink:
Nouja, het blijft altijd een beetje gokken. Sommige verkopers doen het goed en dan heb je mazzel, bij andere heb je pech.
Voor mij ligt die keuze makkelijker omdat ik modellen koop die hier uberhaupt niet te koop zijn, dus is ie duur dan is ie duur, heb ik mazzel dan heb ik mazzel.
Ik heb het ook ooit gewoon maar geprobeerd en tot nog toe is het nog nooit fout gegaan.
Maar als je een model echt wilt hebben, neem dan de gok wat betreft btw enz. op de koop toe. :thump_up:
Zonder risico komt er nooit iets van. :angel:
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Bigodino:

snipers bieden in de laatste 3-5 seconden. Goede kans dat iemand jou op 27 seconden heeft overboden (met een maximum bod van 75 euro/dollar), en dat die door een sniper weer overboden is met 80 euro/dollar.

Persoonlijk heb ik niets tegen snipers:

Jij geeft je MAXIMUMbod op. Door een sniper wordt iemand anders zijn MAXIMUMbod opgegeven, in de laatste seconden. Is jouw maximumbod hoger, dan ketst de sniper af, en heb jij het product. En andersom heeft de sniper het product.

Je raakt er alleen een beetje gefrustreerd van dat er tijdenlang een wordt voorgehouden wordt, omdat jij op dat moment als hoogste bieder genoteerd staat. So be it.
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Hoe mensen dan koopjes kunnen binnenhalen, die onder de marktwaarde liggen, is mij een raadsel. Tenzij natuurlijk een item verkeerd benoemd of geplaatst is en bijna niemand het in de gaten heeft.
Groeten, Peter

1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

bigodino schreef:Hoe mensen dan koopjes kunnen binnenhalen, die onder de marktwaarde liggen, is mij een raadsel. Tenzij natuurlijk een item verkeerd benoemd of geplaatst is en bijna niemand het in de gaten heeft.

Snipers (zoals ik) halen koopjes binnen door op het allerlaatste moment te bieden. Zo als jij biedt kijk je steeds wat jij biedt, daar gaat iemand anders dan weer overheen, waardoor jij weer hoger moet bieden, zo drijf je de prijs steeds hoger op. Met snipen gebeurd dit ook, maar dan in de laatste seconden van de veiling, als mensen dan niet een bizar hoog maximum bod hebben (ikke dus) kan een veiling erg voordelig uitpakken, doordat er simpelweg geen tijd is om je bod nog eens te verhogen.

Overigens van de vele objecten die ik volg bied ik uiteindelijk slechts op een fractie, dus alleen als ik iets erg graag wil hebben of als de prijs bizar laag is. Op zo'n manier is het dus wel degelijk mogelijk om koopjes binnen te halen.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

bigodino schreef:Hoe mensen dan koopjes kunnen binnenhalen, die onder de marktwaarde liggen, is mij een raadsel. Tenzij natuurlijk een item verkeerd benoemd of geplaatst is en bijna niemand het in de gaten heeft.

Dat niemand het in de gaten heeft komt vrij zelden voor, als je iets speciaals zoekt gebruik je alle criteria die er zijn :P

Van nature ben ik geen sniper, maar ze maken je zo als je elke keer naast de pot pist wat op ten duur erg frustie is/wordt

Herman schreef:Persoonlijk heb ik niets tegen snipers:

Jij geeft je MAXIMUMbod op. Door een sniper wordt iemand anders zijn MAXIMUMbod opgegeven, in de laatste seconden. Is jouw maximumbod hoger, dan ketst de sniper af, en heb jij het product. En andersom heeft de sniper het product.

Je raakt er alleen een beetje gefrustreerd van dat er tijdenlang een wordt voorgehouden wordt, omdat jij op dat moment als hoogste bieder genoteerd staat. So be it.

Beetje onzin en kort door de bocht!
Als jij op iets bied en je geeft er een bepaald bod op (voorbeeld: Object wordt voor 1 euri aangeboden en je geeft een bod van 40 euri in) en je blijft van de 7 dagen: 6 dagen 23 uur 59 minuten een 53 seconde op 10 euri staan dan vind ik dat een behoorlijke naaistreek, want misschien was mijn 40 euri wel niet mij maximale bod (je moet toch ergens beginnen), zo kan je op alles wel een bod gaan zetten van honderen euri's om er maar zeker van te zijn dat je je object hebt. wat het idee van Ebay behoorlijk wegneemt en voor jou behoorlijk uit de klauwen gaat lopen.

