Jerico's Upgrade van de ferrari 360 modena

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
jerico
Schaal: 1:18
Contacteer:

Jerico's Upgrade van de ferrari 360 modena

Bericht door jerico »

Misschien niet zo een groot project, mar vind het zeker de moeite waard om het model wat mooier te maken.

Zoals jullie misschien in mijn prive collectie hebben gezien,is dat ik een bburago ferrari 360 modena bezit. Opzich helemaal geen slechte kwaliteit van bburago,maar net niet mooi genoeg vond ik.

Dit is hem in de oude staat.

(sorry voor de slechte foto's,overdag loop ik stage dus ben genoodzaakt om van de tussen stappen en de eerste inpressie van het eindresultaat 's avonds foto's te maken)

Afbeelding

Afbeelding

Hier de Kale bodemplaat.

Afbeelding

De stoelen die een mooie uitstraling krijgen door de matte verf, vind dit persoonlijk heel mooi,lijkt net op echt leer!

Afbeelding
Afbeelding

De onderste foto's geven weer hoe het interieur verder opgebouwd word

Afbeelding

Verder heb ik nog kleedjes gemaakt voor op de grond, deze heb ik gemaakt van de achterkant van fijn schuurpapier, deze heeft een mooi stof effect op schaal.

Afbeelding

Afbeelding

Hier wat totaal plaatjes van het interieur. Met de deurmatjes erin en de mooiere stoelen.

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik de motor nog mooier afgewerkt.Wat likjes verf en ik heb wat leidingen aangelegd door de motor die eerst van plastic waren, dit is nog niet helemaal klaar. Ik ga steeds meer leidingen vervangen samen met een plaatje ernaast van de echte motor. Dit duurt helaas wat langer,omdat dit een gepriegel is!

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook de velgen vervangen van het model, deze vond ik log en lelijk.
Ik keek eens naar de velgen van mijn nissan skyline 1.24 van jada toys. Het extra setje en deze vond ik erg mooi en lijken op die van de ferrari enzo, dus ik pas ze even met de originele ferrari banden en ja hoor ze passen...

8)
Afbeelding

Hier foto's van het einderesultaat, nogmaals sorry voor de fletste en overbelichte foto's(het is namelijk nog steeds donker :( )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie hebben gezien, heb ik de buitenkant helemaal stickervrij gemaakt. Ik vond de stickers lelijk en niet passend.De lijmresten heb ik eraf gehaald met Deodorant. Deodorant ja :P . Daar zit alcohol in en daar gaat het er zo mee af.
Laatst gewijzigd door jerico op do 18 okt 2007 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
hocko

Bericht door hocko »

ziet er goed uit
je zou miss nog remklauwen er op kunnen doen
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

Daar zat ik idd ook aan te denken, maar dan moet ik even goed kijken waaraan ik ze moet monteren. De schijfremmen draaien echt, daarom. Maar staat idd op de planning.

Verder wil ik nog andere riemen erin doen. Ik vind die van XiPHiAS echt helemaal geweldig. Ik zou dus van XiPHiAS willen weten hoe hij het gedaan heeft,hopen dat hij dit leest :mrgreen: .(of zaten die gordels er al standaard in, ook dan vind ik ze nog steeds mooi!)

greetz,

jerico
Afbeelding
Jaap
Contacteer:

Bericht door Jaap »

heel mooi gedaan. Hij is veel mooier geworden! veel beter zonders stickers, waren geen mooie nee. En het interieur heb je prachtig afgewerkt!
Jeroen 1:18

Bericht door Jeroen 1:18 »

Goed afgewerkt, vooral die leidingen zijn knap gedaan! Velgen staan ook super! :thump_up:
InjectTheVenom
Banned

Bericht door InjectTheVenom »

Zeker niet verkeerd :thump_up: ! Alleen wel even het Ferrari logotje overzetten op de wielen he :wink:

Trouwens, hoe krijg je Bburago wielen er af zonder ze te slopen? Ben bang dat ik het sloop als ik eraan ga trekken, ondanks dat het Burgao is... :?
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

de meeste velgen van bburago kan je eraf trekken. Ze zitten als volgt in elkaar. Je heb ed schijfrem en die zit vastgeklikt op de draagarmen doormiddel van een rond pinnetje met balletje. De schijfrem heeft en vierkant gat. Als je voorzichtig trekt kan ook eerst de velg er alleen af gaan deze zit namelijk klem gedrukt in de schijfrem. OF je modelauto dit systeem heeft kan je controleren door te kijken of de schijfrem meedraait.

greetz,

jerico
Afbeelding
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

Zoals jullie hebben gezien, heb ik de buitenkant helemaal stickervrij gemaakt. Ik vond de stickers lelijk en niet passend.De lijmresten heb ik eraf gehaald met Deodorant. Deodorant ja
Wat zal die lekker ruiken :wink: :mrgreen:
Leuk project, ik vindt de matjes wel origineel :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!

jerico schreef:de meeste velgen van bburago kan je eraf trekken. Ze zitten als volgt in elkaar. Je heb ed schijfrem en die zit vastgeklikt op de draagarmen doormiddel van een rond pinnetje met balletje. De schijfrem heeft en vierkant gat. Als je voorzichtig trekt kan ook eerst de velg er alleen af gaan deze zit namelijk klem gedrukt in de schijfrem. OF je modelauto dit systeem heeft kan je controleren door te kijken of de schijfrem meedraait.

greetz,

jerico
Thnx, maar helaas heeft mijn model dat systeem niet, gewoon proberen eraf te trekken of is er een ander trucje voor?
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

mijn advies is om het inderdaad zachtjes te proberen, maar ik sta niet garant voor mijn advies. Met voorzichtigheid moet het altijd wel lukken.

greetz,

jerico
Afbeelding

jerico schreef:mijn advies is om het inderdaad zachtjes te proberen, maar ik sta niet garant voor mijn advies. Met voorzichtigheid moet het altijd wel lukken.

greetz,

jerico
Oké, ga ik morgen wel kijken of 't lukt :)
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

ik heb trouwens een hele mooie kit kunnen aanschaffen 1/20 ...aryton senna's mclaren honda mp4/4 voor 13 euro...ben hem in elkaar aan het zetten , maar kon helaas geen foto's maken, omdat de camera niet beschikbaar was/is. Maar jullie zullen de eindresultaten weldegelijk te zien krijgen.

Afbeelding

greetz,

jerico
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Een kitje van de beste Formule 1 coureur ooit is nooit weg. En dat voor 13 euri :thump_up:
Plaats reactie