Mijn vragen zijn dus :
1.) hoe kan ik het best de verf ontdoen van de carroserie
2.) hoe kan ik het best de verf ontdoen van de plastic onderdelen zoals bumpers en velgen
thx

Als je een metalen carrosserie hebt, eerst alles wat plastic is verwijderen, en dan de de carosserie een nacht in een bakje(niet een plasticXiPHiAS schreef:1.) hoe kan ik het best de verf ontdoen van de carroserie
Heb wel eens iets gehoord van remreiniger, maar dat weet ik niet precies, vast iemand anders welXiPHiAS schreef:2.) hoe kan ik het best de verf ontdoen van de plastic onderdelen zoals bumpers en velgen
Remvloeistof?als je daarmee smeert op een gewone auto raakt de lak ook los.BMW M3 schreef:[..]
Heb wel eens iets gehoord van remreiniger, maar dat weet ik niet precies, vast iemand anders wel
Hoeveel keer kan ik dat bakje thinner gebruiken? Kwestie van een beetje aan het milieu te denken.BMW M3 schreef: Als je een metalen carrosserie hebt, eerst alles wat plastic is verwijderen, en dan de de carosserie een nacht in een bakje(niet een plastic ) Thinner laten "weken". Dan is bijna alle verf er meesal wel af, de rest veeg je er meestal zo vanaf.
XiPHiAS schreef:Hoeveel keer kan ik dat bakje thinner gebruiken? Kwestie van een beetje aan het milieu te denken.
volgens mij kan je stickers/decals van een plastic ondergrond krijgen door er met een doekje met wat thinner erop overhee te wrijven. zo heb ik het ook gedaan bij mijn benetton in ieder geval en lukte aardigXiPHiAS schreef: 2.) hoe kan ik het best de verf ontdoen van de plastic onderdelen zoals bumpers en velgen
pic not foundCurbstone Models schreef:[..]
www.kwantum.nl/Images/Catalog/Large/1455080.jpg
en nog milieuvriendelijk ook...
in plaats van de thinner....
NOOIT Thinner en kunststof mixen! Zelfs op een doek kan er al behoorlijk wat schade zijn! Niet doen dus (helaas uit eigen ervaring). Rem reiniger schijnt de verf van kunststof er af te halen zonder de kunststof te beschadigen. Heb het echter zelf nog nooit geprobeerd.Honda.f1 schreef:[..]
volgens mij kan je stickers/decals van een plastic ondergrond krijgen door er met een doekje met wat thinner erop overhee te wrijven. zo heb ik het ook gedaan bij mijn benetton in ieder geval en lukte aardig
XiPHiAS schreef:Er zijn ook UT modellen die last hebben dat de verf loskomt door de jaren mede door de werking van de lijm die tussen de band en de velg zit.
Iemand dit al meegemaakt?
Ikke ja!,
Verf laat los bij me 911 GT2!
ik heb hier wel eens mee gedaan en werkt goed wel schudden met de bus!!hocko schreef:Voor plastic moet je mr muscle kopen dit is oven reiniger.
Kan je gewoon in de super markt kopen
Doe de je plastice delen in een plestik zakje, spuit dan de delen er helemaal mee onder.
Leg er dan een knoop in (zorg ervoor dat het luchtdicht is) en laat het 24 uur staan dan onder de kraan afspoelen en meestal is je verf er dan wel af
Nog ff een foto van wat je meot hebben
i128.photobucket.com/albums/p166/nlhocko/3871.jpg
ik hoop dat je hier wat aan hebt