En ik weet vrij wel zeker dat er verkopers met dubbele accounts zitten wat ik maak vaak genoeg mee dat ik bij bepaalde verkopers (van DTM modellen) bied en dan een heel leuk prijsje ervoor heb tot net voor de veiling waar ik door vrijwel altijd dezelfde personen overboden wordt, en dat terwijl het elke keer hetzelfde modellen betreft.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik ben vaak op zoek naar Dinky Toys op Ebay en die zijn er legio. Dan is het de klus op zoek te gaan naar betaalbare. Ook heb ik gemerkt dat verkopers soms modellen hebben die niet te koop staan in de veiling maar wel onder de noemer "wat de verkoper nog meer te koop heeft". Het lijkt wel of daar ook geparkeerde items staan. Vaak voor nu kopen prijs, wat je meteen de winnaar maakt. Bij een aantal verkopers kijk ik regelmatig op die lijst.
Marktplaats heeft vaak veel oude items die al verkocht zijn en ook vaak krijg je geen antwoord op je biedingen. Men gaat daar vanuit dan alleen serieuze biedingen een antwoord behoeven. Ik vind dat je dan moet beginnen met een minimum bod net als bij ebay kan.
DTM

Bericht door DTM »

Nu Marktplaats door Ebay overgenomen is verwacht ik dat het daar ook nog wel beter zal worden (misschien een rating-systeem voor kopers en verkopers, net als op Ebay?). Vind het zelf wel een goede site, verkoop er afentoe wel wat. Kopen doe ik liever ergens anders, maar als ik iets leuks zie ga ik er toch op af.

Ben net een beetje op Ebay Duitsland aan 't kijken en doe 't net zoals 1:18 24/7. Hou een hele boel in de gaten, maar bied alleen op de auto's waarvan de prijs laag is. Met snipen heb ik geen problemen: je hebt een maximumbod in gedachten en dat geef je op. Gaat er iemand over heb je pech.
Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Markopolo schreef:
Herman schreef:Persoonlijk heb ik niets tegen snipers:

Beetje onzin en kort door de bocht!
Als jij op iets bied en je geeft er een bepaald bod op (voorbeeld: Object wordt voor 1 euri aangeboden en je geeft een bod van 40 euri in) en je blijft van de 7 dagen: 6 dagen 23 uur 59 minuten een 53 seconde op 10 euri staan dan vind ik dat een behoorlijke naaistreek, want misschien was mijn 40 euri wel niet mij maximale bod (je moet toch ergens beginnen), zo kan je op alles wel een bod gaan zetten van honderen euri's om er maar zeker van te zijn dat je je object hebt. wat het idee van Ebay behoorlijk wegneemt en voor jou behoorlijk uit de klauwen gaat lopen.

Als 40 euro niet je maximale bod was, dan had je hoger moeten bieden, of jezelf nogmaals overbieden (in dat geval past Ebay alleen je maximale bod aan)

Feit is dat jij te kennen geeft maximaal 40 euro te willen betalen, en een ander, al dan niet dmv een sniper, meer (bijv 50 euro)

Bij elk object zal je toch wel een maximum in gedachten hebben? Ik heb voor mijn complete wishlist bedragen staan, welke ik maximaal voor dat model kwijt wil. Gaat hij er overheen, dan heb ik pech. Ik laat me niet meeslepen door de emoties bij het bieden. (de grote kracht achter E-bay)
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik heb geen sniper software, maar bied tegenwoordig ook vaak in de laatste seconden mee (gewoon handmatig). Soms heb je geluk en soms niet, "it's all in the game".

Mijn lijst van objecten die ik volg is altijd gevuld met tussen de 50 en 100 objecten, maar ik bied slechts op 10% mee. Ik volg ook veilingen om te weten wat een model waard is omdat ik het model zelf ook heb of later een keer wil kopen.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Plaats reactie