Autoboeken

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Autoboeken

Bericht door Curbstone Models »

Wat ik wel eens zou willen weten is wat voor boeken jullie in de boekenkast hebben staan. Natuurlijk niet alleen de boeken over modelauto's, maar vooral de autosportboeken.

en welke zou ik moeten hebben, en welke zijn dus echt gewoon helemaal niets.

Zelf heb ik natuurlijk de bekende en geijkte boeken van Schlegelmilch en Anjes Verhey, maar is een serie als "Excellence was Expected" wel het geld waard.

Omdat ik bezig ben met de Porsche 962 zit ik er over te denken om Porsche 956/962 te bestellen
Afbeelding

heeft iemand deze al, en is het de moeite waard ?
Laatst gewijzigd door Curbstone Models op vr 16 okt 2009 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolly Club

Re: Autoboeken

Bericht door Jolly Club »

Afbeelding

Dit is mijn rally-bijbel... helaas slechts compleet t/m 2003, maar desalniettemin veel info over rijders, rally's en vooral hun gereedschap ! :worshippy:

Afbeelding

De autobiografie van wijlen Colin McRae. Leuk maar vooral eerlijk boek waarin de meester zich onder andere uit laat over collega-rijders en zijn afkeer van de Monte Carlo rally.

Afbeelding

Racing Lancias, met portretten van alle bekende Lancium rally-wagens, en enkele circuitracers... verplichte kost voor een fetishist :ja:

Verder niet veel auto(sport)boeken hiero... Zou graag een partij van die McKlein rally(foto)boeken hebben, maar je kan er qua geld echt op leeglopen. :cry:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Rule

Bericht door Rule »

Ik heb de boeken RALLY en RALLY CARS van Reinhard Klein.
Dat zijn de Bijbels van de rallysport, voor de liefhebber zijn ze een must.
Verder Rallycourse 1983-1984 en Rallycourse 1996-1997, die laatste is eventueel te koop.
Dat is alles wat ik van autosportboeken heb.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Hoe uitgebreid wil je het hebben? :mrgreen:
Op zich valt het nog wel mee met wat ik heb.
Ieder geval een metertje aan Autovisie jaarboeken (79 - heden) + wat andere jaarboeken
Brooklands => Mille Miglia ( 2) Le Mans ( 2) Targa Florio (2)
Road Race van Chris Jones
Targa Florio boek
Complete atuo totaal serie
stuk of 10 Ferrarissme uitgaven
De Lancia Bijbel + nopg een ANWB Lancia boek

Denk totaal iets van 5 meter autoboeken
belcar

Bericht door belcar »

Hier staan er ook veel autosportboeken. Soms denk ik te veel, maar je kunt niet genoeg lectuur hebben niet? :P
een beknopt lijstje:
-zo'n stuk of 10 F1 jaarboeken
-enkele fotoboeken van Schlegelmich
-Belcar jaarboek 2005
-Le Mans jaarboek 1992
-24h spa jaarboeken 1997 en 1998
-enkele fotoboekjes van ferrari
-Speciale uitgave van Shell nr 34/250 (weet niet hoe het boek noemt, maar op de kaft staat een afbeelding van Prost)
-Speciale uitgave 100 jaar Ford Racing
-Formule Ferrari van Umberto Zapelloni (heel mooi boek dat ik aan elke ferrarifan kan aanraden)
-Le Mans van Koen Vergeer (Persoonlijk vind ik dit het beste leesboek dat ik ooit gelezen heb. Heb met dit boek zoooo vééél bijgeleerd over Le Mans. het is een must-have voor iedereen die in autosport geïnteresserd is en wat mij betreft is het het beste boek over Le Mans)
-Formule 1 fanaat van Koen Vergeer (leuk leesboek vol met anekdotes en verhalen die héél bekend voorkomen)
-veel strips van Michel Vaillant uiteraard
-Daarnaast houd ik ook alle programmaboekjes bij van de races die ik bezoek

dat was het zo'n beetje :oops:
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
tom

Bericht door tom »

Een paar meter heb ik wel. Autojaarboeken van 1952-heden, boeken over specifieke soorten auto's (sportwagens etc.) en boeken over merken of types. Schatting: ongeveer 200 boeken.
Rossy

Bericht door Rossy »

Ik heb een hele kast vol staan met auto boeken en autosport boeken...
Ben dan ook een klein beetje een autofreak geloof ik.
En dat is dan ook gewoon vanalles en nog wat.
Veel boeken met voornamelijk klassieke auto's.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Natuurlijk leuk om te horen dat jullie een gigantische hoeveelheid boeken in de kast hebben staan, maar mijn vraag was meer van "welke"...

