Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door Peter Parker »

Gister op tv een prachtig programma, je ziet hoe zeer het uit de hand kan lopen met verzamelen. Je kent die eieren wel met die speelgoedjes erin.

Die vrouw die eerder koos voor haar kindersurprises dan haar man. Daar kon die het mee doen Die chagereinige vrouw uit Italie die samen met haar man allerlei landen aandeden op een dag om trays met eieren weg te halen. Thuis gekomen was ze boos dat er steeds hetzelfde poppetje in zat. Het was volgens haar een complot van Ferrero . Die chocola gooiden de meesten weg volgens mij. Maar wat deden ze toch met die strijkbout, die ze tegen de doos hielden?

Je had ook nog die nep spotters, dat was helemaal lachen. Dan had een slimmerik die kabouter nagegoten en konden ze met uv licht zien of de oude verf erop zat. Daarop verzonnen de boeven, een licht weerkaatsende lak. Die dikke uitgezakte man die met een loep keek of er een dubbele gietnaad op zat, dan was het nep. Hij zei, "ik sta niet op.' Niet uit onbeleefdheid maar omdat ie bijna niet kon staan volgens mij. Die dubbele gietnaad werd weer weg gepolijst en dan leek ie weer als echt. Die werknemers die stiekem nieuwe poppetjes meesmokkelden en lieten fotograferen, maar daarmee ontslag riskeerden. Op de beurs stond een kaboutertje met een lantaarn voor 4000 euro.

Heerlijke gekte. Afbeelding

Tenslotte die ontwerper, die jaren in het geheim moest tekenen, omdat hij anders ontslagen werd. Die kwam op de beurs erachter dat hij goud geld voor zijn ontwerpen kon krijgen bij de verzamelaars. Ik gunde hem dat wel. Zijn mooiste droom was dat hij kon vliegen, hij kreeg helemaal een brok in zijn keel daarvan. Schitterend!!! In de VS mogen ze niet meer verkocht worden en nu worden ze gesmokkelt vanuit Canada en Mexico. :worshippy: Die man/vrouw die dit hebben verzonnen zijn steen stinkend rijk geworden. Er worden er 4 miljoen per dag verkocht!!! Denk daar eens aan als je ze ziet staan bij de kassa :shock:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door Montezemolo »

Ik heb al aangegeven dat ik ga stoppen met die autootjes, kinder-eieren zijn veel leuker :nuts: een hele dag chocolade eten :sick: , en er dan achter komen dat er niks bij zat, en ik dacht dat wij gek waren........

Mont. :thump_up:

Maar wel heel leuk om te zien :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door St. Paul »

Haha, ja mooi programma. Er zijn ondertussen 5 keer zoveel eieren verkocht als de totale populatie op deze aardkloot. Ongelooflijk hoe groot dat dat is. Wel triets om dat Nederlandse koppel te zien met hun magneetje. Snap niet dat ze daar in die winkel niks tegen doen. Dan ben je toch wel doorgeslagen als je ipv ruilen zo de boel bij een wilt krijgen en daarmee tig kinderen naait.

Zal mijn verzameling niet worden, al staan er regelmatig een flinke partij poppetjes rond mijn beeldscherm op het werk, maar respect voor die tekenaars. 15.000 verschillende figuurtjes...
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door Tom_Aston-Martin »

ik heb het gezien jah, echt erg, ook dat nederlandse paartje! Die gingen naar duitsland omdat ze anders nog een jaar op die poppetjes moest wachte, met een kompas/magneet de eerste twintig treetjes met eieren langs gegaan en daarmee alle voetbal poppetjes voor de kinderen weg halen, voor 125 euro aan suprise eieren namen ze mee! K vond het echt grappig om te zien! :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door Harm-Jan »

Ik ga het nu even kijken jullie hebben me nieuwschierig gemaakt ;)

voor de mensen die dat ook zijn:
http://player.omroep.nl/?aflID=6751438& ... 23b3743b87
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door Peter Parker »

Afbeelding :worshippy:
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door Montezemolo »

Nieuw idee voor modelautofabrikanten..... gesloten verpakkingen zonder te zeggen wat erin zit, ik zal het eens voorleggen bij BBR :mrgreen:

Mont :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door Peter Parker »

Wat als Rasta's ooit waren begonnen met Kinder Surprises

Afbeelding

Dan waren die eitjes niet meer te betalen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door Harm-Jan »

Whaha, ben ik ff blij dat ik schaalmodellen spaar en geen kindersuprise :cool:
Dan was je nooit weer klaar met verzamelen van een bepaalde serie :shock:
1 serie was pas compleet als je alle 248 verschillende papieren bijsluiters had in alle talen :thump_down:
Gebruikersavatar
Kale
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 02:29
Schaal: 1:64
Locatie: Notta oeps' idea...

