Autoart 1/12 Jaguar D Type

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
Fss

Autoart 1/12 Jaguar D Type

Bericht door Fss »

Enkele maanden geleden heb ik de Jaguar D-type (1/12) van Autoart gekocht... Er is een hele polemiek ontstaan omtrent dit model want het werd omschreven als volgt:

JAGUAR D-TYPE RHEIMS 12HR RACE 1954 WINNER P.N. WHITEHEAD/K.WHARTON #3

Maar helaas, niets hiervan is correct... :shock:

1. Het gaat om een "Longnose" model terwijl Rheims een "Shortnose" model was.
2. En OKV3 (de nummerplaat) was een Shortnose en heeft bovendien nooit op een Longnose gestaan

Als "Hawthorn"-fan en dus ook van Jaguar, zag ik onmiddellijk dat dit niet klopte, maar een D-Type van AA op 1/12 KON IK GEWOON NIET LINKS LATEN LIGGEN :drool: :drool: :drool: :drool:

De Longnose-versie die Autoart verkocht heeft, heeft dus véél meer weg van de "Le Mans 1955" versie. Wat leuk zou zijn vanwege AA, is een decalkitje te maken zodat we deze verkeerde "RHEIMS-versie" kunnen ombouwen tot LE MANS-versie... een graag ook één extra-stuurwieltje :worshippy: De voorruit zal ik dan maar zo laten.

Maar ja, hoe dan ook, als die "LE MANS"-versie uitkomt zal ik zowieso een spaarvarkentje slachten! :twisted:. Ik hoop dus maar dat ze niet enkel het racenummer en de nummerplaat van de RHEIMS-versie gaan veranderenmaar zeker de kleine details, eigen aan deze versie, niet over het hoofd zullen zien:

- Het stuur moet 4 spaken hebben en niet 3, het racenummer 6 en de plaat "774 RW"
- En als we echt maniakaal mogen zijn :D zou de windscreen iets lager moeten zijn dan op "RHEIMS- versie"... want Hawthorn keek er liever "over" dan "door"... :dance: Enkel Norman Dewis had de originele hoogte behouden (en was dan ook iets sneller op de "Mulsanne Straight")
- En als we ècht mogen dromen een geweatherde versie met Hawhthorn en Bueb figuurtjes :drool: :drool: :drool: (Ik ga dat weatheren zowieso eens experimenteren met mijn kapotte Burago's, een spuitbus zwart, een spuitbus bruin en een ventilator... zodat ik niet al te veel risico's neems :doh: )

En verder wacht ik, "vol ongeduld", op deze Autoart modellen:

-Jaguar D-type Shortnose - 1/12
-Jaguar D-type Longnose LE MANS 1955 - 1/12
-Jaguar D-type (Shortnose, Longnose, Rheims, Le Mans... whatever) - 1/18
-Jaguar E-type Coupe 1st series - 1/18
-Lancia Fulvia 1600 HF normale versie - 1/18 ("mijne papa" had er zo een :) )

Afbeelding

-
tom

Re: Autoart 1/12 Jaguar D Type

Bericht door tom »

De D-type is een van de mooiste auto's ooit. Als ik nog verzamelde, zou dit model er zondermeer gekomen zijn- ergens in de woonkamer, waar ik er elke dag naar kon kijken. Wat een ongelofelijke schoonheid.
Fss

Bericht door Fss »

Heb zonet gelezen dat de "1955 LE MANS"-versie in augustus 2008 zal uitkomen... op de foto's blijkt dat het hier om hetzelfde model gaat als hierboven, waar enkel de nr 3 vervangen werd door het nr 6 :cry: . Alle specifieke eigenschappen van de Hawthorn/Bueb Jaguar zijn nog maar eens over het hoofd gekeken...

Doe ze dat nu opzettelijk of zijn het kiekens daar bij Autoart & Co??? :evil: :evil: :evil: Laat ons hopen dat de "preview" foto's die op het net circuleren nog niet het afgewerkte model tonen!

Exoto, Autoart etc... allemaal verkopen ze "zogezegd" historisch correcte modellen, maar dit is bij de specifieke Ferrari's (Exoto) of Jaguars (Autoart) nog nooit het geval geweest. :cry:

1 basismodel wordt in meerdere "varianten" uitgebracht zonder te voldoen aan de specifieke variaties... spijtig dat dit een trend lijkt te worden. :thump_down: Exoto heeft me hierover aangeschreven dat ze van hun "fout" op de hoogte zijn en dit euvel gaan verhelpen, maar als ik de reakties lees van andere forumleden vrees ik dat er niet veel van in huis gaat komen :evil:
Fss

Bericht door Fss »

tom schreef:De D-type is een van de mooiste auto's ooit. Als ik nog verzamelde, zou dit model er zondermeer gekomen zijn- ergens in de woonkamer, waar ik er elke dag naar kon kijken. Wat een ongelofelijke schoonheid.

En kijk wat ik gisteren in het centrum van Schilde tegenkwam!!! :shock: :shock: :shock: :shock:
99% kans dat het om een replica gaat, maar het was wel een prachtig beest! De eigenaar is blijkbaar een vooruitziende NL-er die besloten heeft om zijn speelgoed "op het droge" te stallen nu blijkt dat NL-se dijken wat aan de lage kant zijn en dat het een BOM geld gaat kosten om deze te verhogen... :P :P :P

Afbeelding

En LEVE internet.... Hier de uitleg over dit model!

Lot 320: Jaguar D-Type Recreation by Wingfield
Sports Touring Motor Cars, Coys (7th March 2004)
[View all lots in this auction]
In good condition throughout
Lot Details
Auction Sports Touring Motor Cars
Coys, Business Design Centre, Islington
Type Car
Lot Number 320
Estimate £40000-£50000
Outcome NOT SOLD
Hammer Price -
Hammer Price (inc premium) -
Year 1974
Condition rating 3
Registration number 33 VHU
Mileage -
Chassis number 86140
Engine number
Engine capacity (cc)
Engine - cylinders
Number of doors 2
Fss

Bericht door Fss »

Zie onderwerp "Flaminiasupersport's collectie" voor meer foto's van dit model!

viewtopic.php?f=21&t=14839&st=0&sk=t&sd=a&start=75
Plaats reactie