Dus als je er 1 zou mogen noemen waarvan je vindt dat iedereen die in de kast zou moeten hebben staan, welke is dat dan.
En welke is absoluut het geld niet waard.
tom

Bericht door tom »

Tja, met zo'n hoeveelheid boeken is het lastig kiezen. Ik heb ook niet echt een favoriet, maar ik ben gek op boeken die één bepaald type helemaal uitpluizen, qua ontwikkeling en op naslagwerken die alle modellen van een merk op een rijtje zetten, als naslagwerk.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Net als Tom is ook voor mij een keuze moeilijk. Voor zijn het ook echt naslagwerken.
De Brooklands uitgaven over Mille Miglia , Targa Florio en Le Mans ziijn historisch gezien erg interessant omdat het min of meer krantenartikelen uit die tijd zijn.

'La Lancia" de Lancia bijbel bij uitsteek is ook zeer aan te raden :thump_up: wel jammer dat het nog zwart/wit is :(

Daarnaast koop ik ook wel een boek omdat daar nu net een belangrijke foto in zit van een van mijn modellen, wat de rest van de inhoud is , is mij dan ook niet in hoofdlijn interessant.
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Mooi topic :thump_up:

heerlijk het leesvoer van mede forum leden.

Als Mercedes Benz adapt, heb ik enkel maar boeken van dit merk, omdat de vraag was naar autosportboeken in de ruime zin des woords, hier een overzichtje van de 3 bijbels die ik graag gebruik:

Afbeelding
als het hier niet instaat, dan weet ik het niet, helemaal super.

Afbeelding
Ook hier zegt de titel alles, met geschiedenis van de Sauber C-6, C-7, C-8 en de totstandkoming van de C112 straatauto(proto)

Afbeelding
in dit zeer dikke en grote boek, zoek ik alle andere zaken op, dan hierboven zijn beschreven, met name races 1900-1934, rally wagens, het oude DTM, Fia GT 1997/1998/1999 (le Mans) maar voor F1 loopt het niet zolang door, boek is uit het jaar 2000 ofzo iets.

Alle andere boeken, zijn leuk om erbij te hebben, overlappen het geheel heelveel, maar die ene foto doet wel eens een boek aanschaffen, tekst is dan vaak minder van belang.

Ron :thump_up:
TestaRossa
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Mijn twee mooiste en interessantste boeken zijn beide in het Engels en met prachtige foto's en verhalen; allebei aanraders :!:

Forza Minardi

Afbeelding

Unraced; Formula One's Lost Cars

Afbeelding

En natuurlijk niet te vergeten:

Strijd en Extase (ondanks wat slordige tekstuele foutjes van historische bekendheid en algemene kennis betreffende F1)

Afbeelding
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
tom

Bericht door tom »

Dit is een boek waar ik erg naar uitkijk, staat hoog op mijn verlanglijst:

http://www.rallyandracing.com/oxid.php/ ... eschichte/
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Driving Principals van de beste coureur die de wereld heeft gekend; Ayrton Senna.

Handige tips hoe je een circuit moet ronden en benaderen. De techniek van een auto en hoe je deze moet afstellen.
Maar ook voor mensen die niks geven om autoś en rijden in een Fiesta of Golf handig. Want hoe benader je snel en veilig een bocht. Hoe moet je zaken inschatten.

Een inkijkje in het werken van een topteam (McLaren) en een genius in een auto (Senna).
Helaas nergens meer te verkrijgen.
Al mag ik er zelf nog graag regelmatig in kijken. Ook met het oog op het simracen op de Pc.
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Heel veel ACO Le Mans jaarboeken (1987 t/m 1992 en 1996 t/m 2008, '93, '94 en '95 staan nog op de wishlist)
Afbeelding

Deze over de LM overwinningen van Porsche:
Afbeelding

Historie van Gulf in de autosport:
Afbeelding

Steve McQueen:
Afbeelding

Deze van Denis Jenkinson (beroemd van zijn MM overwinning aan de zijde van Moss) is wel de grootste aanrader van allemaal:
Afbeelding

Alle Grand Prix uitgaven van Ulrich Schwab en naderhand Achim Schlang van 1978 t/m 2008:
Afbeelding

en nog veel meer .... :D

Ps en ik ben net in deze begonnen:
Afbeelding
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Plaats reactie