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door Kale »

Ik was heel blij dat mijn vrouw deze docu gezien heeft, voor mij was dit HET overtuigende bewijs dat ik helemaal niet zo gestoord ben als zij vaak beweerd...
Mijn zoon en ik krijgen nogal eens naar ons hoofd geslingerd dat we niet helemaal sporen met onze scale model cars verzamelaars-tik......... :roll:
Laatst gewijzigd door Kale op wo 26 mar 2008 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz, Kale
Gebruikersavatar
Giovanni Agnelli
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 23:02
Locatie: Berlin

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door Giovanni Agnelli »

Ja ik heb ook met verbazing gekeken naar de prijzen die ze voor die rotzooi vroegen. Ik hoop dat ze over een jaar of 30 ook zoveel vragen voor mijn modellen. Maar ik vrees met grote vrezen :cry:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door Markopolo »

Toch moet ik zeggen dat ik ergens de passie wel van begrijp, en die is hier ook wel te vinden, sommige van ons proberen hele series te verzamelen en zijn ook dolgelukkig als dat ene model wat net ontbreekt gescoord wordt. En zeker als het 1 van de laatste is dan wordt er toch wel even wat dieper in de buidel getast. Het enige verschil met dit is dat het een stuk goedkoper is, 1 goede 1:18 autoart staat gelijk aan +/- 50 van die eieren, dus loopt dat hard op. Stel iemand heeft een verzameling modellen van 875 stuks a gemiddeld € 30,- de stuk zit je op 15.000 eieren en dus de gehele collectie van die speeltjes.
Men verklaart dat vrouwke voor gek, maar hoeveel van ons zitten er niet tot op de laatste moment een eBay object te snippen ;) zelfs tot diep in de nacht. Onze verzameling is ver aan de prijs en daardoor minder snel tot grote hoogtes, maar als Minichamps zijn auto voor 2 euri zou gaan verkopen geloof ik best dat er in Nederland nog veel meer huisjes te klein worden :!:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door Peter Parker »

Oh ja ik kan het ook zeker wel volgen die obsessie. In het boek van de NAMAC grote jongens spelen niet met dinky toys, stond een interview met een verwoed verzamelaar. Je zag een man temidden van dozen en dozen vol met modelauto's. Je zag een bed staan tussen de stapels. Hoe een obsessie je kan overspoelen. Hij kon niet kiezen stond erbij tussen schalen en kleuren, dus kocht hij alles. En als hij niet genoeg geld had verkocht hij spul, waarvan hij wist dat hij daar dik winst op kon maken en daarmee kocht hij nog meer.

Zo ben ik helemaal blij met een obscuur boek over Tonio Hildebrand (of Hillebrand), een auto racer uit de tijd van Gatsonides. Ik schuim Marktplaats graag af naar leuke dingen. Nu zoek ik weer kleine Formule 1 racers in de schaal 1:55 of kleiner. Daar is ook zoveel van, merk ik nu. Maar het is ook vaak spul waar een ander niet naar om zou kijken.

Een hobby is leuk, maar het gevaar van verzamelen, is dat het je overspoelt. Je raakt nooit compleet als je weet dat er die 4000 euro kostende kabouter is met een lantaarn in die serie die je hebt, maar net die kleine gnoom mist. :doh:
Die man in dat huis tussen die dozen was alleenstaand en zag er erg morsig uit. Dat echtpaar in Nederland met die eieren leek me nou niet echt een doorsnee echtpaar. Zij vluchtte net als die Italiaanse mevrouw totaal in een fantasie.

Ik zei laatst, ik mis nog die Spyker uit 2002, dat is een gat in mijn ziel. Dat was grappend bedoelt natuurlijk, maar veel mensen vluchten in dit soort verzamelingen uit een onvrede. Een onvolmaaktheid die je probeert op te vullen met een fantasie.

Wat zeggen 1305 modelauto's over mij :oops:
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door supernova »

Het was echt fascinerend om te zien hoe gelukkig of verdrietig die volwassen mensen konden worden van een kindersurprise speeltje dat waarschijnlijk nog niet eens 'een kwartje' kost om te maken. En natuurlijk lachen we er allemaal om dat ze zich zo laten meeslepen in hun verzameling. :mrgreen: Wat een rare types kwamen er trouwens langs in die documentaire zeg. :|
Maar ik denk dat veel van de forumleden hier ook moeten bekennen dat ze wel eens een model gekocht hebben dat ze helemaal niet zo mooi vonden, maar het wel (voor misschien een behoorlijk bedrag) gekocht hebben om maar een serie compleet te krijgen. En ik heb wel eens gezien dat er voor een kartonnen inlay (het kartonnetje waar het model op staat) van een Minichamps Formule 1 1:43 iets van 100 dollar gevraagd werd. Dus ook voor zoiets goedkoops als een stukje bedrukt karton hebben sommige mensen blijkbaar veel geld over, als het maar zeldzaam is. En namaak van die inlays komt daarom ook voor. Maar dat die kindersurprise verzamelaars alle bijsluiters in 85 verschillende talen ofzo probeerden te krijgen was toch wel het toppunt van idioterie!
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Re: Programma over Kindersurprise eieren gezien?

Bericht door boerke04 »

Ik heb niet echt zin om die documentaire te gaan kijken, daarom vraag ik het maar even. Waarom mogen die kinder surprise eieren eigenlijk niet meer verkocht worden in de VS? Vraag me af wat de reden van die gekke yanks is om deze eieren te verbieden :) .
Afbeelding
Plaats reactie