Kyosho 1/64 Ferrari F430 ombouw

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
DaChrist
Contacteer:

Kyosho 1/64 Ferrari F430 ombouw

Bericht door DaChrist »

Ik had een aantal maandjes geleden een Ferrari F430 van Kyosho 1/64 gekocht. Maar ik was niet 100% tevreden. De velgen waren niet mooi (beetje lomp afgewerkt en TE chroom) en ik vond het zo jammer dat er geen mooie rode Ferrari motor lag te pronken onder zijn achterraam.

Afbeelding
Oorspronkelijk model

Dus had ik besloten dat ik die velgen eens aluminium ging verven en de motor rood verven.

Maar, een paar weken geleden kwam ik de F430 Spider van Kyosho 1/64 tegen. En wat bleek... die had wel een mooie rode motor en mooie velgen. Dus toen heb ik niet lang nagedacht en meteen 2 stuks gekocht. 1 om te houden en 1 om de onderkant mee te verwisselen met de F430 die ik al had.

Afbeelding
Links de F430 en rechts de F430 Spider waar ik verder niets meer mee doe...

Afbeelding
De velgen in het ander model zetten was simpel. De gaatjes moesten iets groter gemaakt worden, maar dat was alles.

Afbeelding
De rode kap was siimpel te verwijderen en is zo over de motor van de F430 heen gelijmd.

Afbeelding
En ik heb meteen even met zilvere gelpennen de koplampen van zilvere puntjes voorzien.

Afbeelding
Het resultaat van de motor.

Afbeelding
Het resultaat van voren, niet heel goed te zien, maar toch al iets beter dan de gewone zwarte koplampen van het originele model.

Afbeelding
Het resultaat van de zijkant. De wielen passen niet helemaal perfect, maar dat was bij het origineel ook al zo. Jammer, maar ze passen nu al ietsjes beter. Maar het lijkt op de foto erger dan in het echt!

Afbeelding
De 2 F430's naast elkaar.

Afbeelding
En nog eens...

Afbeelding
Aaaaah wat zielig!

Ik maak binnenkort nog wel foto's van deze 2 bij daglicht, dan zien jullie die wel vanzelf verschijnen.
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Niks zielig, zijn donorcodiciel heeft zijn werk goed gedaan :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
F40F50ENZO
Schaal: 1:18

Bericht door F40F50ENZO »

Montezemolo schreef:Niks zielig, zijn donorcodiciel heeft zijn werk goed gedaan :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
:mrgreen: Ja soms moet je offers brengen voor de goede zaak :wink:
Mooie ombouw.. 1:64 :shock: is dat niet een beetje klein, met mijn kolenschoppen zou ik het niet kunnen :mrgreen:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

F40F50ENZO schreef:[..]
:mrgreen: Ja soms moet je offers brengen voor de goede zaak :wink:
Mooie ombouw.. 1:64 :shock: is dat niet een beetje klein, met mijn kolenschoppen zou ik het niet kunnen :mrgreen:
Deze modellen worden zowiezo als bouwpakket geleverd die je in elkaar moet zetten, maar daarom niet, het is wat prielwerk :)
MartyMB

Bericht door MartyMB »

Mooi werk man!
Altijd leuk om iemands noeste werk te mogen zien.
En dan ook nog van zulke kleine modellen.
Het resultaat is in ieder geval de moeite waard! :thump_up:
Alles is mooi zolang het maar een Ferrari is!
Afbeelding
DaChrist
Contacteer:

Bericht door DaChrist »

Bedankt allemaal voor de reacties :)
buttonfreak schreef:[..]

Deze modellen worden zowiezo als bouwpakket geleverd die je in elkaar moet zetten, maar daarom niet, het is wat prielwerk :)
Dat maakt het wel een stuk eenvoudiger. Want de 1/64 modellen die niet als bouwpakket worden geleverd zijn moeilijk open te maken. Ik denk niet dat ik die zonder te beschadigen open krijg.
tom

Bericht door tom »

Leuk werk... vermoed ik, als de foto's nog zichtbaar waren. :?
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

DaChrist schreef:Bedankt allemaal voor de reacties :)

[..]

Dat maakt het wel een stuk eenvoudiger. Want de 1/64 modellen die niet als bouwpakket worden geleverd zijn moeilijk open te maken. Ik denk niet dat ik die zonder te beschadigen open krijg.
is wel te doen, maar je krijgt hem nooit weer zo mooi in elkaar. Maar op verschillende fora's zie je wel zulke ombouwen. Ik ga geen reclame maken voor die fora, maar o.a. SIKU wordt vaak omgebouwd.
DaChrist
Contacteer:

Bericht door DaChrist »

tom schreef:Leuk werk... vermoed ik, als de foto's nog zichtbaar waren. :?
Foto's zijn hier gewoon zichtbaar... de pagina eens vernieuwen wil wel eens helpen :)
Plaats reactie